Με τον αγώνα της Αυστρίας το περασμένο Σαββατοκύριακο (8-10 Ιουλίου) ολοκληρώθηκε το πρώτο μισό της χρονιάς για το πρωτάθλημα στη F1. Η φετινή χρονιά είναι αρκετά ιδιαίτερη, καθώς έγιναν πολλές αλλαγές στους κανονισμούς που προκάλεσαν ανακατατάξεις στη δυναμική των ομάδων. Η κυριαρχία της Μερσεντές τελείωσε, ενώ η Φεράρι επέστρεψε δυναμικά στο προσκήνιο. Έχοντας διανύσει ήδη τους 11 από τους 22 αγώνες της φετινής χρονιάς (οι αγώνες ήταν 23 αλλά το γκραν πρι του Σότσι δεν θα διεξαχθεί λόγω της ρωσικής εισβολής), μπορεί κανείς να είναι σε θέση να «κρίνει» τη μέχρι τώρα πορεία των ομάδων.
Ρεντ Μπουλ
Η Ρεντ Μπουλ έδωσε μάχη για το περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών αλλά και οδηγών μέχρι τον τελευταίο γύρο. Οπότε είχε σχετικά περιορισμένο χρόνο για να στραφεί στο φετινό μονοθέσιο, το οποίο είναι πολύ διαφορετικό εν συγκρίσει με το περσινό. Η αρχή της σεζόν την βρήκε να έχει εγκαταλείψεις για μηχανολογικά προβλήματα, αλλά από τον τέταρτο αγώνα και ύστερα είναι εξαιρετικά σταθερή στην απόδοσή της. Έχει πάρει 7 νίκες σε 11 αγώνες και δείχνει έτοιμη να κατακτήσει την πρώτη θέση τόσο στους οδηγούς (όπου ο Φερστάπεν προηγείται για 38 βαθμούς έναντι του Λεκλέρκ) όσο και στους κατασκευαστές, καθώς έχει ένα προβάδισμα 56 βαθμών. Η εικόνα της στους περισσότερους αγώνες είναι καλή, ενώ τείνουν να κερδίζουν τη μάχη της στρατηγικής. Η διαφορά σε απόδοση με τη δεύτερη βαθμολογικά Φεράρι δεν είναι μεγάλη, αλλά η Ρεντ Μπουλ έχει καταφέρει να δημιουργήσει την αίσθηση ότι είναι σχεδόν απλησίαστη λόγω, κυρίως, της εμπειρίας της στη διαχείριση της πίεσης και του πρωταθλητισμού.
Βαθμός: 9/10
Φεράρι
Η Φεράρι μετά από δύο αποτυχημένες σεζόν επέστρεψε στο προσκήνιο. Το φετινό μονοθέσιο της έχει δώσει πολ ποζίσιον, νίκες και βάθρα. Η χρονιά της ξεκίνησε ιδανικά με την αντίπαλό της να χάνει αρκετούς βαθμούς και την ίδια να παίρνει δύο νίκες στους τρεις πρώτους αγώνες. Όμως, το ξεκίνημα αυτό δεν είχε ανάλογη πορεία, με την ομάδα να αντιμετωπίζει αρκετά θέματα κινητήρα αλλά και προβλήματα στρατηγικής. Οι εγκαταλείψεις που έχει είναι πολλές και έχει πληρώσει τα λάθη στη στρατηγική – χαρακτηριστική είναι η διαχείριση του αγώνα της Μεγάλης Βρετανίας, στον οποίο έχασαν ένα σίγουρο βάθρο και ο Λεκλέρκ μία σχετικά εύκολη νίκη. Η διαφορά της Φεράρι σε σχέση με την περσινή σεζόν είναι κάτι παραπάνω από σημαντική, όμως, στη μάχη με τη Ρεντ Μπουλ υστερεί στην εμπειρία διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων. Ο ρυθμός της Φεράρι φέτος είναι παραπλήσιος με εκείνον της Ρεντ Μπουλ, οπότε αναμένεται μία συναρπαστικά κλειστή μάχη των δύο.
Βαθμός: 7/10
Μερσεντές
Ανώμαλη προσγείωση είχε η Μερσεντές μετά τα οκτώ χρόνια συνεχόμενης κυριαρχίας της. Ο ρυθμός της ομάδας είναι μεταξύ 7 δεκάτων και 1 δευτερολέπτου, πιο αργός σε σχέση με τους πρωτοπόρους στους αγώνες – μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Μεγάλη Βρετανία. Η βελτίωσή της μέσα στη χρονιά είναι φανερή, καθώς ειδικά στην αρχή δεν ήταν ξεκάθαρα το τρίτο γρηγορότερο μονοθέσιο στην πίστα. Η διαφορά βαθμολογικά με τις δύο κορυφαίες ομάδες του αθλήματος δεν είναι χαοτική αλλά στην πίστα τα βάθρα έρχονται μόνο σε περίπτωση προβλημάτων των Ρεντ Μπουλ και Φεράρι. Πάντως, έχουν να κρατήσουν θετικά από αυτό το πρώτο μέρος της χρονιάς. Η απόδοση του Ράσελ είναι εξαιρετική, όντας τις περισσότερες φορές ταχύτερος από τον Χάμιλτον, έχουν τερματίσει και τα δύο τους μονοθέσια στους 10 από τους 11 αγώνες και είναι σταθερά στο σωστό σημείο για να εκμεταλλευτούν ατυχίες των αντιπάλων της. Στο δεύτερο μισό της σεζόν αναμένεται είτε να μειώσουν και άλλο τη διαφορά από τους πρωτοπόρους, είτε να στραφούν στο μονοθέσιο του 2023.
Βαθμός: 8,5/10
Μακλάρεν
Οι ελπίδες για τη φετινή χρονιά ήταν μεγάλες, καθώς τα τελευταία χρόνια είχαν γίνει βήματα προόδου προς τη σωστή κατεύθυνση, δηλαδή προς τη κορυφή. Αντί αυτού, η Μακλάρεν αποτελεί μάλλον την απογοήτευση της σεζόν. Έχοντας μόλις ένα βάθρο και παρουσιάζοντας κακό μονοθέσιο σε αρκετούς αγώνες οι προσδοκίες της ομάδας αλλά και των φίλων της έπεσαν στο κενό. Ο Ρικιάρντο δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, ενώ ο Νόρις δεν έχει φτάσει στο περσινό υψηλό του επίπεδο. Είναι πολλές οι φορές που οι δύο οδηγοί της μάχονται να μπουν στη δεκάδα στις κατατακτήριες αλλά και στον αγώνα. Στους τελευταίους δύο αγώνες έχουν παρατηρηθεί κάποια σημάδια βελτίωσης, αλλά ακόμα η εικόνα της είναι μακριά από την περσινή. Οι στρατηγικές δεν της βγαίνουν φέτος, η σχέση των δύο οδηγών της μοιάζει κλονισμένη, ενώ και οι αναβαθμίσεις που φέρνουν δεν φαίνεται να βοηθούν ιδιαίτερα. Ίσως θα έπρεπε να στραφεί στο μονοθέσιο του 2023.
Βαθμός: 6/10
Αλπίν
Η αλλαγή των κανονισμών δεν φαίνεται να άλλαξε σημαντικά τη δυναμική της Αλπίν. Είναι σταθερά στην πέμπτη θέση των κατασκευαστών και απειλεί τη Μακλάρεν για την τέταρτη, χωρίς να κινδυνεύει ιδιαίτερα από την Άλφα Ρομέο. Το μονοθέσιο της φετινής χρονιάς για την Αλπίν έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία. Η ταχύτητα στις ευθείες της δίνει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων στις προσπεράσεις, αλλά είναι πιο ευάλωτη στα κλειστά σημεία των πιστών. Το δίδυμο Οκόν – Αλόνσο φαίνεται να έχει βρει τη χημεία του, με τον Οκόν φέτος να έχει έναν πιο πρωταγωνιστικό ρόλο. Έχει καταφέρει να δείξει αρκετά καλά οδηγικά στοιχεία και να μαζέψει σημαντικούς βαθμούς για την ομάδα. Ο Αλόνσο έχει κάνει αρκετούς καλούς αγώνες, προσφέροντας θέαμα στο κοινό και αποδεικνύοντας ότι ακόμα το «έχει». Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει με τη θέση του Αλόνσο το 2023, γνωρίζοντας ότι στα φυτώρια της ομάδας είναι και ο Όσκαρ Πιάστρι, τον οποίο καλοβλέπουν και άλλες ομάδες του γκριντ.
Βαθμός: 8/10
Άλφα Ρομέο
Η Άλφα Ρομέο με το ολοκαίνουριο δίδυμο Μπότας – Ζου έχει δείξει ωραία πράγματα κατά τη διάρκεια των 11 πρώτων αγώνων. Μπορεί να μην έχει κάποιο βάθρο να επιδείξει, αλλά ο Μπότας έχει κάνει ορισμένους πολύ καλούς αγώνες, κυρίως, στο ξεκίνημα της σεζόν. Αλλά και ο Ζου στη ρούκι χρονιά του έχει δείξει ότι είναι ένας αρκετά γρήγορος οδηγός που μπορεί να έχει μέλλον στο άθλημα. Η Άλφα Ρομέο έχει ήδη υπερ-τριπλασιάσει τους βαθμούς που μάζεψε την περσινή σεζόν, αλλά μετά τον 5ο αγώνα έχει μείνει κάπως στάσιμη. Στους πρώτους αγώνες είχε το 3ο ή το 4ο γρηγορότερο μονοθέσιο στην πίστα αλλά από εκεί και ύστερα ακολούθησε μία πτωτική πορεία. Ό,τι και να γίνει στο υπόλοιπο μισό της σεζόν η χρονιά αυτή κρίνεται ως επιτυχημένη για την ομάδα από την Ιταλία.
Βαθμός: 7,5/10
Χάας
Οι τραγικές σεζόν της Χάας ανήκουν στο παρελθόν, με την ομάδα να καταφέρνει φέτος να πετύχει όχι μόνο πόντους αλλά και να μάχεται με ομάδες, όπως είναι η Μερσεντές και η Μακλάρεν. Η εντυπωσιακή εκκίνησή της έκανε τους πάντες να πιστέψουν στο πρότζεκτ Χάας, όμως, οι επόμενοι αγώνες δεν είχαν ανάλογη πορεία. Για να φτάσουμε στους δύο τελευταίους αγώνες όπου και οι δύο οδηγοί της ομάδας βρέθηκαν στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Αυτοί ήταν και οι πρώτοι πόντοι του Μικ Σουμάχερ, μετά από 32 ολόκληρους αγώνες. Κάτι καλό φαίνεται να δημιουργείται στην ομάδα, με το δίδυμο Μάγκνουσεν – Σουμάχερ να είναι αρκετά ανταγωνιστικό και να απειλεί για πόντους στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Για το δεύτερο μέρος της σεζόν περιμένουμε μία μάχη μεταξύ Χάας και Άλφα Ρομέο, μία μάχη εκατομμυρίων.
Βαθμός: 8/10
Άλφα Τάουρι
Αρκετά βήματα προς τα πίσω έχει κάνει τη φετινή σεζόν η ιταλική ομάδα. Την περσινή χρονιά ο Γκασλί είχε υπάρξει αρκετές φορές «best of the rest», αποδεικνύοντας ότι αποτελεί έναν από τους καλύτερους οδηγούς του γκριντ. Η φετινή πορεία μόνο καλή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί: 27 βαθμοί και 8η θέση, με ελάχιστους αγώνες που ήταν ανταγωνιστική. Σίγουρα δεν είναι αυτό που θα περίμεναν στα γκαράζ της ομάδας, ύστερα από μία σχετικά επιτυχημένη χρονιά. Πάντως και το κλίμα εντός της ομάδας δεν μοιάζει να είναι και το ιδανικό. Οι Γκασλί – Τσουνόντα δεν έχουν βρει ακόμα τη κατάλληλη χημεία εντός της πίστας, πράγμα που τους εμποδίζει την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος και προκαλεί τριβές εντός της ομάδας.
Βαθμός: 5,5/10
Άστον Μάρτιν
Οι νέοι κανονισμοί ήταν κάτι στο οποίο πόνταρε και επένδυσε πριν από τα μισά της περσινής σεζόν η Άστον Μάρτιν. Η πτωτική πορεία της ομάδας, όμως, δεν φαίνεται να σταμάτησε πέρσι, καθώς φέτος παρουσιάζεται ακόμα χειρότερη. Δεν έχει καλό ρυθμό, δεν μπορεί να κερδίσει τους αντιπάλους της μέσω καλύτερης στρατηγικής και δίνει τεράστια μάχη για τη κατάκτηση βαθμών. Ο Φέτελ είναι το μοναδικό θετικό στοιχείο της ομάδας, ο οποίος αποδεικνύει ότι είναι ακόμα ένας πολύ γρήγορος οδηγός. Ο Στρολ, αντιθέτως, δεν διάγει τη καλύτερη αγωνιστική του περίοδο και είναι σημαντικά πιο αργός από τον ομόσταβλό του. Για την Άστον Μάρτιν ήρθε η ώρα να επικεντρωθεί στη δημιουργία ενός καλύτερου και πιο ανταγωνιστικού μονοθεσίου για το 2023.
Βαθμός: 5/10
Γουίλιαμς
Η ιστορική βρετανική ομάδα είναι και πάλι μία από τις πιο αργές – αν όχι η πιο αργή – ομάδες της φετινής F1. Δεν υπάρχει βελτίωση από το περσινό μονοθέσιο και τις περισσότερες φορές οι οδηγοί της δέχονται ντουμπλαρίσματα από γρηγορότερα μονοθέσια. Πηγή αισιοδοξίας αποτελούν οι εμφανίσεις του Άλμπον, με τον Ταϊλανδό να έχει καταφέρει να βαθμολογηθεί σε δύο αγώνες αλλά και να βρίσκεται σε θέση να μάχεται με πολύ γρηγορότερα μονοθέσια. Γενικά μοιάζει να το έχει βρει περισσότερο από τον Λατίφι που για μία ακόμα χρονιά χάνει διαρκώς από τον συμπαίκτη του. Η μοναδική καλή στιγμή του ήρθε στο γκραν πρι της Μεγάλης Βρετανίας, όταν κατάφερε σε πολύ δύσκολες συνθήκες να μπει για πρώτη φορά στο Q3. Χρειάζεται να γίνουν σημαντικές αλλαγές σε όλους τους τομείς για να επιστρέψει η Γουίλιαμς στα συνήθη υψηλά στάνταρντ της.
Βαθμός: 6/10
Η φετινή χρονιά έχει επιφέρει σημαντικές ανακατατάξεις στη F1 έχοντας αλλάξει τη δυναμική πολλών ομάδων. Η σεζόν μπορεί να έχει φτάσει στα μέσα της, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν περιμένουμε να δούμε αλλαγές που θα ταρακουνήσουν το γκριντ. Ακόμα, μαίνεται η μάχη για την κορυφή στους οδηγούς αλλά και στους κατασκευαστές, μία μάχη ανάμεσα σε δύο ομάδες με τελείως διαφορετικά είδη μονοθεσίων, διαφορετικές στρατηγικές αλλά και διαφορετικού στυλ οδηγών. Οι αγώνες που ακολουθούν μπορούν να προσφέρουν θέαμα στο κοινό, το οποίο μοιάζει να είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά.