Οφείλω να ομολογήσω πως τα τελευταία χρόνια η ΕΡΤ έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε ένα κανάλι ζωτικής σημασίας για τις ζωές μας. Η μυθοπλασία, το (αγαπημένο μου) Μουσικό Κουτί, το ERTFLIX (που πραγματικά στέκεται με περηφάνεια δίπλα στο Netflix σε πρωτότυπο περιεχόμενο και ντοκυμαντέρ) και τώρα, η “μεταγραφή αεροδρομίου” του Φοίβου Δεληβοριά.
Θα πω με ευκολία πως “Τα Νούμερα” του Φοίβου Δεληβοριά είναι κάτι που σπάνια θα δεις στην ελληνική τηλεόραση.
Μέσα σε μόλις 2 επεισόδια η σειρά με έχει κερδίσει, κάτι που έιχα να ζήσω πάρα πολύ καιρό.
Αρχικά, η Μουσική των “Νούμερων”.
Η μουσική από τα πρώτα επεισόδια έκανε ξεκάθαρο ότι ως σειρά απευθύνεται ΣΕ ΟΛΟΥΣ. Ξεκινάει με “Είμαι Ανεβασμένος” και Αντύπα, συνεχίζει με “Ζητάτε να σας πω” και Αττίκ , πετάει ένα “Τραγούδι της Ερήμου”, έναν “Μπάσταρδο γιό” και (ω φίλοι) σε μια συγκλονιστική ερμηνεία της “Δημοσθένους Λέξις¨, ενώ ετοιμάζεται για εισβολή στα Νούμερα και ο Γιώργος Μαζωνάκης.
“Κι αν βγω απ’ αυτή τη φυλακή κανείς δε θα με περιμένει
οι δρόμοι θα ‘ναι αδειανοί κι η πολιτεία μου πιο ξένη
τα καφενεία όλα κλειστά κι οι φίλοι μου ξενιτεμένοι
αέρας θα με παρασέρνει κι αν βγω απ’ αυτή τη φυλακή”
Οι CAMEO εμφανίσεις
Ας είμαστε ειλικρινείς: η σειρά ξεκινάει με Guest καλεσμένο τον Γιάννη Μπέζο. Αυτό και μόνο αρκεί για να σε πείσει να την δεις. Η σειρά βέβαια δεν θα έμενε εκεί: χώνει Αντύπα, Θοδωρή Βαμβακά και Τάκη Γιαννούτσο, Δημήτρη Μεντζέλο, Φαίη Σκορδά, Νατάσσα Μποφίλιου και τέλος Πάνο Μουζουράκη. Όλοι αυτοί σε μόλις δύο επεισόδια. Φανταστείτε τι έχει να γίνει στα επόμενα επεισόδια.
Ειδική αναφορά αξίζει η Μποφίλιου, που έκανε ίσως το μεγαλύτερο αυτοτρολάρισμα και απέδειξε πόσο εκομπλεξάριστη είναι (και ταυτόχρονα πόσο πανέξυπνα είναι τα κείμενα της σειράς).
(Φοίβο μου, αγάπη μου, σύντροφε! Πως πάει η κολεκτίβα σου;)
Η σειρά είναι άκρως πρωτότυπη, κάτι σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα που σε πολλές περιπτώσεις δανείζονται ξένα φορμάτ και τα παρουσιάζουν πρωτότυπα. Τα “Νούμερα” έχουν το χιούμορ που ψάχνεις, ενώ σέβονται την ιστορία και τον πολιτισμό (η Μάντρα του Αττίκ κρύβει τέτοια ιστορία που αξίζει να γίνει γνωστή σε όλους).
Μπράβο στην ΕΡΤ!
Last but not least, ειδική αναφορά στον Φοίβο Δεληβοριά που έχει αναδειχθεί σε Μίδα του καλλιτεχνικού κόσμου, αφού οτιδήποτε καταπιάνεται, εξελίσσεται σε επιτυχία. Γιατί ο πραγματικός Φοίβος είναι πολλά περισσότερα από οποιοδήποτε «ελεφαντάκι» ή «κροκοδειλάκι». Ας δούμε μόλις τον τελευταίο χρόνο: ένα καλοκαίρι πριν τα «νούμερα»: έκλεισε την ανάρπαστη εδώ και 4 χρόνια ταράτσα του, ένα μουσικοθεατρικό υπερθέαμα με λαμπερό τόσο θίασο όσο και καλεσμένους. Επένδυσε ακόμα με την μουσική του την σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη «Σέρρες» αλλά και κυκλοφόρησε το υπέροχο «ΑΝΙΜΕ», το νέο του άλμπουμ, το σπίτι που βρήκε επιτέλους το «μόνο ψέματα» που εδώ και καιρό κυκλοφορούσε χωρίς δίσκο. Οι συναυλίες του εξακολουθούν να γεμίζουν κόσμο, πιστό στον Φοίβο και τα εγχειρήματα του και να ανυπομονεί για τα επόμενα δημιουργικά του βήματα. Και φυσικά το ίδιο και εμείς.
(Ακολουθεί η υπόθεση της σειράς)
Ο Φοίβος (Φοίβος Δεληβοριάς), 45άρης τραγουδιστής-τραγουδοποιός, που οι μέρες της επιτυχίας του έχουν περάσει, έχει ένα επίμονο όνειρο: να αναστήσει το βαριετέ, να ξαναφέρει στη μόδα αυτό που πέτυχε κάποτε ο Αττίκ με τη “Μάντρα”, σε πείσμα των καιρών και όσων επιτάσσουν οι νέες μουσικές μόδες.
Ο παλαιάς κοπής παραγωγός Σάκκαρης (Γιάννης Μπέζος) του δίνει τη δυνατότητα να το κάνει -και μάλιστα εκεί ακριβώς που βρισκόταν κάποτε η “Μάντρα”. Καταφέρνει και μαζεύει γύρω του μια ανορθόδοξη καλλιτεχνική ομάδα από διάφορα “νούμερα” του θεάματος: τον εμμονικό ηθοποιό-μίμο και άσο των μεταμφιέσεων Θανάση (Θανάσης Αλευράς), τον μισάνθρωπο stand up κωμικό Χάρη Γαμμάτο (Χάρης Χιώτης), τη νεαρή σερβιτόρα-τραγουδίστρια Δανάη (Άλκηστις Ζιρώ), τη φεμινίστρια χορεύτρια μπουρλέσκ Κίρμπυ (Άννη Θεοχάρη) και τον βουβό μάγο Άλεξ (Aλέξανδρος Χωματιανός). Λίγο πριν από την πραγμάτωση του σχεδίου, όμως, ο Σάκκαρης πεθαίνει απροσδόκητα και την επιχείρηση αναλαμβάνει ο γιος του Τζόναθαν (Μιχάλης Σαράντης), σπουδαγμένος στο Λονδίνο, ταγμένος στο να βγαίνουν τα οικονομικά “νούμερα” και απολύτως εχθρικός σε οποιοδήποτε καλλιτεχνικό όραμα.
Ο Φοίβος, παρά τα εμπόδια, εξασφαλίζει τη συμμετοχή διάσημων γκεστ από τον μουσικό χώρο, που όμως ο καθένας έχει τις δικές του ιδιοτροπίες . Ποια “νούμερα”, τελικά, θα υπερισχύσουν; Ο Φοίβος, το όραμά του, η ομάδα και οι καλεσμένοι του ή ο Τζόναθαν και οι new age επιχειρηματικές εμμονές του;
Σε όλα αυτά καταλυτικό ρόλο παίζουν η δυναμική stage manager της “Μάντρας” Έλσα (Βάσω Καβαλιεράτου), ο λαϊκός, θυμόσοφος τεχνικός Παντελής (Θανάσης Δόβρης), η πρώην γυναίκα του Φοίβου Ξένια (Αλεξάνδρα Ταβουλάρη), η 10χρονη κόρη του (Έβελυν Λύτρα), καθώς και δυο ημίτρελοι μπαρμπέρηδες που έχουν κουρείο ακριβώς δίπλα στη “Μάντρα” (Σπύρος Γραμμένος, Ζερόμ Καλουτά). Νέμεσις, αλλά και απροσδόκητος σύμμαχος του Φοίβου, ο Μενέλαος (Γιάννης Σαρακατσάνης), νυν σύντροφος της γυναίκας του και δικηγόρος-συγγραφέας – μπλόγκερ – δημιουργός απλικέισιον-ινφλουένσερ- εφευρέτης – σεφ και γενικώς εκνευριστικός και “τέλειος”.
Σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη.