4 Απριλίου 2022
Με τις προσπάθειες για την αναβάθμιση του γυναικείου αθλητισμού να συνεχίζονται – τόσο στη προσέλκυση χορηγών όσο και στην προβολή του – είναι ακόμα φανερό ότι δεν έχει φτάσει ακόμα στο επίπεδο του ανδρικού αθλητισμού. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να παραβλέψει τα βήματα που γίνονται προς αυτήν τη κατεύθυνση, κυρίως στον ευρωπαϊκό χώρο.
Ο δεύτερος αγώνας για τα προημιτελικά του γυναικείου Champions League μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων της Ισπανίας, Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης, συγκέντρωσε όλα τα βλέμματα. Τα εισιτήρια που κόπηκαν στο Καμπ Νοου για το συγκεκριμένο αγώνα ήταν 91.533, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία του γυναικείου ποδοσφαιρικού αθλητισμού. Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν μόλις 60.739 (!) εισιτήρια το 2019, σε έναν αγώνα ανάμεσα στην Ατλέτικο Μαδρίτης και την Μπαρτσελόνα.
Για την ιστορία, το ματς προσέφερε πλούσιο θέαμα με τις δύο ομάδες να παίζουν για τη νίκη και τη Μπαρτσελόνα να επικρατεί με 5-2 και μαζί με τη νίκη της με 3-1 στο γήπεδο της Ρεάλ να παίρνει την πρόκριση με συνολικό σκορ 8-3. Μάλιστα, μπήκαν και δύο εκπληκτικά γκολ, ένα από την κάθε ομάδα, ενώ ο ρυθμός του αγώνα ήταν καταπληκτικός. Η κυριαρχία της Μπαρτσελόνα σε πανεθνικό επίπεδο δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν, καθώς στα τελευταία 41 ματς έχει ισάριθμες (!) νίκες σκοράροντας περίπου πέντε γκολ ανά ματς.
Ο αγώνας αυτός αποτέλεσε γιορτή για τον γυναικείο αθλητισμό αλλά και μία ξεχωριστή εμπειρία για τις παίκτριες των δύο ομάδων. Σε δηλώσεις της η επιθετικός της Μπαρτσελόνα, Καρολάιν Γκράχαμ Χάνσεν τόνισε ότι δεν περίμενε αυτήν την ατμόσφαιρα και εξέφρασε την ευχή της να μην είναι η τελευταία φορά που υπάρχει τέτοια ατμόσφαιρα και τόσος κόσμος στις κερκίδες ενός γυναικείου αγώνα ποδοσφαίρου.
Μπορεί στην Ευρώπη η απήχηση των γυναικείων αθλημάτων να αυξάνεται διαρκώς, στην Ελλάδα, όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο. Ή όταν προβάλλονται γυναικεία αθλήματα, αυτά είναι κυρίως τα αθλήματα που θεωρούνται “γυναικεία”, όπως είναι το βόλεϊ ή η κολύμβηση. Μόνο όταν καταφέρνουν μία διάκριση προβάλλονται και άλλα αθλήματα.
Η περιορισμένη προβολή των γυναικών αθλητριών φανερώνεται τόσο στην τηλεόραση όσο και στον έντυπο Τύπο. Στον τελευταίο έχουν πραγματοποιηθεί πολλές έρευνες που δείχνουν την υποπροβολή του γυναικείου αθλητισμού και μία πολύ μικρή βελτίωση του αριθμού των αναφορών στα γυναικεία αθλήματα.
Η ελληνική δημοσιογραφία πρέπει να δει τα πολλά παραδείγματα που υπάρχουν στον ευρωπαϊκό χώρο και να στρέψει τη προσοχή της και σε άλλα γυναικεία αθλήματα, πέρα από τα βασικά που (υπο)καλύπτουν. Και δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τον αγώνα της τελευταίας εβδομάδας του Μαρτίου, ανάμεσα σε δύο υπερδυνάμεις του παγκόσμιου γυναικείου ποδοσφαίρου.