F1: Ένα ερώτημα για κάθε ομάδα ενόψει του δεύτερου μισού της χρονιάς

Eξώφυλλο: Χρήστος Σιούκας

Δέκα αγώνες απομένουν για να ολοκληρωθεί και η φετινή χρονιά στην F1. Η σεζόν έχει προσφέρει συγκινήσεις, αλλά και πολλές ανακατατάξεις στη δυναμική των ομάδων. Η Μακλάρεν έχει αντικαταστήσει τη Ρεντ Μπουλ ως η κορυφαία ομάδα του γκριντ, με την αυστριακή ομάδα να μην έχει το πακέτο να διεκδικεί νίκες, αλλά ούτε και βάθρα σε πολλές περιπτώσεις.

Και μπορεί η κορυφή να μην αλλάζει συχνά, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και στο μέσο της βαθμολογίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε ομάδα έχει πετύχει έστω και μία έκτη θέση, κάτι που έχει συμβεί μόλις δύο ακόμα φορές (1998 και 2002), δείχνοντας το πόσο κοντά είναι οι ομάδες μεταξύ τους και πως τα χαρακτηριστικά της πίστας παίζουν κομβικό ρόλο στη δυναμική τους.

Θα επιλέξει η Μακλάρεν πρώτο και δεύτερο οδηγό;

Η Μακλάρεν έχει περισσότερους βαθμούς από τον δεύτερο και τον τρίτο μαζί, κάτι που σημαίνει ότι πολύ δύσκολα θα κινδυνεύσουν να χάσουν το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. 

Το σημαντικό για την ομάδα είναι το πρωτάθλημα των οδηγών. Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις έχουν εννέα πόντους διαφορά και η ομάδα φαίνεται να τους αφήνει να τρέξουν ο ένας απέναντι στον άλλο. Κάτι τέτοιο είναι όμορφο για τους οπαδούς, αλλά επικίνδυνο για την ίδια την ομάδα. Όσο δεν υπάρχουν team orders, η ισορροπία μεταξύ των οδηγών θα υπάρχει, αλλά όσο πλησιάζουμε προς το τέλος της χρονιάς τα πράγματα θα γίνουν πιο δύσκολα. Και εκεί αξίζει να δούμε τι θα αποφασιστεί.

Θα καταφέρει να βρει τη φόρμα του με τη Φεράρι ο Λιούις Χάμιλτον;

Η ιταλική ομάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με τη Μερσεντές να την πιέζει. Δεν έχει πανηγυρίσει ακόμη νίκη, ενώ και οι πέντε παρουσίες στο βάθρο προέρχονται αποκλειστικά από τον Τσάρλς Λεκλέρκ – κάτι που αναδεικνύει το βασικό πρόβλημα.

Ο Χάμιλτον είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι δεν έχει προσαρμοστεί στο νέο μονοθέσιο, έχοντας σχετικά κακές κατατακτήριες που μετά δυσκολεύουν τον αγώνα του. Έχει μία νίκη σε σπριντ (στην Κίνα) αλλά από εκεί και πέρα δεν είναι σε «καλό φεγγάρι». Η ψυχολογία του είναι σε χαμηλά επίπεδα, αλλά έχει δέκα αγώνες να αλλάξει το μομέντουμ της ομάδας και να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές.  

Θα μπορέσει ο Αντονέλι να βοηθήσει τη Μερσεντές στη μάχη για τη δεύτερη θέση;

Η μετα-Χάμιλτον περίοδος δεν πηγαίνει άσχημα, με τον Ράσελ να βγαίνει μπροστά και να γίνεται ο ηγέτης της ομάδας. Ο 18χρονος ρούκι, Κίμι Αντονέλι, ξεκίνησε εντυπωσιακά τη χρονιά, όμως στους τελευταίους αγώνες τα πράγματα δεν έχουν εξελιχθεί όπως θα ήθελε.

Είναι δεδομένο ότι η Μερσεντές θα δείξει υπομονή με τον Αντονέλι, τον οποίο πιστεύει αρκετά. Έχοντας στο πλάι τον έναν οδηγό όπως ο Ράσελ, ο οποίος είναι ικανός να βοηθήσει αρκετά στην εξέλιξή του. Ο Ιταλός χρειάζεται ένα καλό δεύτερο μισό για να βοηθήσει τόσο την ανάπτυξή του, όσο και την ομάδα στη μάχη για τη δεύτερη θέση.

Τι θα γίνει με τον Μαξ Φερστάπεν στη Ρεντ Μπουλ;

Η φετινή χρονιά είναι δύσκολη για την αυστριακή ομάδα. Ο Φερστάπεν μάχεται – ίσως όχι για νίκες, αλλά για καλούς βαθμούς – όμως ο δεύτερος οδηγός της ομάδας έχει μαζέψει μόλις επτά. 

Η γρήγορη αλλαγή του Λόσον με τον Τσουνόντα δεν έχει προσφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ο Τσουνόντα έχει δυσκολευτεί αρκετά στις κατατακτήριες, έχοντας αρκετές εξόδους στο Q1, ενώ και στον αγώνα δεν είναι ιδιαίτερα καλός και δεν μπορεί να προσπεράσει πιο αργά μονοθέσια. Πρόκειται για μία ακόμα χρονιά που ο δεύτερος οδηγός της Ρεντ Μπουλ βρίσκεται πολύ μακριά από τον Φερστάπεν και αυτό είναι κάτι που πρέπει να λύσει η ομάδα. Η τέταρτη θέση στους κατασκευαστές δεν είναι αυτό που θέλει ο Μαξ και μένει να φανεί τι θα συμβεί το 2026.  

Θα βρει τη φόρμα του ο Κάρλος Σάινθ στη Γουίλιαμς;

Η βρετανική ομάδα έχει συγκεντρώσει 70 βαθμούς και βρίσκεται σε μεγάλη μάχη με άλλες τρεις ομάδες για την πέμπτη θέση. Το πακέτο που έχει φέτος η Γουίλιαμς είναι ικανό να την φέρνει στους βαθμούς σχεδόν σε κάθε αγώνα.

Όμως, ο Κάρλος Σάινθ έχει δυσκολευτεί αρκετά περισσότερο από τον Άλμπον. Με μόλις 16 βαθμούς, ο Ισπανός οδηγός δεν έχει καταφέρει να προσφέρει τα μέγιστα με ένα καλό μονοθέσιο. Στις κατατακτήριες δεν είναι κακός, αλλά στον αγώνα συνήθως πηγαίνει προς τα πίσω. Για την πέμπτη θέση, η συνεισφορά του Σάινθ θα είναι κομβική.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για την Άστον Μάρτιν

Μία ακόμα μέτρια χρονιά διάγει η Άστον Μάρτιν, με τον Αλόνσο να μην μπορεί «να ανεβάσει επίπεδο» την ομάδα.

Οι δύο οδηγοί της Άστον Μάρτιν έχουν από 26 βαθμούς, με τον Στρολ να κάνει μια καλή χρονιά και να βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στον ομόσταβλό του. Η μάχη για την πέμπτη θέση δεν έχει τελειώσει και είναι δεδομένο ότι η Άστον Μάρτιν θα παλέψει για αυτή. Χρειάζεται, όμως, τον καλό Αλόνσο για να το καταφέρει. 

Έχει η Σάουμπερ τον καλύτερο ρούκι του γκριντ;

Ο Χούλκενμπεργκ ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του σε βάθρο, σπάζοντας μια «κατάρα» 15 ετών. Η φετινή Σάουμπερ είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με πέρσι και μπορεί να διεκδικεί πόντους σχεδόν σε κάθε γκραν πρι. 

F1
Ο Χούλκενμπεργκ πανηγυρίζοντας την 3η θέση που κατέκτησε στο βρετανικό γκραν πρι

Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο, ένας από τους έξι ρούκι της φετινής χρονιάς, έχει δείξει πολύ καλά σημάδια στην αρχή της καριέρας του. Ο Βραζιλιάνος, νικητής της F2 το 2024, ξεκίνησε κάπως νωθρά την καριέρα του στην F1, όμως όσο περνάει ο καιρός και προσαρμόζεται στο μονοθέσιο, γίνεται καλύτερος. Στο δεύτερο μισό της χρονιάς μπορεί να αποτελέσει τον παράγοντα «Χ» για τη μάχη ακόμα και για την πέμπτη θέση στους κατασκευαστές.

Πώς θα διαχειριστεί η Ρέισινγκ Μπουλς το δίδυμό της;

Μία ακόμα ομάδα που βρίσκεται σε μάχη για την 5η θέση, η Ρέισινγκ Μπουλς (RB) έχει κάνει σημαντικά βήματα προς τα εμπρός, έχοντας στο δυναμικό της δύο εξαιρετικούς οδηγούς.

Η ανταλλαγή Τσουνόντα-Λόσον δεν φαίνεται να επηρέασε την ομάδα, η οποία έχει βρει μια καλή ισορροπία στο εσωτερικό της. Ο Λόσον δείχνει το ταλέντο του μετά από δύο κακούς αγώνες με τη Ρεντ Μπουλ στο ξεκίνημα της χρονιάς, ενώ για μένα αποκάλυψη της χρονιάς είναι ο Ισάκ Χάντζαρ. Ο Γάλλος ρούκι νομίζω πως έχει εκπλήξει ευχάριστα με την ταχύτητά του, αλλά και τη σταθερότητα που δείχνει παρά την απειρία του. Με μερικές αναβαθμίσεις που έχει προγραμματισμένες η RB, μπορεί να διεκδικήσει ακόμα και την πέμπτη θέση.

Τι περισσότερο μπορεί να κάνει φέτος η Χάας;

Θετικό πρόσημο έχει η χρονιά για τη Χάας, με τον Οκόν να αποδεικνύεται πολύ καλή επένδυση και τον Μπέρμαν να δείχνει ότι έχει μέλλον μπροστά του.

Με την ομάδα να βρίσκεται 17 βαθμούς πίσω από την έκτη θέση, υπάρχει η δυνατότητα για κάτι καλύτερο τη φετινή χρονιά. Ο Μπέρμαν χρειάζεται να πάρει κάποιους βαθμούς για να συνεισφέρει περισσότερο στην ομάδα, και αυτό ξεκινά από τις κατατακτήριες. Με μερικές αναβαθμίσεις, καλούς αγώνες και λίγη τύχη, η Χάας μπορεί να στοχεύσει σε κάτι περισσότερο από την ένατη θέση που βρίσκεται αυτήν την στιγμή.

Τι θα γίνει με τον δεύτερο οδηγό στην Αλπίν;

Μετά από έξι αγώνες, ο Τζακ Ντούχαν αντικαταστάθηκε από τον Φράνκο Κολαπίντο. Ο Αργεντινός πέρσι έδειξε πολύ καλά στοιχεία στη Γουίλιαμς, όμως φέτος δεν έχει πάρει βαθμό, ενώ η ομάδα του έχει 19.

Με τον Κολαπίντο να μην έχει εγγυημένο συμβόλαιο, μένει να φανεί εάν «θα αντέξει» έως το τέλος της σεζόν. Οι αγώνες του είναι μέτριοι έως κακοί, με λάθη και κακές κατατακτήριες. Δεδομένου των πενιχρών ευκαιριών που δόθηκαν στο Ντούχαν, δεν ξέρω για πόσο διάστημα θα παραμείνει στην ομάδα ο Κολαπίντο. 

Μοιράσου το:

Φίλιππος Κορνάρος

Φίλιππος Κορνάρος

Έχοντας περάσει από Πάτρα και Θεσσαλονίκη, τώρα βρίσκομαι στην Αθήνα. Μου αρέσει να κινούμαι, να διαβάζω και να βλέπω ταινίες. Λατρεύω να δοκιμάζω καινούρια πράγματα – είτε είναι μια νέα εμπειρία, είτε κάτι απλό όπως μια διαφορετική βόλτα ή μια περίεργη γεύση παγωτού. Νιώθω όμορφα όταν μπορώ να δώσω – από ένα χαμόγελο μέχρι μια βοήθεια που μπορεί να κάνει τη μέρα κάποιου λίγο καλύτερη. Αγαπημένη μου φράση; Δεν εγκαταλείπω ποτέ. Ό,τι κι αν γίνει, βρίσκω τον τρόπο να συνεχίσω.

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα