Γνωρίστε το Business Club Thessaloniki

Τέσσερις φοιτητές από τη Θεσσαλονίκη ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φέρουν σε επαφή τους νέους με το ελληνικό επιχειρείν. Όπως μας λένε χαρακτηριστικά, η αγορά διψάει για φρέσκες ιδέες και νέα μυαλά, για αυτό ακριβώς επεδίωξαν από την πρώτη στιγμή τη δημιουργία ενός Club μέσα στο οποίο θα μπορούσαν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και να λάβουν “καθαρές” απαντήσεις από τους επαγγελματίες του χώρου.

To Business Club Thessaloniki αποτελεί ένα πρωτότυπο εγχείρημα, η επιτυχία του οποίου έγκειται στη διάθεση των νέων να ακούσουν και να φιλτράρουν αυτά που έχουν να τους πουν οι άνθρωποι της αγοράς, αλλά και στην επιθυμία των τελευταίων να μεταδώσουν τη γνώση και την εμπειρία τους με ευθύτητα, σαφήνεια  και προπαντός ειλικρίνεια.

Ας τους γνωρίσουμε όμως καλύτερα!

– Τι είναι το Business Club και ποιος ο λόγος της δημιουργίας του;

– Το Business Club είναι μία ομάδα φοιτητών που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός δικτύου νέων με κοινό όραμα και στόχους στον επιχειρηματικό κόσμο. Το Club δημιουργήθηκε ώστε να αποτελέσει έναυσμα για αυτούς να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα.

– Ποιοι είστε και σε ποιους απευθύνεστε;

– Το Club αποτελείται από έναν πυρήνα τεσσάρων φοιτητών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας καθώς και έναν ευρύτερο κύκλο νέων της πόλης μας. Απευθυνόμαστε σε νέους ανθρώπους από όλα τα πανεπιστήμια και από διάφορα πεδία, με ποικίλα ενδιαφέροντα, έχοντας ωστόσο  κοινό παρονομαστή την επιχειρηματικότητα και την προσωπική εξέλιξη.

– Πώς εμπνευστήκατε την ιδέα του Business Club;

– Η ιδέα του Business Club προέκυψε από την απουσία τέτοιου είδους πρωτοβουλιών στην πόλη μας. Στόχος μας ήταν να χτίσουμε ένα δίκτυο φοιτητών με παρόμοια ενδιαφέροντα, κοινούς στόχους και ιδιοσυγκρασία. Απόρροια αυτού ήταν η δημιουργία του Club και η δημιουργία αυτής της κοινότητας νέων.

Φωτ: Βασίλης Ιατρούδης / dreamonline.gr – συνάντηση με τον CEO της Entranet, κ. Λευτέρη Παπαγεωργίου

– Τι θέλετε να πετύχετε σε βάθος χρόνου;

– Κύριο μέλημα του Club αποτελεί πρωτίστως η ενδυνάμωση των μελών του στο επίπεδο των γνώσεων, γνωριμιών και βιωματικών εμπειριών. Αυτό επιδιώκεται μέσω της δικτύωσης τους με τα υπόλοιπα μέλη, της αλληλεπίδρασης με επιχειρηματίες και καταξιωμένους επαγγελματίες από διάφορους χώρους, των επισκέψεων σε επιχειρήσεις καθώς και την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων μεταξύ αυτών σε επίσημο αλλά και ανεπίσημο τόνο. Σε βάθος χρόνου σκοπός μας είναι να έχουμε χτίσει μια ομάδα συνοδοιπόρων στον δρόμο της επαγγελματικής επιτυχίας, που θα αποτελει αρωγό παρέχοντας εφόδια στα μέλη της ώστε να επιτύχουν τους στόχους τους.

– Πώς μπορεί κάποιος να γίνει μέλος;

–  Το άτομο που επιθυμεί να γίνει μέλος της ομάδα μας πρέπει να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω κάποιου από τα ήδη υπάρχοντα μέλη ή μέσω των Social Media μας. Μετά τη συνομιλία αυτή κανονίζεται μια συνάντηση με το άτομο που επιθυμεί να γίνει μέλος, για να συζητηθεί το τι μπορεί να του προσφέρει το Club και αντίστοιχα το τι έχει αυτός να προσφέρει στο Club. Επειδή ο πυρήνας της ομάδας μας αποτελείται μόνο από άτομα ενεργά, σε καθημερινή βάση, εάν κάποιος επιθυμεί να γίνει μέλος αλλά δεν έχει τον χρόνο να ασχοληθεί ενεργά με την οργάνωση των δράσεων μας μπορεί να αποτελέσει μέρος του εξωτερικού πυρήνα που διατηρούμε και απλώς να συμμετέχει στις εκδηλώσεις που διοργανώνουμε.

– Σε ποιες επαγγελματικές ομάδες ανήκουν οι ομιλητές που επιλέγετε;

– Προτιμούμε την αλληλεπίδραση με επιχειρηματίες, ανεξάρτητα από το πεδίο στο οποίο δραστηριοποιούνται, διότι πιστεύουμε πως η μεγαλύτερη πρόκληση στο επαγγελματικό ταξίδι του κάθε ανθρώπου είναι να μετουσιώσει μια ιδέα σε επικερδή επιχείρηση. Ωστόσο σχεδιάζουμε και συναντήσεις με στελέχη υψηλής επαγγελματικής ειδίκευσης καθώς θεωρούμε πως, ενώ τους λείπει η ματιά του επιχειρηματία, σίγουρα έχουν να δώσουν σημαντική αξία πάνω στο αντικείμενο που ασχολούνται. Στην πράξη έχουμε θεσπίσει τον θεσμό του θεματικού μήνα, κατά τη διάρκεια του οποίου τα μέλη επικοινωνούν και δικτυώνονται με καταξιωμένους επαγγελματίες του αντίστοιχου τομέα. Για παράδειγμα η θεματολογία του μήνα Απριλίου ήταν “StartUp”. Επομένως οι καλεσμένοι μας ήταν διακεκριμένοι επαγγελματίες του χώρου, όπως ο Κος Τακάς της Thermi Group και ο Κος Παπαγεωργίου της Entranet.

Business Club Thessaloniki
Φωτ: Βασίλης Ιατρούδης / dreamonline.gr – με τον CEO της Entranet, κ. Λευτέρη Παπαγεωργίου

– Θεωρείτε ότι υπάρχει χάσμα επικοινωνίας μεταξύ των νέων, του επιχειρηματικού κόσμου και της αγοράς εργασίας; Αν ναι, αυτό το κενό έρχεστε να καλύψετε;

– Αδιαμφισβήτητα υπάρχει χάσμα μεταξύ νέων και αγοράς εργασίας, αποδεδειγμένα μάλιστα από τα στατιστικά δείχνουν πως η Ελλάδα έχει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό νεανικής ανεργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν ερχόμαστε να καλύψουμε το κενό αυτό, ωστόσο κύριος στόχος μας είναι να εξοπλίσουμε τους νέους της πόλης μας με τα κατάλληλα εφόδια για να εισέλθουν στην αγορά εργασίας όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένοι.

– Πολλοί ασπάζονται την άποψη ότι ο επιχειρηματικός κόσμος είναι πολλές φορές απρόσωπος και ίσως απόμακρος ως προς την κοινωνία και τις πραγματικές της ανάγκες. Ποια είναι η άποψη που έχετε σχηματίσει εσείς από την έως τώρα συναναστροφή σας με τους ανθρώπους του χώρου;

– Η εικόνα που περιγράφεται συχνά για απροσωπία και απόσταση των επιχειρήσεων από τις ανάγκες της κοινωνίας δεν συμπίπτουν με την πραγματικότητα. Σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις με επιχειρηματίες που επικεντρώνονται αποκλειστικά στο κέρδος και αγνοούν τις κοινωνικές ανάγκες, ωστόσο, οι περισσότεροι επιχειρηματίες είναι συνειδητοποιημένοι και γνώστες ως προς τις ανάγκες της κοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι, πολλές επιχειρήσεις επενδύουν σε δράσεις που αφορούν την υγεία, την εκπαίδευση, το περιβάλλον, την κοινωνική ένταξη και άλλες πρωτοβουλίες που έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία.

– Από την επαφή που έχετε με τον επιχειρηματικό κόσμο, θεωρείται ότι υπάρχει ζήτηση για νέα μυαλά και νέες ιδέες από τις ελληνικές επιχειρήσεις; Ή η φυγή στο εξωτερικό αποτελεί μονόδρομο;

– Η ζήτηση για νέα μυαλά και ιδέες από τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι μεγάλη. Οι φρέσκες ιδέες, οι εναλλακτικές προσεγγίσεις και οι καινοτόμες λύσεις των νέων μπορούν να αναβαθμίσουν την επιχειρηματικότητα στη χώρα μας. Ποικίλοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τους νέους στο εξωτερικό για εύρεση εργασίας. Ορισμένοι από αυτούς είναι οι υψηλότερες αποδοχές, η μεγαλύτερη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης και το φιλικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι στη χώρα μας απουσιάζουν οι ευκαιρίες για τους νέους επιχειρηματίες και τα επίδοξα στελέχη.

– Με δεδομένο ότι η χώρα μας κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στον δείκτη της ανεργίας των νέων ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ, πιστεύετε ότι υπάρχουν σήμερα προοπτικές για την ανάδειξη της νεανικής επιχειρηματικότητας και τη χρηματοδότησή της;

– Η νεανική επιχειρηματικότητα μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα στην αντιμετώπιση της ανεργίας. Τα τελευταία χρόνια σημειώνεται μια προσπάθεια ενίσχυσης της νεανικής επιχειρηματικότητας από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς όπως το Equifund και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων. Ωστόσο, η απουσία τέτοιων φορέων από το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει ως αποτέλεσμα η πληροφορία να μην φτάνει στους νέους και επομένως η χρηματοδότηση μιας νεαρής ιδέας στη χώρα μας να φαίνεται αδύνατη. Θεωρούμε ότι η γεφύρωση αυτού του χάσματος είναι απαραίτητη εάν θέλουμε να αλλάξουμε την παρούσα κατάσταση. Το Club θέλει να συνδέσει τον νέο με τους κατάλληλους ανθρώπους και φορείς που θα του δώσουν τα απαραίτητα εφόδια για το επιχειρηματικό του ταξίδι.

Φωτ: Βασίλης Ιατρούδης / dreamonline.gr

– Από το κλίμα που εισπράττεται, θεωρείται ότι η Θεσσαλονίκη έχει την πρωταγωνιστική θέση που της αξίζει στο ελληνικό “επιχειρείν”;

– Σίγουρα η Θεσσαλονίκη δεν κατέχει την πρωταγωνιστική θέση που της αξίζει στο ελληνικό επιχειρείν, καθώς οι περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες διαδραματίζονται στην πρωτεύουσα. Ωστόσο το κλίμα σταδιακά αλλάζει, με κολοσσούς να επενδύουν στους νέους της πόλης, καθώς και με την άνθηση των τοπικών επιχειρήσεων που συντελούν εξαγωγική δραστηριότητα. Πιστεύουμε πως οι νέοι της πόλης μας έχουν τα απαραίτητα εφόδια για να πρωταγωνιστήσουν στον επιχειρηματικό κόσμο και να διαμορφώσουν την Ελλάδα του αύριο.

 


 

Βρείτε το Business Club Thessaloniki σε Facebook, Instagram και LinkedIn

 

Συνέντευξη: Βασίλης Ιατρούδης

Μοιράσου το:

Βασίλης Ιατρούδης

Βασίλης Ιατρούδης

Απολαμβάνω να γράφω με άποψη για όλα τα σημαντικά της επικαιρότητας. Με σταθερή έδρα τη Θεσσαλονίκη, φοιτώ στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ και στο DREAM ON-line εκτελώ χρέη Αρχισυντάκτη. Λάτρης του καλού φαγητού, αγαπώ ιδιαίτερα τα ταξίδια, τη φωτογραφία και τον αθλητισμό. Το μότο μου; Μίλα λιγότερο, Άκου περισσότερο!

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα