14 Δεκεμβρίου 2020
Η 70η επετειακή σεζόν στη F1 μόλις έφτασε στο τέλος της. Μέσα σε μία περίοδο όπου ο κορονοϊός σαρώνει όλο τον πλανήτη, η F1 κατάφερε να ολοκληρώσει μία σεζόν με 17 αγώνες σε 12 διαφορετικές χώρες. Ελάχιστα ήταν τα κρούσματα, ενώ μόλις τρεις αθλητές αναγκάστηκαν να απουσιάσουν από αγώνες λόγω του ιού. Αυτό είναι αξιοπρόσεκτο μιας και τα ταξίδια ήταν συχνά και οι συμμετέχοντες δεν ζούσαν μέσα σε μία φούσκα.
Περνώντας στα πεπραγμένα είδαμε αρκετά ενδιαφέροντες αγώνες και πολλές μάχες, κυρίως στις μεσαίας δυναμικής ομάδες. Η Mercedes ήταν για μία ακόμα χρονιά η κορυφαία ομάδα με την RedBull όμως να την πλησιάζει, ειδικά από τα μέσα της σεζόν. Η μάχη για την τρίτη θέση στους κατασκευαστές κράτησε μέχρι και τον τελευταίο αγώνα και κατά τη διάρκεια της χρονιάς η δυναμική των μεσαίων ομάδων ήταν παρόμοια. Πάμε λοιπόν να δούμε μερικά από τα πιο σημαντικά πράγματα της σεζόν.
Η ισοφάριση των πρωταθλημάτων του Schumacher από τον Hamilton
Πραγματικά αυτό είναι κάτι που λίγοι περίμεναν, ότι δηλαδή θα ισοφαριστεί αυτό το ρεκόρ σε τόσο γρήγορο χρονικό διάστημα. Μάλιστα, στις αρχές της δεκαετίας ο οδηγός που συγκέντρωνε τις πιο πολλές πιθανότητες να πλησιάσει αυτό το ρεκόρ ήταν ο Sebastian Vettel που προερχόταν από 4 σερί πρωταθλήματα με την RedBull. Και όμως τη φετινή σεζόν νίκησε κατά κράτος τον teammate του Valtteri Bottas και δεν έδωσε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της κυριαρχίας του μέσα στο 2020. Έχοντας τερματίσει σε όλους τους αγώνες που ξεκίνησε, απέδειξε σε αρκετές περιπτώσεις ότι δεν αρκεί απλώς ένα καλό μονοθέσιο για να παίρνει κάποιος νίκες.
Το ρεκόρ νικών του Hamilton
Όταν τον Οκτώβριο του 2006 ο Schumacher κατακτούσε την 91η νίκη της καριέρας του (και τελευταία του) λίγοι θα περίμεναν αυτό που ακολούθησε. Σε λιγότερο από 15 χρόνια ο Hamilton έφτασε και στη συνέχισε προσπέρασε τον Schumacher σε νίκες. Όπως δήλωσε και ο ίδιος, αυτό το επίτευγμα ήταν κάτι που δεν μπορούσε να φανταστεί ούτε στα όνειρά του και το γεγονός ότι πρόλαβε και είδε τον Schumacher να αγωνίζεται το καθιστά ακόμα πιο σημαντικό. Στον αγώνα της Πορτογαλίας τον έφτασε, ενώ στον αμέσως επόμενο τον ξεπέρασε.
Οι νίκες Gasly και Perez
Μπορεί η σεζόν να επισκιάστηκε από τις Mercedes, κυρίως, και τον Verstappen, σε μικρότερο βαθμό, ωστόσο υπήρξαν και δύο αγώνες που οι πρωταγωνιστές ήταν διαφορετικοί. Ο Gasly μετά από μία αποτυχημένη σεζόν στη RedBull κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στην Ιταλία, σε έναν αγώνα που δεν θα ξεχάσει ποτέ του. Μία δίκαιη νίκη έχοντας ανέβει από την 10η θέση στην πρώτη, δουλεύοντας αρκετά σκληρά και εκμεταλλευόμενος κάποια λάθη των αντιπάλων του, σε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της φετινής σεζόν. Από την άλλη, ο Perez έσπασε ένα σερί 190 αγώνων χωρίς νίκη έχοντας μάλιστα πέσει την τελευταία θέση στον πρώτο γύρο. Αλλά και αυτός με τεράστια προσπάθεια και με μία μικρή δόση τύχης κατάφερε κάτι που ονειρευόταν από τότε που άρχισε να οδηγεί.
Η καθιέρωση του Verstappen ως ενός εκ των κορυφαίων πιλότων
Ο Verstappen δεν είναι άγνωστος στην F1. Με 8 νίκες πριν την έναρξη αυτού του πρωταθλήματος θεωρούνταν ήδη ένας εξαιρετικός πιλότος. Όμως, τη φετινή σεζόν έκανε ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Φάνηκε να ωριμάζει σταδιακά αγώνα με τον αγώνα και να μην είναι ο υπέρμετρα φιλόδοξος και μερικές φορές αλαζόνας νέος με μεγάλο ταλέντο, αλλά μετατράπηκε σε έναν πιλότο που έχει περισσότερη υπομονή, κρίνει καλύτερα τις καταστάσεις και παίρνει καλύτερες αποφάσεις. Εάν δεν ήταν τόσο άτυχος και δεν μετρούσε πέντε εγκαταλείψεις τότε η δεύτερη θέση θα ήταν μάλλον δική του.
Η διαρκής και σταθερή βελτίωση της McLaren
Η McLaren είναι μία από τις πιο ιστορικές ομάδες της F1. Παρόλα αυτά, αυτή η δεκαετία δεν ήταν και η καλύτερη στην ιστορία της. Μπορεί να άρχισε ικανοποιητικά αλλά από το 2012 βρισκόταν σε πτώση. Μάλιστα, δύο φορές βρέθηκε στην 9η θέση της βαθμολογίας με πιο πρόσφατη το 2017 όπου είχε συγκεντρώσει μόλις 30 βαθμούς. Από τότε, όμως, άρχισε να βρίσκει τα πατήματά της με αποκορύφωμα τη φετινή χρονιά που τερμάτισε 3η με 202 βαθμούς. Η εξέλιξη της ομάδας είναι πολύ καλή και αναμένεται να συνεχίσει να βελτιώνεται μιας που έρχεται στην ομάδα ένας έμπειρος οδηγός, ικανός να διεκδικεί βάθρα ή ακόμα και νίκες. Η απόσταση που έχει να καλύψει για να φτάσει τις 2 πρώτες ομάδες είναι σημαντική, αλλά φαίνεται να βαδίζει στον σωστό δρόμο.
Η απογοητευτική χρονιά της Ferrari και του Vettel
Μία από τις χειρότερες σεζόν στην ιστορία της γνώρισε η Ferrari μέσα στην οποία συμπλήρωσε τις 1000 παρουσίες της στην F1. Η συγκομιδή της ήταν μόλις 131 βαθμοί που την άφησαν στην 6η θέση των κατασκευαστών. Αυτή ήταν η χαμηλότερη θέση στην οποία τερμάτισαν από το 1980, όταν και έμειναν στην 10η. Οι λόγοι είναι αρκετοί. Κακός κινητήρας Ferrari, λανθασμένες στρατηγικές, αρκετά λάθη από οδηγούς και μηχανικούς και γενικότερα κακή προετοιμασία. Και αν ο Leclerc μπορεί να πει ότι στάθηκε αξιοπρεπώς την φετινή σεζόν, ο Vettel δεν μπορεί. Με τους 33 βαθμούς που συγκέντρωσε σημείωσε προσωπικό αρνητικό ρεκόρ, καθώς είναι η χαμηλότερη συγκομιδή βαθμών που έχει στη καριέρα του, μετά την πρώτη του σεζόν. Σίγουρα είναι μία χρονιά που και οι δύο πλευρές (Vettel – Ferrari) θα ήθελαν να ξεχάσουν.
Η χαοτική διαφορά των Alfa Romeo, Williams και Haas με τους υπόλοιπους
Κανείς δεν μπορεί να πει ότι αυτές οι τρεις ομάδες θα πρέπει να είναι ικανοποιημένες από την φετινή τους απόδοση. Η Alfa Romeo μπορεί να τερμάτισε στην ίδια θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, αλλά η απόδοσή της ήταν αρκετά κακή. Η περσινή πρώτη σεζόν της επιστροφής στην F1 ήταν ικανοποιητική αλλά φέτος έκανε ένα βήμα προς τα πίσω. Συγκέντρωσε μόλις 8 πόντους ενώ είχαν διπλό τερματισμό στους βαθμούς μόλις μία φορά. Η Haas συνέχισε να απογοητεύει. Μία ομάδα που ιδρύθηκε μόλις το 2016 κατάφερε μέσα σε 3 αγωνιστικές σεζόν να ανέβει στην 5η θέση με 93 βαθμούς. Έκτοτε όμως έχει πτωτική πορεία με τη φετινή σεζόν να αποτελεί τη χειρότερη στην ιστορία της με 3 βαθμούς. Δεν ήταν ανταγωνιστική σε καμία στιγμή φέτος, για αυτό προέβη και στην αλλαγή και των δύο πιλότων της, ώστε να δώσει ευκαιρίες σε νεαρούς πιλότους να αναδειχθούν. Τέλος, η Williams μπορεί μεν να συγκέντρωσε 0 βαθμούς, αλλά η εικόνα της βελτιώθηκε σε σχέση με την περσινή σεζόν. Φέτος στόχος τους δεν ήταν η 17η ή η 16η θέση αλλά οι θέσεις 12-15 γεγονός που δείχνει τη σημαντική πρόοδό της. Μάλιστα ο ένας εκ των δύο οδηγών της (Russell) φαίνεται να είναι αρκετά ταλαντούχος και με ένα καλύτερο μονοθέσιο θα μπορεί να διεκδικεί βαθμούς σε κάθε αγώνα.
Η αδυναμία του Albon – Bottas να ακολουθήσουν τους Verstappen – Hamilton
Έχοντας ένα ισάξιο μονοθέσιο με τον teammate του, ο Albon δεν κατάφερε σε καμία στιγμή φέτος να έχει παρόμοια απόδοση με τον Verstappen. Και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τον Albon μιας που η RedBull δεν δίνει πολλές ευκαιρίες στους οδηγούς της. Με τη RedBull να διαθέτει το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο, η 7η θέση και οι 105 βαθμοί που συγκέντρωσε είναι ένα αρνητικό σημάδι. Εκτός αυτού, ο κύριος ανταγωνιστής του Sergio Perez τερμάτισε 4ος στη βαθμολογία και μάλλον έχει τον πρώτο λόγο για τη 2η θέση της RedBull του χρόνου. Αυτό δείχνει δίκαιο μιας και ο Albon δεν έχει δείξει ότι μπορεί να προσφέρει στην ομάδα αυτά που θα ήθελε. Από την άλλη, ο Bottas ούτε αυτός έδειξε ικανός να απειλήσει τον Hamilton. Για την ακρίβεια περισσότερο απειλήθηκε από τον Verstappen, παρά απείλησε. Αυτό είναι ένα πρόβλημα διότι μπορεί φέτος να είχε το καλύτερο μονοθέσιο του χρόνου, όμως, μπορεί να μην ισχύει αυτό. Είναι ένας γρήγορος πιλότος ο Bottas αλλά κάνει λάθη υπό πίεση, ενώ δυσκολεύεται πολύ να προσπεράσει όταν βρεθεί πίσω από περίπου ισάξια μονοθέσια.
Με τη φετινή σεζόν να έχει μόλις τελειώσει, ύστερα από έναν πολύ βαρετό αγώνα, όλοι είναι έτοιμοι για την νέα σεζόν και όλα αυτά που μας επιφυλάσσει. Αλλαγές στις ομάδες, μετακινήσεις οδηγών, καινούριες βελτιώσεις στα μονοθέσια και βεβαίως με την πιθανή επιστροφή του κόσμου στις πίστες. Η κυριαρχία της Mercedes όσο δίκαιη και αν είναι δεν καθιστά το σπορ ενδιαφέρον για αυτό και κάτι πρέπει να συμβεί ώστε να μην υφίσταται αυτό. Οι πιο ενδιαφέροντες αγώνες ήταν αυτοί στους οποίους οι Mercedes αντιμετώπισαν προβλήματα ή έκαναν λάθη. Ας ελπίσουμε ότι του χρόνου το πρωτάθλημα θα είναι πιο ανταγωνιστικό και δεν θα κριθεί πάλι 6-7 grand prix πριν το τέλος των αγώνων.