Μαξ Φερστάπεν: Ένας γεννημένος πρωταθλητής

Μετά από έναν αρκετά επεισοδιακό αγώνα στην Ιαπωνία, ο Μαξ Φερστάπεν στέφθηκε για δεύτερη φορά στη καριέρα του πρωταθλητής, μπαίνοντας σε μία ελίτ οδηγών που το έχουν κατακτήσει συνεχόμενες χρονιές. Στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου οι πανηγυρισμοί άργησαν να γίνουν, καθώς μόνο μετά την ποινή του Λεκλέρκ που δόθηκε μετά το τέλος του αγώνα ήταν και μαθηματικά παγκόσμιος πρωταθλητής. Αυτή η χρονιά ήταν η χρονιά κυριαρχίας του Φερστάπεν και της Ρεντ Μπουλ, με τον Ολλανδό να μας προσφέρει ορισμένους πολύ ενδιαφέροντες αγώνες στον δρόμο του προς το πρωτάθλημα.  

Η εμφάνιση και τα πρώτα χρόνια του Μαξ Φερστάπεν στην F1

Ο δρόμος του Μαξ Φερστάπεν προς τη καταξίωση δεν ήταν εύκολος. Μας συστήθηκε αρκετά νωρίς στην F1, πριν καν κλείσει τα 18 του χρόνια, με τη θυγατρική ομάδα της Ρεντ Μπουλ, που τότε ονομαζόταν Τόρο Ρόσο (η σημερινή Άλφα Τάουρι). Η ευκαιρία του να οδηγήσει στη Ρεντ Μπουλ δεν άργησε να έρθει, στο ισπανικό γκραν πρι της επόμενης σεζόν, το 2016. Σε εκείνο το θρυλικό γκραν πρι, όπου είχαμε τη σύγκρουση μεταξύ του μετέπειτα πρωταθλητή Ρόσμπεργκ και του Χάμιλτον, ο Φερστάπεν κατάφερε να ανέβει στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου, στο ντεμπούτο του με την ομάδα. Μάλιστα, με αυτήν του τη νίκη έγινε ο νεαρότερος νικητής στην F1 σε ηλικία 18 ετών και 228 ημερών.

Από τότε ήταν φανερό ότι το μέλλον του στο σπορ ήταν λαμπρό. Παρ΄ όλα αυτά δεν έλειψαν τα λάθη, οι απροσεξίες και οι γκρίνιες. Την περίοδο που πήρε την ευκαιρία του στην F1, η κυριαρχία της Μερσεντές ήταν αδιαμφισβήτητη. Στις πρώτες του χρονιές στην F1, ο Φερστάπεν ήταν αρκετά συχνά θέμα συζήτησης, κυρίως όμως, για λάθος λόγους. Η επιθετική του οδήγηση είχε συχνά ως αποτέλεσμα την επαφή του με άλλα μονοθέσια που προκαλούσαν τη δυσφορία των αντιπάλων του. 

Το σημείο – καμπή στην (μέχρι τώρα) ιστορία του Φερστάπεν

Για να φτάσουμε στο 2021, μία χρονιά που ισορροπίες άλλαξαν, με τη Ρεντ Μπουλ να έχει ένα μονοθέσιο ισάξιο με εκείνο της Μερσέντες και τον Φερστάπεν πιο έτοιμο από ποτέ για μία διάκριση. Η οδηγική του συμπεριφορά μέσα στα προηγούμενα πέντε χρόνια είχε αλλάξει και ο Ολλανδός ήταν πιο ώριμος από ποτέ. Το πρωτάθλημα της περασμένης χρονιάς κρίθηκε στον τελευταίο γύρο του τελευταίου γκραν πρι στο Άμπου Ντάμπι, σε έναν αρκετά επεισοδιακό αγώνα που θα μνημονεύεται για πολύ καιρό. Ο Φερστάπεν δεν άφησε την ευκαιρία να περάσει και κάνοντας ένα σημαντικό προσπέρασμα στον συνδιεκδικητή του τίτλου, Λούις Χάμιλτον, πανηγύρισε το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του.

Φερστάπεν

Η φετινή πορεία του προς τον τίτλο

Οι φετινές αλλαγές στους κανονισμούς επηρέασαν σημαντικά τις ομάδες της F1, με την Ρεντ Μπουλ να αντιμετωπίζει αρκετά θέματα στους τρεις πρώτους αγώνες. Ύστερα, και ενώ η Φεράρι ήταν το πιο γρήγορο μονοθέσιο, ο Φερστάπεν κατάφερε να κυριαρχήσει στην πλειονότητα των αγώνων, προσφέροντάς μας μοναδικές παραστάσεις. Στην κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος, ο Φερστάπεν πήρε τρεις νίκες ξεκινώντας 10ος στην Ουγγαρία, 14ος στο Βέλγιο και 7ος στην Ιταλία. Μετά τις νίκες αυτές έγινε φανερό στον κάθε έναν θεατή του σπορ ότι κανείς δεν μπορεί να του στερήσει τον φετινό τίτλο. Η μαθηματική εξασφάλιση έγινε στη Σουζούκα, στη χώρα όπου κατασκευάζεται ο κινητήρας της ομάδας (Χόντα), σε έναν αγώνα με αρκετή καθυστέρηση και πολλή βροχή. Και σε αυτόν τον αγώνα ο Φερστάπεν δεν έδωσε δικαίωμα αμφισβήτησης. Ήταν κυρίαρχος από την αρχή μέχρι το τέλος, χορεύοντας στη βροχή.

Το οδηγικό άστρο του Φερστάπεν λάμπει στον ουρανό του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τον Ολλανδό να έχει τη δυνατότητα για μεγάλα πράγματα. Η ωριμότητά του φέτος ήταν σε άλλο επίπεδο και εφόσον καταφέρει η Ρεντ Μπουλ να διατηρηθεί σε τροχιά διεκδίκησης τίτλων, είμαι σίγουρος ότι ο Μαξ Φερστάπεν δύσκολα θα έχει κάποιον αντίπαλο.  

 

Μοιράσου το:

Φίλιππος Κορνάρος

Φίλιππος Κορνάρος

Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσα στην Πάτρα. Βρίσκομαι στο τελευταίο έτος της Δημοσιογραφίας στο ΑΠΘ και ανυπομονώ για την ολοκλήρωση των φοιτητικών μου υποχρεώσεων. Τον περιορισμένο ελεύθερό μου χρόνο τον περνάω διαβάζοντας βιβλία, βλέποντας ξένες σειρές και βλέποντας αθλητικά δρώμενα. Tο DREAM ON-line είναι μία ιστοσελίδα που μου δίνει την ευκαιρία να αναδείξω ορισμένους από τους προβληματισμούς μου. Η πλειοψηφία των κείμενων που γράφω απευθύνονται σε ένα αθλητικό κοινό, αλλά ανά περιόδους ακουμπώ και άλλους τομείς της καθημερινότητας.

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα