Γιατί δεν πρέπει να αγοράζετε αθλητικά παιχνίδια και microtransactions;

12 Σεπτεμβρίου 2019

Από το 2006 με το Elder Scrolls Oblivion με το Horse Armour τα microtrasaction έχουν μπει στα παιχνίδια.

Τι είναι τα microtransaction / μικροσυναλλαγές;

Με τον όρο microtransaction λέμε τα πραγματικά λεφτά που ζητά ένα παιχνίδι για να σου δώσει κάποια προνομία μέσα σε αυτό. Τα microtransaction έχουν τρεις τρόπους που γίνονται, ο πρώτος είναι να σου δώσει ως αντάλλαγμα κάποιες αμφιεσεις είτε για όπλα είτε για τους χαρακτήρες τα οποία δεν έχουν κάποια επίπτωση στο gameplay. Ο δεύτερος είναι να σου ζητά λεφτά για να αποκτήσεις ένα πλεονεκτήματα από τους υπολοίπους παίκτες κυρίως αυτό συμβαίνει στα free-to-play και mobile παιχνίδια. Ο τρίτος και χειρότερος τρόπος είναι να σου ζητάει χρήματα για να ανοίξεις κάποια κουτιά ή πακέτα(lootboxes) για να αποκτήσεις τυχαία είτε skins είτε πλεονεκτήματα.

Τα τελευταία χρόνια κάποιες μεγάλες εταιρίες παιχνιδιών φτιάχνουν παιχνίδια βασισμένα στα microtransactions όπως είναι το Star Wars Battlefront 2 της Electronic Arts και όλοι οι αθλητικοί τίτλοι σαν το Nba2k και το Fifa. Τα παιχνίδια αυτά κοστολογούνται όπως όλα τα παιχνίδια μεγάλης παράγωγης 59,99 ή 69,99 ευρώ ανάλογα την πλατφόρμα. Η διαφορά αυτών των παιχνιδιών είναι πως μέρα από την τιμή τους ζητούν και επιπλέον λεφτά για να έχεις κάποια προνόμια παραπάνω από τους παίκτες που δεν έχουν δώσει λεφτά ή δεν έχουν ξοδέψει πάρα πολλές ώρες στο παιχνίδι. Συνήθως όταν τα παιχνίδια ζητούν επιπλέον χρήματα είναι για να αγοράσεις ένα Dlc(Downloadable Content) το οποίο όμως θα προσφέρει κάτι νέο στην εμπειρία του παιχνιδιού ή περισσότερες ώρες και οι τιμές κυμαίνονται συνήθως στην μίση τιμή του παιχνιδιού οπότε δικαιολογούνται να ζητάνε επιπλέον χρήματα. Υπάρχουν και περιπτώσεις δωρεάν παιχνιδιών όπως το League of Legends, Fortnite, Counter Strike στα οποία τα microtransaction αφορούν μόνο skins και αμφιεσεις και είναι ο μόνος τρόπος που βγάζουν εύρηματα και γιαυτό πιέζουν συνεχώς τους παίκτες να τα αγοράζουν

Ωστόσο η χειρότερη από όλες τις περιπτώσεις είναι τα lootboxes τα οποία είναι τυχαία και δεν ξέρεις τι θα βγάλεις μέσα από αυτά. Δηλαδή δίνεις χρήματα για να έχεις την πιθανότητα να κερδίσεις κάτι το οποίο μπορεί να έχει η να μην έχει αξία σας θυμίζει κάτι αυτό; Ακριβώς, έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με ένα λαχείο η με μια ρουλέτα στο καζίνο η μονή διάφορα είναι ότι δεν βγάζεις χρήματα η υλικά αγαθά άλλα ψηφιακά αγαθά που στις μέρες μας έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας. Τα αθλητικά παιχνίδια Fifa και Nba2k τα οποία χρησιμοποιούν lootboxes έχουν ετικέτες ηλικίας 3 και άνω στην Ευρώπη δηλαδή παιχνίδια από ηλικίας τριών και πάνω έχουν πρόσβαση σε αυτούς τους μηχανισμούς τζόγου.

Τα αθλητικά παιχνίδια βρίσκουν τρόπους να εντάσσουν τέτοιους μηχανισμούς διότι πολλές φόρες ο αθλητισμός είναι ένας όρος συνυφασμένος με τον τζόγο και πλέον το θεωρούμε δεδομένο και γιαυτό δεν διαμαρτύρονται οι κοινότητες αυτών των παιχνιδιών. Κάποιες χώρες όπως το Βέλγιο η Ολλανδία και η Σουηδία έχουν δημιουργηθεί νομομάθειες που απαγορεύουν τα lootboxes και οι εκδόσεις αυτών των χωρών δεν τα περιέχουν. Έρευνες από το University of New York έχουν δείξει πως τα lootboxes και ο τζόγος συνδέονται άμεσα δηλαδή έχουν τα ίδια συμπτώματα και οι άνθρωποι ασχολούνται και επηρεάζονται με παρόμοιο τρόπο.

Κάποιες εταιρίες εκμεταλλεύονται αυτούς τους ανθρώπους και τα μικρά παιδιά ώστε να πλουτίζουν ακόμα περισσότερο. Το 28% των συνολικόν εσόδων της Ea έρχεται από τα microtransactions από τα πακέτα του Fifa Ultimate Team και τώρα προσπαθεί να περάσει αυτήν την τακτική και σε άλλα παιχνίδια. Οι ίδιες οι εταιρίες έχουν βγει να δηλώσει πως δεν είναι lootboxes αλλά είναι μηχανισμοί έκπληξης και αρέσει στους παίχτες η έκπληξη κάτι που είναι τελείως παράλογο γιατί συνεχώς οι παίκτες διαμαρτύρονται για αυτά. Η 2Κ έχει φτάσει στο σημείο ολόκληρο το παιχνίδι της να μοιάζει με ένα καζίνο. Τα αθλητικά παιχνίδια κάθε χρόνο είναι ίδια και κάθε χρόνο οι εταιρίες επαινούν πολύ περισσότερο τους παίκτες που έχουν πληρώσει πολλά χρήματα για ανοίξουν πακέτα από αυτούς που παίζουν τακτικά το παιχνίδι. Φετος πολυ εχουν διαμαρτυρηθεί για την pay to win φύση αυτών των παιχνιδιών ωστόσο συνεχίζουν να κάνουν τεράστιες πωλήσεις πως έχει πει η Ubisoft σε μια δήλωση της ”αν δεν τα αγοράζατε δεν θα τα βάζαμε”. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα ότι ο κόσμος συνεχίζει να αγοράζει και τα παιχνίδια και τα microtransactions. Αν θέλουμε τα παιχνίδια να γίνουν καλύτερα θα πρέπει να ψηφίσουμε με την τσέπη μας και να μην αγοράζουμε τέτοια παιχνίδια μέχρι να λυθεί το ζήτημα με τα microtransactions.

Θα μπορούσα να σας φέρω πάρα πολλά ακόμα παραδείγματα για να σας δείξω πως τα microtransactions κάνουν κακό στην βιομηχανία και γιατί τα lootboxes πρέπει να απαγορευτούν και γιατί οι εταιρίες όπως Ea, Activision, 2K, Ubisoft μας κοροϊδεύουν η δικιά μου συμβουλή είναι ψάξτε πρώτα πριν αγοράσετε ένα παιχνίδι και αποφεύγετε αυτά που έχουν microtransactions ακόμα και αν θεωρήσετε πως ”σιγά ας το πάρω, εγώ θα κάνω την διάφορα;” και όμως όσο περισσότερος κόσμος σταματήσει να τα αγοράζει τόσο πιο γρήγορα θα σταματήσουν να υπάρχουν.

Αν σας άρεσε και θα θέλατε να δείτε περισσότερη ανάλυση επί του θέματος ή αν δεν έχετε πειστεί και θέλετε περισσότερα δεδομένα πείτε μου στα σχόλια.

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης

Μοιράσου το:

Dreamonline

Dreamonline

Το ταξίδι του DREAM ON-line ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια, όταν ακόμα ήμασταν μαθητές λυκείου. Πολύ σύντομα, η ομάδα μας μεγάλωσε με νέα μέλη, με όνειρα και με όρεξη να σχολιάζουν την επικαιρότητα. Σύντομα καταφέραμε να προσεγγίσουμε νέους που έχουν ανάγκη από ενημέρωση και ψυχαγωγία. Παλέψαμε για να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο, κάτι που θα περιέχει ένα κομμάτι από όλους μας. Και τα καταφέραμε. Καθημερινά, η ομάδα μας προσφέρει ενημέρωση και ψυχαγωγία μέσα από τα μάτια νέων από την Ελλάδα και τον Κόσμο. Η στέγη μας είναι το dreamonline.gr, όπου συνυπάρχουν κατηγορίες ποικίλου ενδιαφέροντος, ενώ το κοινό μας ενημερώνεται καθημερινά και από τα Social Media. Η πορεία που ακολουθεί το site τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά ανοδική, γεγονός που αποτυπώνεται αφενός στους αριθμούς προβολών των άρθρων στον ιστότοπο και τους ακολούθους στα Social Media και αφετέρου από τον αυξανόμενο αριθμό των μελών στην ομάδα μας. Πολύ σύντομα η ομάδα μας θα επεκταθεί στον χώρο των Podcast, ενώ υπάρχει ένα πλήρως εξοπλισμένο studio που θα αποτελέσει την «έδρα» μας για τα επόμενα χρόνια, όπου εκεί θα γίνονται συζητήσεις της λέσχης βιβλίου που δημιουργήσαμε (READ ON-line), το ερευνητικό κομμάτι του site, καθώς και οι συνεντεύξεις. Η ομάδα μας πιστεύει πως ένας καλύτερος κόσμος είναι πάντα εφικτός, και αυτόν τον κόσμο ονειρευόμαστε!

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα