Ο πρώτος αγώνας και τα αρχικά συμπεράσματα για τη φετινή χρονια στη F1

21 Μαρτίου 2022
Πηγή: motorsport.com
Aπό τον τελευταίο δραματικό αγώνα στο Άμπου Ντάμπι έχουν περάσει λίγο παραπάνω από τρεις μήνες. Μήνες κατά τους οποίους όλες οι ομάδες της F1 αφιέρωσαν στην κατασκευή του φετινού μονοθεσίου, το οποίο είναι εμφανώς διαφορετικό σε σχέση με το περσινό. Και αυτό οφείλεται στην αλλαγή των κανονισμών που στοχεύουν σε πιο ενδιαφέροντες αγώνες, καθώς κύριο σκεπτικό κατά τον καθορισμό των νέων κανονισμών ήταν η ευκολία των μονοθεσίων να ακολουθούν το προπορευόμενό τους. Πάντα υπάρχει τεράστια προσμονή για τις πρώτες κατατακτήριες και τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Μπορεί να υπάρχουν 21 (ή 22 αν αντικατασταθεί το γκραν πρι της Ρωσίας – πράγμα πολύ πιθανό) ακόμη αγώνες, αλλά ο πρώτος είναι αυτός που μας δείχνει τις αλλαγές στη δυναμικότητα αλλά και τις βλέψεις των ομάδων. Τα πρώτα δείγματα γραφής τα λάβαμε από τις χειμερινές δοκιμές αλλά και από τις δοκιμές της Παρασκευής και του Σαββάτου. Όμως, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν δεν δει τον ρυθμό που θα έχουν οι ομάδες στις κατατακτήριες, και κυρίως στον αγώνα.
Πηγή: formula1.com
Κατατακτήριες Όπως ήταν αναμενόμενο είχαμε σημαντικές ανακατατάξεις στη δυναμική των ομάδων. Αυτό φαινόταν από τις δοκιμές αλλά αποδείχθηκε και στις κατατακτήριες. Η πιο σημαντική βελτίωση που είδαμε ήταν αυτή της Haas, η οποία κατάφερε για πρώτη φορά μετά το 2019 να βάλει μονοθέσιό της μέσα στη πρώτη δεκάδα (Magnussen). Αλλά και το δεύτερό της μονοθέσιο ήταν αρκετά κοντά, με τον Schumacher να καταλαμβάνει την 12η θέση. Αυτή η διαφορά σε σχέση με πέρσι είναι απολύτως κατανοητή, αν σκεφτεί κανείς ότι ουσιαστικά είχε παρατήσει την προηγούμενη χρονιά, δουλεύοντας το φετινό μονοθέσιο. Άλλη μία αξιοπρόσεκτη βελτίωση είχε και η Alfa Romeo. Και η ομάδα αυτή είχε επικεντρωθεί στο φετινό μονοθέσιο και απέδειξε ότι μπορεί να είναι μία ομάδα που θα μάχεται σταθερά για βαθμούς (αν έχει και ρυθμό στον αγώνα). Παράλληλα, πολύ μεγάλη έκπληξη έκανε ο Bottas, ο οποίος στη πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της Alfa Romeo κατάφερε να είναι 6ος, λίγο πίσω από τον Hamilton και μπροστά από τον Russell, τον οδηγό που του πήρε τη θέση στη Mercedes. Θετική ήταν και η παρουσία της Ferrari, η οποία ήδη μετά τις καλοκαιρινές διακοπές είχε αρχίσει να βελτιώνεται σημαντικά. Πήρε στα ίσα pole position, ενώ είχε και τα δύο μονοθέσιά της στις δύο πρώτες γραμμές της εκκίνησης. Η δουλειά της Ferrari φαίνεται να αποδίδει καρπούς και μπορεί φέτος να κάνει τη διαφορά. Αν κάτι γίνεται αντιληπτό είναι ότι σημαντικές βελτιώσεις είχαν οι ομάδες που αγωνίζονται με κινητήρα Ferrari, καθώς τόσο η Alfa Romeo όσο και η Haas χρησιμοποιούν κινητήρα Ferrari. Στον αντίποδα, τεράστια έκπληξη επεφύλασσαν οι κατατακτήριες για την McLaren, μία ομάδα που μέχρι και τον τελευταίο αγώνα διεκδικούσε την τρίτη θέση στους κατασκευαστές. Η εκκίνηση του πρώτου αγώνα της χρονιάς θα τους βρει στη 13η και 18η θέση, δείχνοντας να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν, ακόμα, με τον ανταγωνισμό. Τη φετινή χρονιά ήλπιζαν ότι θα μείωναν ακόμα περισσότερο την απόσταση από τις πρώτες ομάδες, αλλά στις πρώτες κατατακτήριες δεν φάνηκε αυτό. Μεγαλύτερη απογοήτευση, όμως, προκάλεσε η εικόνα της Aston Martin. Ήταν μόλις δύο χρόνια πριν, το 2020, όταν διεκδικούσαν τη τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εν έτει 2022 είδαν στις πρώτες κατατακτήριες της χρονιάς τα δύο μονοθέσια τους να περιορίζονται στη 17η και τη 19η θέση. Σίγουρα αυτό αποτελεί ένα βήμα προς τα πίσω και είναι αρκετά ανησυχητικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι στράφηκαν προς το μονοθέσιο του 2022 από το καλοκαίρι του 2021. Τελευταία ομάδα που παρουσίασε αισθητή πτώση ήταν η Mercedes. Ο ρυθμός της δεν ήταν ποτέ ανταγωνιστικός (ούτε στις δοκιμές ούτε στις κατατακτήριες) και έμειναν μόλις στη 5η και την 9η θέση. Αυτό είναι κάτι που θα προβληματίσει τους ανθρώπους στο γκαράζ της ομάδας και θα πρέπει να σκαρφιστούν κάτι άμεσα για να μπουν ξανά στη διεκδίκηση του τίτλου και νικών. Αν είναι όμως κάτι που έχουμε μάθει από το 2014 και μετά για τη Mercedes είναι ότι έχει τον τρόπο να βελτιώνεται συνεχώς μέσα στη χρονιά. Όπως και στην περίπτωση των κερδισμένων από τους νέους κανονισμούς, παρατηρείται και εδώ μία αντιστοιχία με τον κινητήρα των μονοθεσίων. Και οι τρεις αυτές ομάδες που αναφέρθηκαν έχουν κινητήρα Mercedes.
Πηγή: formula1.com
Αγώνας Ο αγώνας δεν διέφερε σημαντικά από αυτά που είδαμε στις κατατακτήριες του Σαββάτου. Η Ferrari και η Red Bull βρίσκονταν στον δικό τους αγώνα. Και πάλι οι ομάδες με κινητήρα Mercedes δυσκολεύτηκαν ενώ αυτές με κινητήρα Ferrari ήταν ανταγωνιστικές.
Πηγή: formula1.com
Η μάχη για τη πρώτη θέση ήταν σκληρή, με τον Verstappen να προσπαθεί τρεις φορές να περάσει τον Leclerc χωρίς, όμως, να τα καταφέρει. Πιο πίσω υπήρχαν προσπεράσεις, κυρίως από τον Bottas, ο οποίος έκανε ένα καλό αγώνα μετά τη κακή του εκκίνηση. Γενικά ήταν ένας αγώνας χωρίς μεγάλα δράματα μέχρι και την εγκατάλειψη του Gasly στον 47ο γύρο. Αυτό είχε ως συνέπεια να μικρύνουν και πάλι οι διαφορές στην κορυφή. Μεγάλη χαμένη από το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε η Red Bull που είδε στο τέλος να μην τερματίζει κανένα από τα δύο της μονοθέσια (εγκατέλειψαν από την 3η και 4η θέση). Μεγάλη κερδισμένη από αυτό βγήκε η Mercedes που πήρε ένα ανέλπιστο βάθρο αλλά και η Ferrari που έκανε το πρώτο της 1-2 μετά το 2019. Τρομερή εμφάνιση έκανε και ο Magnussen, ο οποίος επέστρεψε εσπευσμένα στην F1. Η βελτίωση της Haas φάνηκε και σε ρυθμό αγώνα, με τον Δανό να τερματίζει στην πέμπτη θέση. Σημαντικούς βαθμούς πήρε και η Alfa Romeo βάζοντας και τα δύο της μονοθέσια στη πρώτη δεκάδα. Ο Zhou κατάφερε να πάρει το πρώτο του βαθμό στη F1, κάτι που σίγουρα θα βοηθήσει στη ψυχολογία του. Αντιθέτως, οι άλλες δύο ομάδες με κινητήρα Mercedes δεν κατάφεραν να βελτιώσουν την εικόνα τους στον αγώνα. Η McLaren έκανε μία τραγική στρατηγική εκκινώντας με την μέση γόμα, με αποτέλεσμα να μην έχει καθόλου ρυθμό. Όχι βέβαια ότι όταν έβαλε τη μαλακή γόμα πετούσε. Η Aston Martin δεν κατάφερε να είναι ανταγωνιστική και μάλλον η 12η θέση του Stroll είναι κολακευτική με βάση και την απόδοσή της.
Πηγή: formula1.com
Σε αυτόν τον αγώνα είδαμε και την επίδραση των κανονισμών στη φετινή F1. Το πρώτο δείγμα που είχαμε είναι ότι τα φετινά μονοθέσια έχουν τη δυνατότητα να μείνουν πιο κοντά στο προπορευόμενό τους, αλλά και πάλι φάνηκε ότι είναι δύσκολο και ότι το DRS είναι ακόμα απαραίτητο. Οι μόνοι που κατάφεραν να μείνουν σταθερά κολλημένοι πίσω από ένα μονοθέσιο ήταν ο Bottas αλλά και ο Verstappen. Όσον αφορά τα καινούρια ελαστικά (από 13 ίντσες πήγε στις 18) μπορούμε να πούμε ότι είναι λίγο πιο δύσκολο να τα φέρουν οι οδηγοί στη σωστή θερμοκρασία και ότι είναι αρκετά δύσκολα στον έλεγχό τους κατά τον πρώτο γύρο. Τέλος, είδαμε και μία δυσκολία από τους μηχανικούς στα πιτ-στοπ, γεγονός που είναι λογικό καθώς τα ελαστικά έχουν αλλάξει – είναι πιο βαριά, δεν τα έχουν ακόμα συνηθίσει και ο χρόνος αποκατάστασης ενός λάθους θα είναι σαφώς μεγαλύτερος. Επόμενος αγώνας είναι την επόμενη Κυριακή, οπότε δεν αναμένουμε τεράστιες αλλαγές στη δυναμική των ομάδων. Επόμενη στάση της F1 είναι η Σαουδική Αραβία, μία αρκετά ενδιαφέρουσα πίστα.

Μοιράσου το:

Φίλιππος Κορνάρος

Φίλιππος Κορνάρος

Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσα στην Πάτρα. Βρίσκομαι στο τελευταίο έτος της Δημοσιογραφίας στο ΑΠΘ και ανυπομονώ για την ολοκλήρωση των φοιτητικών μου υποχρεώσεων. Τον περιορισμένο ελεύθερό μου χρόνο τον περνάω διαβάζοντας βιβλία, βλέποντας ξένες σειρές και βλέποντας αθλητικά δρώμενα. Tο DREAM ON-line είναι μία ιστοσελίδα που μου δίνει την ευκαιρία να αναδείξω ορισμένους από τους προβληματισμούς μου. Η πλειοψηφία των κείμενων που γράφω απευθύνονται σε ένα αθλητικό κοινό, αλλά ανά περιόδους ακουμπώ και άλλους τομείς της καθημερινότητας.

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα