Μεγάλος Περίπατος

14 Μαΐου 2020

news.gr

Με την ραγδαία αύξηση του ελεύθερου χρόνου της πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας οι πολίτες άρχισαν να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις ώστε να περάσει ευχάριστα μία μέρα. Το περπάτημα έγινε για πολλούς η αιτία να αφήσουν το σπίτι και να απολαύσουν τη φύση. Όμως αυτό ανέδειξε την ανάγκη για τη βελτίωση των δρόμων με σκοπό την ευνοϊκότερη διάσχισή τους από τους πολίτες. Η Αθήνα πήρε πρώτη τη πρωτοβουλία.

Είναι ευρέως γνωστό ότι είναι μία από τις λιγότερες φιλικές πόλεις για περπάτημα καθώς οι δρόμοι της κατακλύζονται με χιλιάδες αυτοκίνητα, ενώ οι δυνατότητες ενός πεζού είναι περιορισμένες. Για αυτόν τον λόγο θα αρχίσει από το τέλος του Μαΐου ο “Μεγάλος Περίπατος”. Το σχέδιο αυτό έχει ως σκοπό να δώσει μία νέα πνοή στην πόλη καθώς θα απελευθερώσει 50 στρέμματα χώρου, ενώ η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα αυξηθεί, στη χειρότερη των περιπτώσεων, κατά 4% περίπου.

Τι αλλαγές θα γίνουν;

Η οδός Πατησίων, από την Ομόνοια έως την πλατεία Αιγύπτου, θα συνδεθεί με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στην Βασιλίσσης Όλγας, το Ζάππειο ενώνεται με τον Ναό του Ολύμπου ενώ η Διονυσίου Αρειοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού.

Αρχικά θα υπάρξει ανάπλαση της Πανεπιστημίου και αυτό υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει σε 7.000 τ.μ. δημόσιου χώρου. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 10.000 τ.μ., ενώ η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού προβλέπεται να προσφέρει άλλα 5.000 τ.μ.

Η Ηρώδου Αττικού μετατρέπεται σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ, όπως επίσης η οδός Αθηνάς και η οδός Ερμού μέχρι την οδό Αγίων Σωμάτων. Άλλες σημαντικές οδοί που θα λάβουν την ίδια μορφή είναι η Πλάκα, η Μητροπόλεως αλλά και το Εμπορικό Τρίγωνο. Η πλατεία Συντάγματος θα υποστεί και αυτή αλλαγή χωρίς να την αλλοτριώνει. Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου με σκοπό την βελτίωση της δυνατότητας για περπάτημα γύρω από την πλατεία.

Τέλος, όσον αφορά τα ΜΜΜ τα λεωφορεία θα κινούνται σε προκαθορισμένους άξονες με σκοπό την βέλτιστη ευκολία στις μετακινήσεις, ενώ το τραμ θα διατηρηθεί στην Βασιλίσσης Όλγας για τον ίδιο ακριβώς λόγο με τα λεωφορεία.

news.gr

Ποιος είναι ο απώτερος σκοπός;

Όπως δήλωσε και ο δήμαρχος της πόλης, Κώστας Μπακογιάννης, η ανάγκη για την υλοποίηση του σχεδίου είναι απαραίτητη για την συνύπαρξη όλων των ανθρώπων της. Από τους εργαζόμενους και του μόνιμους κατοίκους έως και τους τουρίστες που κατακλύζουν κάθε χρόνο την πρωτεύουσα, όλοι έχουν διαφορετικές απαιτήσεις και η παρούσα κατάσταση δεν κάλυπτε τις ανάγκες όλων αυτών των ομάδων. Τα παραπάνω τα συνόψισε στο: “σήμερα η Αθήνα αδικείται και μας αδικεί όλους”.

Στο μέλλον υπάρχει η πρόθεση για ενοποίηση του “Μεγάλου Περιπάτου” με την Ακαδημία Πλάτωνος. Με αυτό επιτυγχάνεται και η ανάδειξη ενός ακόμη αξιοθέατου της πόλης και είναι αρκετά σημαντικό, διότι αφενός η πλειοψηφία των τουριστών ενδιαφέρεται για την Αρχαία Ελλάδα και τα επιτεύγματά της και αφετέρου οι μόνιμοι κάτοικοι αποκτούν την δυνατότητα να επισκεφτούν ένα μέρος το οποίο είτε αγνοούσαν, είτε δεν είχαν την ευκαιρία να το επισκεφτούν.

news.gr

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου;

Ο δήμαρχος δεν όρισε μία καταληκτική ημερομηνία του σχεδίου αυτού, καθιστώντας το αυτόματα στα μάτια αρκετών Ελλήνων ως ένα ακόμα ελπιδοφόρο σχέδιο που η υλοποίησή του συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες. Θεωρώ πως θα ολοκληρωθεί σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, διότι η σημασία του είναι πολύ μεγάλη για την ελληνική κυβέρνηση η οποία επιχειρεί να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Είναι αυτή μία πρωτοβουλία που θα ωθήσει άλλες μεγάλες πόλεις να ακολουθήσουν το παράδειγμα αυτό;

Σίγουρα η Αθήνα δεν είναι η μόνη πόλη που χρειάζεται να μεριμνήσει για την βελτίωση των πεζοδρόμων της. Σε πολλές άλλες πόλεις τα προβλήματα που υφίστανται είναι σοβαρά και δυσκολεύουν τη μετακίνηση των πολιτών. Αυτό το σχέδιο, αν υλοποιηθεί στο απόλυτο, θα αποτελέσει το εναρκτήριο που θα αναδιαμορφώσει την Ελλάδα στο σύνολό της. Αυτήν την περίοδο είναι δύσκολο να βρεθούν τόσο το κεφάλαιο όσο οι πρώτες ύλες και το ανθρώπινο δυναμικό αλλά σε βάθος χρόνου θεωρώ πως και άλλες πόλεις θα επιλέξουν να επανεξετάσουν τη κυκλοφοριακή τους μελέτη, όπου και θα φανούν οι δυσλειτουργίες τους.

news.gr

Ο “Μεγάλος Περίπατος” θα αναβαθμίσει την εικόνα της Αθήνας στα ευρωπαϊκά δεδομένα βελτιώνοντας συγχρόνως την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων. Η ευαισθητοποίηση σε τέτοιου είδους ζητήματα είναι δυνατό να προσφέρει αρκετά θετικά στοιχεία στην πόλη. Είναι κοινά διατυπωμένο ότι η έλλειψη πράσινου στην Αθήνα είναι ένα από τα αρνητικότερα χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με το εχθρικό περιβάλλον για έναν πεζό. Αυτός ο περίπατος είναι σε θέση να αξιοποιήσει το κομμάτι της φύσης που υπάρχει καθιστώντας παράλληλα τις περιοχές της εύκολα προσβάσιμες.

Μοιράσου το:

Φίλιππος Κορνάρος

Φίλιππος Κορνάρος

Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσα στην Πάτρα. Βρίσκομαι στο τελευταίο έτος της Δημοσιογραφίας στο ΑΠΘ και ανυπομονώ για την ολοκλήρωση των φοιτητικών μου υποχρεώσεων. Τον περιορισμένο ελεύθερό μου χρόνο τον περνάω διαβάζοντας βιβλία, βλέποντας ξένες σειρές και βλέποντας αθλητικά δρώμενα. Tο DREAM ON-line είναι μία ιστοσελίδα που μου δίνει την ευκαιρία να αναδείξω ορισμένους από τους προβληματισμούς μου. Η πλειοψηφία των κείμενων που γράφω απευθύνονται σε ένα αθλητικό κοινό, αλλά ανά περιόδους ακουμπώ και άλλους τομείς της καθημερινότητας.

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα