Τα ομόφυλα ζευγάρια στην Ελλάδα, όπως και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου, έχουν αγωνιστεί για δικαιώματα που πολύ καιρό θεωρούνταν αυτονόητα για τους περισσότερους. Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αφορούν τη ζωή τους είναι ο γάμος και η υιοθεσία παιδιών.
Ωστόσο, το θέμα της υιοθεσίας παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια παραμένει αμφιλεγόμενο σε πολλές κοινωνίες, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής. Παρά τη νομική αναγνώριση του συμφώνου συμβίωσης, υπάρχει διαρκής συζήτηση σχετικά με το δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών να αναλαμβάνουν γονικό ρόλο. Οι υποστηρικτές της υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια υποστηρίζουν ότι η ικανότητα να αγαπάς και να φροντίζεις για ένα παιδί δεν εξαρτάται από το φύλο των γονέων. Επισημαίνουν ότι πολλά ομόφυλα ζευγάρια έχουν αποδείξει την ικανότητά τους να προσφέρουν στα παιδιά ένα σταθερό περιβάλλον γεμάτο αγάπη.
Όμως, ορισμένοι αρνητές της υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια ανησυχούν για το πώς η παρουσία ενός παιδιού σε ένα ομόφυλο νοικοκυριό ενδέχεται να επηρεάσει την κοινωνική του ανάπτυξη. Παρά τις πολυάριθμες έρευνες που υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν σοβαρές διαφορές στην ευημερία των παιδιών που μεγαλώνουν σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η συζήτηση συνεχίζεται.
Στην Ελλάδα, η νομοθεσία περί υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια εξακολουθεί να είναι ένα εκκρεμές ζήτημα. Ορισμένες πολιτειακές αρχές είναι πιο προοδευτικές και ανοικτές στην ιδέα, ενώ άλλες προτιμούν να αποφεύγουν το θέμα ή ακόμα και να το αντιμετωπίζουν με επιφυλάξεις. Η συζήτηση για την υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια, οφείλει να λαμβάνει υπόψιν τα δικαιώματα των παιδιών που είναι υποψήφια για υιοθεσία. Κάθε απόφαση πρέπει να λαμβάνεται για το καλό του παιδιού, και όχι μόνο με βάση τις επιθυμίες των ενήλικων.
Πηγή: in.gr
Η εξέλιξη της κοινωνίας και η αναγνώριση των ομόφυλων ζευγαριών σε νομικό επίπεδο αποτελούν θετικά βήματα προς την ενίσχυση της ισότητας. Η πορεία αυτή, ωστόσο, είναι ακόμα σε εξέλιξη, και η συνειδητοποίηση της κοινωνίας σχετικά με τα θέματα της ομοφυλοφιλίας, του γάμου και της υιοθεσίας απαιτεί αποδοχή, συνεχή διάλογο και ανοιχτό πνεύμα.
Η αντίθετη πλευρά σχετικά με την υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια περιλαμβάνει ποικίλες απόψεις και ανησυχίες που σχετίζονται με κάποιες πεποιθήσεις και αντιλήψεις. Κάποιοι αντίπαλοι της ιδέας υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, έχουν αντιρρήσεις που πηγάζουν από την θρησκεία και την παράδοση, από τις ανησυχίες για την κοινωνική προσαρμογή των παιδιών αλλά και από τη βιολογική σύνδεση των παιδιών αυτών.
Ένας αριθμός ανθρώπων βασίζει την αντίθεσή τους στις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Σε ορισμένες θρησκείες, ο γάμος και η οικογενειακή ζωή θεωρούνται παράδοση μεταξύ ανδρών και γυναικών. Άνθρωποι που τηρούν αντίστοιχες αξίες ενδέχεται να έχουν αντίρρηση σε οποιαδήποτε αλλαγή στον ορισμό της οικογένειας και στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αναπτυχθούν τα παιδιά. Ορισμένοι εκφράζουν ανησυχίες για το πώς η κοινωνία μπορεί να αντιδράσει σε παιδιά που μεγαλώνουν σε οικογένειες με ομοφυλοφιλικούς γονείς, υποστηρίζοντας ότι η κοινωνική προσαρμογή τους μπορεί να είναι πιο δύσκολη.
Άλλοι υποστηρίζουν ότι η βιολογική σύνδεση με τους γονείς, μπορεί να έχει σημαντική σημασία για την ανάπτυξη ενός παιδιού και ότι οι ομόφυλες οικογένειες δεν μπορούν να παρέχουν αυτήν την εμπειρία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίθεση σε αυτά τα ζητήματα διαφέρει ανάλογα με τις πολιτιστικές, θρησκευτικές και κοινωνικές διαφορές. Ενώ η συζήτηση συνεχίζεται, η εξέλιξη των απόψεων και η κατανόηση των ζητημάτων συνεχίζεται και αντικατοπτρίζει τη δυναμική της κοινωνίας.
Το 2015, η Ελλάδα έγινε μια από τις πρώτες χώρες που νομιμοποίησε την ομόφυλη γενετήσια ένωση. Αυτό αντικατοπτρίζει την πρόοδο που σημειώνεται στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Με το σύμφωνο συμβίωσης αναγνωρίζονται νομικά και έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους γάμους ανάμεσα σε ετερόφυλα ζευγάρια. Σήμερα, η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε προεκλογικά θέσει το ζήτημα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και η συζήτηση ξεκίνησε «επίσημα» τον Μάρτιο του 2021. Με απόφασή του, συστάθηκε τότε μια επιτροπή για να συντάξει την εθνική στρατηγική για την ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.
Μετά τις εκλογές, ο κ. Μητσοτάκης επανέφερε το θέμα με μια συνέντευξή του στο Bloomberg. «Είναι μέρος της στρατηγικής μας. Η ελληνική κοινωνία είναι πολύ πιο έτοιμη και ώριμη», δήλωσε. Το επιτελείο του είχε διαπιστώσει από διάφορες έρευνες πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συνεχώς αυξανόμενη αποδοχή, ή έστω ανοχή, στη διαφορετικότητα και στα ίσα δικαιώματα.
Πηγή: Indicator.gr
Εν μέσω καλοκαιριού, μια ομάδα έμπειρων καθηγητών νομικής ολοκλήρωσε το σχέδιο νόμου. Εκτός από τη βασική προσθήκη στο άρθρο περί γάμου, το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και μεταβατικές διατάξεις για τους γάμους που έχουν τελεστεί στο εξωτερικό, για τα ζευγάρια που έχουν ήδη σύμφωνο συμβίωσης και θέλουν να μετατραπεί σε γάμο κ.ο.κ. Όσο για τους βουλευτές της Ν.Δ. που στο παρελθόν έχουν στην πλειοψηφία τους καταψηφίσει νομοσχέδια λιγότερο τολμηρά, έχουν ήδη ξεκινήσει εσωτερικές διεργασίες.
Ζήτημα κομματικής πειθαρχίας δεν θα τεθεί. Το Μαξίμου, όμως, θα ήθελε να ψηφιστεί από όσο το δυνατόν περισσότερους βουλευτές της συμπολίτευσης, καθώς εκτιμάται ότι θα εξασφαλίσει τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Ενδεικτικό του πραγματικού κλίματος που επικρατεί στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας, είναι το γεγονός πως πέραν των φροντιστηρίων σε ομάδες, η κυβέρνηση δεν προτίθεται να συγκαλέσει την κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας για το νομοσχέδιο, με το επιχείρημα πως δεν είναι αυτή η πάγια διαδικασία που ακολουθείται στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.
Πηγή: naftemporiki.gr
Μέσα Φεβρουαρίου υπολογίζεται να έρθει στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο και μέχρι τότε ο κ. Μητσοτάκης και όσοι είναι υπέρ του νομοσχεδίου ελπίζουν να έχουν πείσει και εκείνους που είναι κατά και δηλώνουν ότι θα απέχουν από τη ψηφοφορία. Κάποιοι από αυτούς είναι ο Αντώνης Σαμαράς, ο Μάκης Βορίδης και ο Θάνος Πλεύρης και άλλοι βουλευτές του κόμματος, οι οποίοι έχουν δηλώσει ανοιχτά την αντίθεση τους.
Ωστόσο, και στα υπόλοιπα κόμματα υπάρχουν φωνές αντίθεσης, γεγονός που γεννά ερωτηματικά κατά πόσο η Ελλάδα και η κοινωνία της είναι έτοιμη να δεχτεί αυτό το νομοσχέδιο.