Χάος με τις προπαραγγελίες

26 Σεπτεμβρίου 2020

Τον τελευταίο καιρό η βιομηχανία της τεχνολογίας περνάει μια κρίση όσον άφορα τις προπαραγγελίες του hardware. Η νέα γενιά είναι στη γωνία και όλοι οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση να προλάβουν πρώτοι τα νέα μηχανήματα με αποτέλεσμα τελικά να μην μπει στην νέα γενιά κανείς.
Που οφείλεται αυτό;

Η αρχή έγινε με τις νέες κάρτες γραφικών της Nvidia Rtx 3080. Πολλοί PC gamers όντας ενθουσιασμένοι με τη νέα κάρτα γραφικών, ακόμα και πριν ανακοινωθεί, λόγω της μέτριας πορείας της προηγούμενης σειράς έτρεξαν να προπαραγγείλουν. Η νέα κάρτα γραφικών όντως είναι πάρα πολύ καλή και σε πολύ προσιτή τιμή για αυτά που προσφέρει και γι’ αυτόν τον λόγο η Nvidia έπρεπε να περιμένει τεράστια ζήτηση και να οργανώσει ανάλογα τις μεθόδους προπαραγγελίας. Το site της Nvidia άργησε πολύ να ανοίξει τη σελίδα με τις αγορές και ο κόσμος περίμενε κάνοντας refresh, αλλά μέσα σε 30 δευτερόλεπτα η ένδειξη “ενημέρωσε με” άλλαξε σε “Sold Out” και με άλλα λόγια οι κάρτες ξεπούλησαν μέσα σε μισό λεπτό. Τελικά αποδείχθηκε πως οι περισσότερες πωλήσεις που έγιναν από το site την Nvidia ήταν από bots μέσω μιας εφαρμογής που εκμεταλλεύτηκαν κάποιοι για τις πουλήσουν με τριπλάσια τιμή σε sites, όπως το Εbay και το Craigslist.

Μπορεί αυτές οι κινήσεις να μην είναι παράνομες σίγουρα όμως βρίσκονται στη γκρίζα ζώνη και εκμεταλλεύονται τον ενθουσιασμό του κόσμου. Από την άλλη για να τα βάζουν σημαίνει ότι κάποιοι τα αγοράζουν οπότε έχει μερίδιο ευθύνης και η Nvidia. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα δώσει νέο stock στα μαγαζιά πολύ σύντομα και είπε πως είδε χειροκίνητα τις παραγγελίες και ακύρωσε όσες έγιναν από Bots.

Θάλασσα τα έκανε και η Sony με τις προπαραγγελίες του PS5. 17 του μήνα, η Sony είχε το Ps5 Showcase όπου αποκαλύψε τις τιμές, ημερομηνία κυκλοφορίας και κάποια παιχνίδια για την νέα τους κονσόλα αλλά δεν ανακοίνωσαν την ημερομηνία που ξεκινούν οι προπαραγγελίες.

Λίγες ώρες μετά μέσω του Twitter του Geoff Keighley μάθαμε πως οι προπαραγγελίες θα άνοιγαν μια μέρα μετά από επιλεγμένα καταστήματα. Παρόλα αυτά το Walmart για να προλάβει τον ενθουσιασμό του κόσμου που μόλις είχαν παρακολουθήσει το event άνοιξε τις προπαραγγελίες λίγες ώρες μετά και αναγκάστηκαν να ακολουθούσουν και οι άλλες αλυσίδες όπως το GameStop για να μην χάσουν τις πωλήσεις τους.

Ο κόσμος ήταν ανέτοιμος και η Sony δεν είχε δώσει ποτέ η ίδια επίσημη ημερομηνία με αποτέλεσμα πολύς λίγος κόσμος να καταφέρει να πάρει την κονσόλα. Πολλά μαγαζιά όπως το Amazon αναγκάστηκαν να ακυρώσουν κάποιες παραγγελίες γιατί δεν είχαν αρκετά αποθέματα κυρίως στην Digital έκδοση. Λίγες μέρες μετά, η Sony απολογήθηκε στο Twitter για το χάος με τις προπαραγγελίες και υποσχέθηκε πως θα βγάλουν και άλλα κομμάτια σύντομα.

Πιο έτοιμη από όλους ήταν η Microsoft με τα Xbox Series X/S αλλά και πάλι προέκυψαν θέματα. Με την ανακοίνωση της τιμής και της ημερομηνίας κυκλοφορίας, η Microsoft έδωσε και ημερομηνία για τις προπαραγγελίες στις 22 Σεπτεμβρίου μαζί με την ώρα για κάθε χώρα. Σε πολλά καταστήματα όπως στο GameStop είχαν δώσει φυλλάδια ανακοίνωσης για το πόσα κομμάτια θα διαθέσουν, όπως επίσης και κάθε μαγαζί, ωστόσο οι ηλεκτρονικές παραγγελίες ήταν μια τραγωδία. Καταστήματα όπως το BestBuy και το Amazon δεν είχαν βάλει τις κονσόλες προς πώληση στην ώρα τους, στο Walmart έγινε Sold Out μέσα σε ένα λεπτό, το Microsoft Store απλά έπεσε. Μέχρι και στη Ιαπωνία το Xbox ξεπούλησε μέσα σε λίγα λεπτά.

Στα ελληνικά καταστήματα από όσο ξέρω οι προπαραγγελιες ήταν αρκετά ομαλές καθώς εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε πολλούς φανατικούς του Xbox. To χειρότερο από όλα είναι πως πολύς κόσμος μπερδεύτηκε με τα ονόματα των κονσολών Xbox Series X και Xbox One X, καθώς στο Amazon το One X έγινε Best Seller την ήμερα των προπαραγγελιων των Series X/S. Είμαι σίγουρος ότι μέχρι και τώρα κάποιοι είστε ακόμα μπερδεμένοι, οι νέες κονσόλες είναι τα Xbox Series X/S και τα παλιά τα Xbox One X/S (μέχρι και εγώ που γράφω το άρθρο τα μπέρδεψα). Τα ονόματα που έδωσε η Microsoft μπέρδεψαν πολύ τον κόσμο αλλά μάλλον με τον καιρό θα το συνηθίσουμε.

Τέτοιου είδους αγορές είναι πολύ φρέσκες για τον καταναλωτή, παλιά πηγαίναμε την ημέρα της κυκλοφορίας για να προμηθευτούμε αυτό που θέλαμε, αλλά τώρα στην εποχή του digital και της πανδημίας καμία εταιρεία δεν είναι έτοιμη να ικανοποιήσει εκατομμύρια ανθρώπους online. Είναι σίγουρο πως κάτι παρόμοιο θα γίνει και για τις προπαραγγελίες συσκευών στους επόμενους μήνες αλλά ελπίζουμε οι εταιρείες να έχουν μάθει από τα λάθη τους.

Εσείς προπαραγγείλατε κάτι από αυτά;

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης

Μοιράσου το:

Dreamonline

Dreamonline

Το ταξίδι του DREAM ON-line ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια, όταν ακόμα ήμασταν μαθητές λυκείου. Πολύ σύντομα, η ομάδα μας μεγάλωσε με νέα μέλη, με όνειρα και με όρεξη να σχολιάζουν την επικαιρότητα. Σύντομα καταφέραμε να προσεγγίσουμε νέους που έχουν ανάγκη από ενημέρωση και ψυχαγωγία. Παλέψαμε για να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο, κάτι που θα περιέχει ένα κομμάτι από όλους μας. Και τα καταφέραμε. Καθημερινά, η ομάδα μας προσφέρει ενημέρωση και ψυχαγωγία μέσα από τα μάτια νέων από την Ελλάδα και τον Κόσμο. Η στέγη μας είναι το dreamonline.gr, όπου συνυπάρχουν κατηγορίες ποικίλου ενδιαφέροντος, ενώ το κοινό μας ενημερώνεται καθημερινά και από τα Social Media. Η πορεία που ακολουθεί το site τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά ανοδική, γεγονός που αποτυπώνεται αφενός στους αριθμούς προβολών των άρθρων στον ιστότοπο και τους ακολούθους στα Social Media και αφετέρου από τον αυξανόμενο αριθμό των μελών στην ομάδα μας. Πολύ σύντομα η ομάδα μας θα επεκταθεί στον χώρο των Podcast, ενώ υπάρχει ένα πλήρως εξοπλισμένο studio που θα αποτελέσει την «έδρα» μας για τα επόμενα χρόνια, όπου εκεί θα γίνονται συζητήσεις της λέσχης βιβλίου που δημιουργήσαμε (READ ON-line), το ερευνητικό κομμάτι του site, καθώς και οι συνεντεύξεις. Η ομάδα μας πιστεύει πως ένας καλύτερος κόσμος είναι πάντα εφικτός, και αυτόν τον κόσμο ονειρευόμαστε!

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα