Το καλοκαιρινό μπρέικ της F1: και τώρα τι ακολουθεί;

Το καλοκαίρι είναι μία περίοδος όπου οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν την ευκαιρία να ξεκουραστούν, γεμίζοντας τις μπαταρίες τους μετά από μία δύσκολη περίοδο. Το ίδιο ισχύει και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και ειδικότερα στην F1. Μάλιστα, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να κρατήσουν κλειστά τα εργοστάσιά τους για 15 μέρες, με σκοπό να ξεκουραστούν και λίγο όσοι εργάζονται μέσα σε αυτά.

Πάντως, αυτός ο μήνας που σημαδεύεται από την απουσία αγώνων, είναι μία κρίσιμη στιγμή που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πορεία των ομάδων στο δεύτερο μισό της σεζόν. Με 12 αγώνες να έχουν ήδη γίνει (με τον αγώνα στην Εμίλια Ρομάνια να μην γίνεται λόγω των πλημμύρων που υπήρχαν στη περιοχή την εβδομάδα του αγώνα) έχουμε μία γενική εικόνα για τη δυναμική αλλά και τις προοπτικές των δέκα ομάδων του κορυφαίου μηχανοκίνητου αθλήματος.

Red Bull

Πηγή: totalmotorsport.com

Η Red Bull έχει κυριαρχήσει φέτος, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Είναι η ομάδα που έχει ανεβεί στο ψηλότερο βάθρο σε κάθε αγώνα, με τον Φερστάπεν να έχει δέκα νίκες σε 12 αγώνες, κάτι που έχει καταφέρει μόνο ο Μίκαελ Σουμάχερ. Έχει το μεγαλύτερο σερί νικών στην ιστορία του αθλήματος σπάζοντας το στοιχειωμένο ρεκόρ της McLaren του 1988. Δεν έχει αντιμετωπίσει προβλήματα αξιοπίστιας και στα χέρια του Μαξ, η Red Bull είναι με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο του γκριντ.

Δεν ισχύει, όμως, το ίδιο και για τον Πέρεζ, ο οποίος φέτος είναι σκιά του καλού του εαυτού. Είχε ένα κακό σερί που τον κράτησε εκτός δεκάδας στις κατατακτήριες για πέντε σερί αγώνες, ενώ κατά διαστήματα δεν ήταν ο δεύτερος γρηγορότερος στην πίστα, μετά τον ομόσταβλό του. Με τη Red Bull να μην διστάζει να αλλάζει οδηγούς με σχετική ευκολία, ο Πέρεζ θα πρέπει να είναι αρκετά πιο κοντά στο Φερστάπεν για να διατηρήσει τη θέση του στην αυστριακή ομάδα. Το καλοκαιρινό μπρέικ έρχεται σε μία περίοδο που η Red Bull έχει τον απόλυτο έλεγχο του πρωταθλήματος, και δεν νομίζω να χάσει την πρωτοκαθεδρία της στους τελευταίους δέκα αγώνες.

Mercedes

Πηγή: speedcafe.com

Η Mercedes έχει αρκετό καιρό να πρωταγωνιστήσει, αλλά κατάφερε να πάρει την πολ ποζίσιον στην Ουγγαρία που ήταν η πρώτη του Χάμιλτον μετά το Άμπου Ντάμπι το 2021. Με την πάροδο των αγώνων, η Mercedes μοιάζει να γίνεται πιο δυνατή, διεκδικώντας βάθρα και καλά πλασαρίσματα. Με τα πειράματα στα σετ απ να είναι παρελθόν, ο Χάμιλτον δείχνει σε όλους ότι ακόμα βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και ότι με ένα καλύτερο μονοθέσιο μπορεί να έχει πολύ καλή απόδοση.

Ο Ράσελ από την άλλη πλευρά, ενώ έχει κάνει καλούς αγώνες, οι δύο εγκαταλείψεις αλλά και ορισμένες άλλες κακές επιλογές σε συνδυασμό με το γεγονός ότι παρουσιάζει κάποια σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή του, τον καθιστούν σταθερά πιο αργό από τον ομόσταβλό του.

Η Mercedes αυτόν το μήνα των διακοπών θα πρέπει να εστιάσει στο να κάνει το μονοθέσιο καλύτερο στην τελική ταχύτητα, να σταματήσει το porpoising αλλά και να έχει μία πιο σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, καθώς μοιάζει να είναι σημαντικά πιο αργή στις αρχές του αγώνα σε σχέση με τα τέλη (το φορτίο καυσίμων φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης).

Aston Martin

Πηγή: planetsport.com

Η ευχάριστη έκπληξη της σεζόν είναι η Aston Martin με τον Αλόνσο να κάνει μία σπουδαία σεζόν. Λίγο οι πληροφορίες που τους έδινε ο Φέτελ πέρσι, λίγο η οδηγική στόφα του Αλόνσο και λίγο οι πολλές ώρες που επένδυσαν οι μηχανικοί από πέρσι το καλοκαίρι για το φετινό μονοθέσιο, έχουν κάνει την Aston Martin μία υπολογίσιμη δύναμη. Στους πρώτους έξι με επτά αγώνες της σεζόν, η Aston Martin του Αλόνσο ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο, όμως πλέον έχει χάσει σημαντικό έδαφος στη μάχη της δεύτερης θέσης. Η εξήγηση της ομάδας είναι ότι μία αναβάθμιση που έφεραν άλλαξε την ισορροπία του μονοθεσίου και αντί να τους δώσει μεγαλύτερη σταθερότητα είχε το αντίθετο αποτέλεσμα.

Ωστόσο, όπως και η Red Bull έχει μόνο έναν οδηγό που εκμεταλλεύεται στο μάξιμουμ τη δυναμική του μονοθεσίου, με τον Στρολ να μην βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τον Αλόνσο. Αυτό αποδεικνέυται περίτρανα από το γεγονός ότι οι δύο οδηγοί έχουν διαφορά άνω των εκατό βαθμών σε μόλις δώδεκα αγώνες. Ο Στρολ είναι μία ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς ο πατέρας του είναι ο ιδιοκτήτης της ομάδας, όμως ίσως είναι η ώρα να κινηθεί στην αγορά για έναν καλύτερο δεύτερο οδηγό. Όσον αφορά στα σημεία που πρέπει να επικεντρωθεί η Aston Martin, αυτά είναι δύο: μεγαλύτερη ισορροπία του μονοθεσίου και καλύτερη τελική ταχύτητα.

Ferrari

F1
Πηγή: formula1news.co.uk

Μετά την περσινή καταπληκτική αρχή, η Ferrari ήλπιζε φέτος να μειώσει κι άλλο τη διαφορά από την κορυφή. Με πολλές αλλαγές εντός της ομάδας και επενδύσεις σε μηχανικούς της Red Bull και της Mercedes, η Ferrari έμοιαζε να βαδίζει σε σωστά μονοπάτια. Όμως, μετά από δώδεκα αγώνες βρίσκεται στην τέταρτη θέση στους κατασκευαστές έχοντας μόλις τρία βάθρα (όλα ο Λεκλέρκ). Το ένα από τα βάθρα του Λεκλέρκ, αυτό στην Αυστρία ήταν ορόσημο για την ιστορία της ομάδας καθώς αποτέλεσε το 800ο βάθρο της Φεράρι στην F1.

Ο ρυθμός της Ferrari είναι αρκετά απογοητευτικός στους περισσότερους αγώνες, ενώ τα λάθη παρόλο που έχουν ελαττωθεί, συνεχίζουν να υπάρχουν και να κοστίζουν πόντους στην ομάδα. Λεκλέρκ και Σάινθ μοιάζει να έχουν μία μίνι κόντρα μεταξύ τους, κυρίως λόγω των εντολών της Ferrari που φαίνεται να ευνοούν τον Λεκλέρκ. Ο Σάινθ δεν είναι στο επίπεδο του Λεκλέρκ φέτος και η απόσταση των επτά βαθμών που τους χωρίζουν είναι τουλάχιστον κολακευτική.

Μέσα στην έλλειψη ρυθμού, την εσωτερική μάχη για το ποιος θα είναι ο νούμερο ένα οδηγός και τα λάθη στη στρατηγική, υπάρχει και το θέμα των ελαστικών. Η υπερβολική φθορά που παρουσιάζουν δυσκολεύουν σημαντικά τις προσπάθειες των δύο οδηγών. Το φόκους της Ferrari πρέπει να είναι στη βελτίωση της φθοράς των ελαστικών, στη βελτίωση της ταχύτητας στις ευθείες αλλά και στις μέτριες και γρήγορες στροφές.

McLaren

Πηγή: motorsportweek.com

Η McLaren δεν ήταν καλή στο μεγαλύτερο μέρος του πρώτου μισού της σεζον, αντιμετωπίζοντας αρκετά θέματα με την έντονη φθορά των ελαστικών και την έλλειψη ρυθμού. Όμως, από τον Καναδά και μετά, η απόδοσή της είναι διαρκώς βελτιωμένη, με αποκορύφωμα τα δύο βάθρα σε Μεγάλη Βρετανία και Ουγγαρία. Ο Νόρις κάνει μία ακόμα σπουδαία χρονιά, ενώ ο Πιάστρι έχει δείξει σε πολλές περιπτώσεις ότι είναι πολύ καλός οδηγός, αν και δεν έχει αποφύγει λάθη, όπως αυτό στον πρώτο γύρο στο βελγικό γκραν πρι.

Η απογοητευτική εμφάνιση της McLaren κυρίως στον αγώνα στο Βέλγιο οφείλεται στο σετ ελαστικών των δύο οδηγών, που ήταν προσανατολισμένο για πιο βρόχινες καταστάσεις. Η περίοδος των διακοπών βρίσκει τη McLaren σε ένα σταυροδρόμι. Από την μία οι καλές εμφανίσεις έχουν καλλιεργήσει ελπίδες για ένα καλύτερο πλασάρισμα από την πέμπτη θέση, αλλά η απόσταση από την τέταρτη Ferrari είναι κοντά στους ενενήντα βαθμούς.

Όποτε το δίλημμα είναι ένα: συνεχίζεις να φέρνεις αναβαθμίσεις για το τωρινό μονοθέσιο, ελπίζοντας σε μία μεγάλη ανατροπή ή αφήνεις το φετινό μονοθέσιο και εστιάζεις στο μονοθέσιο του 2024;

Alpine

Πηγή: carscoops.com

Η ομάδα-σίριαλ θα μπορούσαμε να πούμε με όλα αυτά που έχουν γίνει τα τελευταία δύο χρόνια είναι η Alpine. Έχουν συμβεί πολλά εντός και εκτός της ομάδας, αλλά ας επικεντρωθούμε στα καθαρά αγωνιστικά. Η Alpine ενώ είχε μία σχετικά ασφαλή διαφορά από την έκτη McLaren είδε την αγγλική ομάδα να κάνει τρομέρο ντεμαράζ και να αποκτά μία διαφορά πενήντα βαθμών. Η σεζόν δεν εξελίσσεται όπως θα περίμεναν όλοι στον οργανισμό, με τον Γκασλί να μην έχει μαζέψει πολλούς βαθμούς, παρόλο που οι αγώνες του είναι πολύ καλοί.

Το πρόβλημα και στο συγκεκριμένο μονοθέσιο είναι η τελική ταχύτητα, αλλά και η έλλειψη ρυθμού. Eίχε μάλιστα και αναποδιές στις κατατακτήριες, περιορίζοντας τους οδηγούς τους σε χαμηλότερες θέσεις . Στον αγώνα η Alpine είναι συνήθως πιο γρήγορη, μπορεί να κάνει προσπεράσεις και είναι σχετικά καλή στη διαχείριση των ελαστικών. Το πρόβλημα ίσως έγκειται και στον κινητήρα της ομάδας.

Νομίζω πως ήρθε η ώρα για τη γαλλική ομάδα (πρώην Ρενό) να στραφεί στο μέλλον, μιας και δεν κινδυνεύει σημαντικά ώστε να χάσει την έκτη θέση.

Williams

Πηγή: sgommo.it

Άλλη μία έκπληξη είναι και η Williams, με τον Άλμπον να είναι αρκετά γρήγορος. Το πλεονέκτημα που του δίνει το μονοθέσιο στις ευθείες είναι κομβικό βοηθώντας τον να κάνει προσπεράσεις, αλλά και να αμύνεται με σχετική ευκολία. Ο ρούκι Σάρτζεντ δεν είναι καλός φέτος, έχοντας λίγους αγώνες που έχει βρεθεί έστω κοντά στον ομόσταβλό του, αλλά η Γουίλιαμς δεν έχει λόγο να κινηθεί για άλλο οδηγό.

Η φετινή χρονιά σε καμία περίπτωση δεν είναι πετυχημένη για μία ομάδα που έχει κατακτήσει πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, αλλά σίγουρα έχει θετικό πρόσημο. Ο στόχος της Williams θα πρέπει να είναι το 2024 και το πώς θα καταφέρει να διεκδικεί βαθμούς σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο.

Haas

Πηγή: motorsportweek.com

Η Haas δεν έχει καταφέρει να επιστρέψει ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του γκριντ και χαροπαλεύει συνήθως στις τελευταίες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα. Το δίδυμο Μάγκνουσεν-Χούλκενμπεργκ δεν είναι κακό, όμως ο υψηλός μέσος όρος ηλικίας είναι κάτι τουλάχιστον παράξενο για μια ομάδα που δεν στοχεύει σε κάτι πολύ μεγάλο. Ο Χούλκενμπεργκ έχει πολύ καλό ρυθμό στις κατατακτήριες, όμως στον αγώνα αντιμετωπίζει πολλά ζητήματα. Αυτά οφείλονται στην έλλειψη ρυθμού στους αγώνες, στην έντονη φθορά των ελαστικών, αλλά και στις ομολογουμένως κακές στρατηγικές της αμερικανικής ομάδας.

Το 2024 ίσως αποτελέσει ορόσημο για την παρουσία της ομάδας στην F1, καθώς η έλλειψη επιτυχιών είναι κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην πώληση της ομάδας.

Alfa Romeo

Πηγή: planetf1.com

Ακόμα μία κακή χρονιά για τη θυγατρική ομάδα της Φεράρι, με την Άλφα Ρομέο να έχει μόλις 9 βαθμούς, μετά από δώδεκα αγώνες. Μεταξύ των οδηγών υπάρχει ισορροπία, με τον Ζου να είναι αρκετά βελτιωμένος σε σχέση με την περσινή ρούκι χρονιά του, απλώς τα αποτελέσματα δεν έρχονται. Η περσινή εντυπωσιακή αρχή ήταν μάλλον ένα πυροτέχνημα και χρειάζονται σημαντικές αλλαγές για να μπορέσουν να επιστρέψουν στη διεκδίκηση βαθμών κάθε αγωνιστικό σαββατοκύριακο. Ο ρυθμός της στις κατατακτήριες είναι μέτριος, αλλά στους αγώνες αντιμετωπίζει αντίστοιχα προβλήματα με εκείνα της HAAS (έλλειψη ρυθμού, έντονη φθορά, μέτρια τελική ταχύτητα).

AlphaTauri

Πηγή: formulapedia.com

Τελευταία ομαδα στην βαθμολογία είναι η Άλφα Τάουρι που προχώρησε σε μία σημαντική αλλαγή, αποδεσμεύοντας τον ρούκι Ντε Βρις και φέρνοντας στην ομάδα τον Ρικιάρντο. Οι μόλις 3 βαθμοί δεν είναι αντιπροσωπευτικοί της δυναμικής της ομάδας, καθώς ο Τσουνόντα έχει δείξει ότι μπορεί να φέρει αυτό το μονοθέσιο στη δεκάδα. Σίγουρα είναι ένα από τα πιο αργά μονοθέσια στο γκριντ, αλλά το ταλέντο των οδηγών θα μπορούσε να τους είχε δώσει περισσότερους βαθμούς.

Ο Ντε Βρις δεν ήταν καλός, όμως ίσως είχαν δημιουργηθεί μεγάλες προσδοκίες μετά τον περσινό αγώνα στην Εμίλια Ρομάνια που κατέκτησε την όγδοη θέση με τη Γουίλιαμς.

Η πτώση της Άλφα Τάουρι είναι δραστική τα τελευταία αγωνιστικά έτη και το 2024 θα είναι μία πολύ κομβική χρονιά για την ιταλική ομάδα.

Εν κατακλείδι

Η κυριαρχία της Red Bull και του Φερστάπεν τη φετινή χρονιά δεν αφήνει περιθώριο αντίδρασης, όμως πίσω από την Red Bull γίνεται μία συναρπαστική μάχη. Η Mercedes έχει το προβάδισμα και μοιάζει να είναι η πιο σταθερή ομάδα, όμως με δέκα αγώνες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις αλλαγές που θα παρουσιάσουν οι ομάδες – κυρίως οι κορυφαίες – αλλά και το ποιες ομάδες θα επενδύσουν ώρες και πόρους στα μονοθέσια του 2024.

Μοιράσου το:

Φίλιππος Κορνάρος

Φίλιππος Κορνάρος

Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσα στην Πάτρα. Βρίσκομαι στο τελευταίο έτος της Δημοσιογραφίας στο ΑΠΘ και ανυπομονώ για την ολοκλήρωση των φοιτητικών μου υποχρεώσεων. Τον περιορισμένο ελεύθερό μου χρόνο τον περνάω διαβάζοντας βιβλία, βλέποντας ξένες σειρές και βλέποντας αθλητικά δρώμενα. Tο DREAM ON-line είναι μία ιστοσελίδα που μου δίνει την ευκαιρία να αναδείξω ορισμένους από τους προβληματισμούς μου. Η πλειοψηφία των κείμενων που γράφω απευθύνονται σε ένα αθλητικό κοινό, αλλά ανά περιόδους ακουμπώ και άλλους τομείς της καθημερινότητας.

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα