F1 2024: Τα συμπεράσματα από τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν

Ο αγώνας στο Μπαχρέιν σηματοδότησε την αρχή της νέας σεζόν για τη F1. Οι ομάδες είχαν περίπου δύο μήνες για να προετοιμάσουν τα μονοθέσια του 2024, μία χρονιά όπου οι κανονισμοί δεν άλλαξαν σημαντικά, ώστε να διαμορφώσουν ριζικά την κατασκευαστική φιλοσοφία των μονοθέσιων. Ο αγώνας του Μπαχρέιν ήταν ο πρώτος από τους τρεις (οι άλλοι δύο είναι η Σαουδική Αραβία 7-9 Μαρτίου και Λας Βέγκας 21-23 Νοεμβρίου) που ήταν προγραμματισμένος να διεξαχθεί Σάββατο. 

Ο πρώτος αγώνας πάντοτε αποτελεί ένα γερό crash test για όλες τις ομάδες, καθώς από τις δοκιμές δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Βέβαια, με τις μικρές τροποποιήσεις που έχουν γίνει στους κανονισμούς για τη φετινή σεζόν, δύσκολα περιμέναμε να δούμε μεγάλες αποστάσεις στις δυναμικές των ομάδων, καθώς κατά βάση τα φετινά μονοθέσια αποτελούν μία «συνέχεια» των προηγούμενων. Ακόμα, ήταν μία από τις σπάνιες φορές που δεν είχαμε καμία αλλαγή στους οδηγούς του φετινού γκριντ, αν και η μετακόμιση του Χάμιλτον στη Φεράρι το 2025 ήταν κάτι που δημιούργησε ντόρο και που σίγουρα θα αλλάξει το γκριντ για το 2025. 

Οι ημερομηνίες των 24 αγώνων της φετινής χρονιάς

Περνώντας στο αγωνιστικό κομμάτι του τριημέρου και κυρίως στον αγώνα του Σαββάτου, είδαμε αρκετά από αυτά που αναμέναμε, με βάση και τις δηλώσεις των ομάδων κατά την παρουσίαση των μονοθέσιών τους. Ο αγώνας δεν ενθουσίασε, με τις ομάδες να κινούνται σε παρόμοιες στρατηγικές και τις διαφορές να είναι περίπου σταθερές, κατά τη διάρκεια των 57 γύρων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είδαμε ορισμένες όμορφες μάχες. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το που βρίσκεται η κάθε ομάδα στην αρχή της χρονιάς και να τη συγκρίνουμε με το που θα βρεθεί στο τέλος της.

 

Ρεντ Μπουλ

Η κυριαρχία της Ρεντ Μπουλ είναι κάτι που αρκετοί από εμάς περιμέναμε. Η απόστασή της από τις υπόλοιπες ομάδες, κυρίως σε ρυθμό αγώνα, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Ο Φερστάπεν και σε αυτόν τον αγώνα ήταν σε άλλο επίπεδο από τον Πέρεζ, ο οποίος όμως ξεκίνησε θετικά τη χρονιά ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Στις κατατακτήριες, η Φεράρι ήταν και πάλι κοντά στην αυστριακή ομάδα, αλλά αυτό συνέβαινε και πέρσι. Παρά το σκάνδαλο Χόρνερ που έχει ξεσπάσει στο εσωτερικό της ομάδας, στον πρώτο αγώνα της χρονιάς έδειξε ότι και φέτος δε θα έχει αντίπαλο. 

Κομβική θα είναι η χρονιά για τον Σέρχιο Πέρεζ, καθώς το συμβόλαιο του Μεξικανού λήγει φέτος, ενώ η περσινή κακή του χρονιά έχει δημιουργήσει αρκετά ερωτηματικά εντός της ομάδας. Πέρσι, το μεγάλο του ζήτημα ήταν οι κατατακτήριες, όπου ήταν αρκετά μακριά από τον ομόσταβλό του. Στο παρελθόν, όμως, έχει αποδείξει ότι όταν βρίσκεται στον τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του κάνει σπουδαία πράγματα, κάτι που χρειάζεται να κάνει και φέτος. 

 

Φεράρι

 

Η αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά ήταν εμφανής στο στρατόπεδο της Φεράρι, με την ομάδα και τους οδηγούς να είναι αρκετά ευχαριστημένοι με τις αλλαγές στο μονοθέσιο. Στις κατατακτήριες της Παρασκευής είχαν παραπλήσιο ρυθμό με τη Ρεντ Μπουλ, ενώ και στον αγώνα ήταν η δεύτερη ταχύτερη ομάδα στην πίστα.

Η τεράστια απόσταση που υπάρχει στην απόδοση της ομάδας στις κατατακτήριες σε σχέση με τον αγώνα δεν διορθώθηκε ούτε φέτος, όμως είναι φανερά τα θετικά βήματα που γίνονται στην ιταλική ομάδα. Το πρόβλημα στα φρένα του Λεκλέρκ είναι κάτι που χρειάζεται επίλυση, αλλά ο πολύ καλός αγώνας και το βάθρο του Σάινθ σε συνδυασμό με την 4η θέση του Λεκλέρκ έδωσαν στη Φεράρι πολύτιμους βαθμούς. 

Ενδιαφέρον θα έχει, να δούμε τη μάχη Λεκλέρκ-Σάινθ, γιατί και οι δύο έχουν αρκετά πράγματα να αποδείξουν. Από την μία πλευρά ο Λεκλέρκ θεωρείται ο νούμερο 1 οδηγός της ομάδας και αυτός που μπορεί στο μέλλον να φέρει το πρώτο πρωτάθλημα στην ομάδα μετά το 2008 και από την άλλη ο Σάινθ θα χάσει τη θέση του το 2025 από τον Χάμιλτον, οπότε τρέχει και για το συμβόλαιό του για την επόμενη χρονιά αλλά και για να δείξει στη Φεράρι ότι έκαναν λάθος επιλογή που τον αντικατέστησαν.

Μερσέντες

αγώνα

 

Η πεποίθησή της ομάδας ότι θα βρισκόταν πιο κοντά στη Ρεντ Μπουλ ήταν λανθασμένη, εκτός αν ευθύνονται τα χαρακτηριστικά της πίστας στο Μπαχρέιν. Στις κατατακτήριες, πράγματι, ήταν πιο κοντά στην κορυφή δείχνοντας ότι υπάρχει βελτίωση στον ρυθμό ενός γύρου. Στον αγώνα, όμως, δεν απείλησαν καθόλου τη Ρεντ Μπουλ, ενώ και η Φεράρι προσπέρασε σχετικά εύκολα τον Ράσελ (ο Χάμιλτον δεν βρέθηκε καν στη μάχη με τις δύο Φεράρι). Στο μονοθέσιο του Χάμιλτον εμφανίστηκαν αρκετά προβλήματα, περιορίζοντας σημαντικά τον ρυθμό του, αν και στο τέλος έδειξε ότι μπορούσε να περάσει τον Νόρις. 

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η βρετανική ομάδα θα δώσει μάχη με τη Φεράρι για τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Και φέτος χρειάζεται να καλύψει μία διαφορά σε ρυθμό, αλλά και οι δύο οδηγοί έχουν κίνητρο και διάθεση να κλείσουν τη διαφορά, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία και τη δίψα των μηχανικών στο Μπράκλεϊ.

Μακλάρεν

Συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε πέρσι, η Μακλάρεν μπορεί να αποτελέσει την ομάδα-έκπληξη για τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Έχοντας στη σύνθεσή της δύο εξαιρετικά ταλαντούχους οδηγούς, καλό funding και τη δίψα για διάκριση μπορεί να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 4η θέση που κατέλαβε πέρσι. Στο Μπαχρέιν δεν ενθουσίασε με την απόδοσή της, όμως κατάφερε να συγκεντρώσει βαθμούς, ενώ στο τέλος απείλησε την προπορευόμενη Μερσεντές του Ράσελ. Ο Πιάστρι δεν έκανε τον καλύτερο αγώνα στη σύντομη καριέρα του αλλά ήταν σταθερός και προσέφερε βαθμούς στην ομάδα. 

Με την Άστον Μάρτιν να είναι μακριά σε απόδοση και δυναμική, τουλάχιστον στην εκκίνηση της σεζόν, είναι ευκαιρία για την Μακλάρεν να διεκδικήσει κάτι καλύτερο, χωρίς να ανησυχεί για την 4η θέση. Εξάλλου, η περσινή τρομερή άνοδός της λίγο πριν τα μισά της σεζόν μπορεί να αποτελεί έναν προάγγελο για τη φετινή στόχευσή της.

 

Άστον Μάρτιν 

Η αισιοδοξία που επικρατούσε στην Άστον Μάρτιν πριν την έναρξη της σεζόν δεν μετουσιώθηκε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Στην αντίστοιχη περσινή περίοδο διεκδικούσε βάθρα και ήταν η δεύτερη καλύτερη ομάδα μετά τη Ρεντ Μπουλ. Φέτος ήταν αρκετά μακριά από τις θέσεις του βάθρου, δείχνοντας σημαντικά πιο αργή από τα προπορευόμενα μονοθέσια. Ίσως, να αποτελεί μία ένδειξη ότι φέτος δεν θα έχει τόσο πρωταγωνιστικό ρόλο. Στα θετικά μπορεί να συγκαταλεγεί ο πολύ καλός αγώνας του Στρολ, ο οποίος παρά την άτυχη στιγμή που είχε στον πρώτο γύρο κατάφερε στο τέλος να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα. 

Ο πρώτος αγώνας μιας χρονιάς δεν μπορεί να είναι αντιπροσωπευτικός για τον ρυθμό των ομάδων. Με στοχευμένες αναβαθμίσεις μπορεί να απειλήσει τη Μακλάρεν ή ακόμα και τη Μερσεντές. Σε περίπτωση, όμως που δεν καταφέρει να κλείσει τη «ψαλίδα» με τις καλύτερες ομάδες, θα ήταν προς όφελός της να μην αφοσιωθεί πλήρως στη φετινή χρονιά, σπαταλώντας πόρους και χρόνο, ειδικά αν οι ομάδες που ακολουθούν δεν καταφέρουν να τη φτάσουν. 

Σάουμπερ

Νέο όνομα, καινούργιες προσδοκίες. Η Σάουμπερ θέλει να διεκδικεί πόντους και να βρίσκεται πιο κοντά σε ρυθμό δεκάδας σε σχέση με πέρυσι. Οι κατατακτήριες δεν εξελίχθηκαν όπως περίμενε η ομάδα, όμως στον αγώνα ήταν πιο ανταγωνιστική και βρέθηκε μία ανάσα από τη 10η θέση και τον 1 βαθμό. Η αστοχία στο πιτ του Μπότας δεν του επέτρεψε να βρίσκεται και αυτός πιο κοντά στους βαθμούς, αλλά η διαφορά εν συγκρίσει με την προηγούμενη χρονιά είναι εμφανής αλλά δεν της επιτρέπει να διεκδικεί πολλούς πόντους. 

Το 2026 θα είναι η χρονιά-κλειδί για την Σάουμπερ που δεν πρόκειται να είναι ανταγωνιστική ούτε φέτος. Οι πληροφορίες και τα στοιχεία που συλλέγει από έναν έμπειρο οδηγό όπως ο Μπότας θα είναι χρήσιμα στην κατασκευή ενός πιο ανταγωνιστικού μονοθέσιου στο μέλλον.

Το νέο πράσινο λουκ της Σάουμπερ

Χάας

Η αμερικανική ομάδα δεν κατάφερε να πάρει κάποιον βαθμό παρ΄ όλο που ο Χούλκενμπεργκ ξεκίνησε από τη 10η θέση. Τα τελευταία χρόνια αυτό αποτελεί μία συνήθεια για την Χάας: έχει ρυθμό στον έναν γύρο αλλά όταν πρόκειται για αγώνα εκεί εμφανίζονται τα γνωστά προβλήματα που προσπαθεί εδώ και χρόνια να λύσει. Το έμπειρο δίδυμο οδηγών που επέλεξε να κρατήσει για μία ακόμα χρονιά προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες, αλλά προσωπική μου άποψη είναι ότι θα έπρεπε να δώσει ευκαιρίες σε νέους οδηγούς, αποτελώντας ένα «σκαλοπάτι» για την είσοδό τους στη F1.

Visa Cash App RB (πρώην Άλφα Τάουρι)

Η θυγατρική ομάδα της Ρεντ Μπουλ με την νέα ονομασία είχε πολύ καλή παρουσία στις κατατακτήριες της Παρασκευής, δείχνοντας εξαιρετικά δείγματα. Στον αγώνα του Σαββάτου, όμως, είχαν πτωτική πορεία, χάνοντας θέσεις από ομάδες που λογικά θα αποτελέσουν τις κύριες αντιπάλους της για το 2024. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τον λάθος χειρισμό της ομάδας στις εντολές που έδωσαν στους οδηγούς της στο τέλος του γκραν πρι, δεν ήταν μία θετική εκκίνηση στη χρονιά.

Όμως, και οι δύο οδηγοί τους έχουν αρκετό ταλέντο και μπορούν να βρίσκονται στη δεκάδα ή στις παρυφές της. Καθώς πρόκειται για μία θυγατρική ομάδα δεν δίνεται τόσο έμφαση στην απόδοση, όσο στην ωρίμανση νέων οδηγών που προορίζονται για τη Ρεντ Μπουλ.

Ο έντονος εκνευρισμός των δύο οδηγών τους για τις εντολές της ομάδας είναι κάτι που πρέπει να συζητηθεί εντός του εργοστασίου και να βρεθεί μία λύση, βλέποντας ότι στο παρελθόν έχουν υπάρξει διάφορες περιπτώσεις συμπαικτών να μην έχουν τις καλύτερες σχέσεις λόγω των αποφάσεων των ομάδων τους. 

https://youtube.com/shorts/CRGh5v0wwMc?si=Y5unkhxr1smfR-PRhttps://www.facebook.com/reel/1814226499000641

(Reel από το επίσημο κανάλι της F1 σχετικά με την κόντρα των δύο οδηγών μετά την πτώση της καρό σημαίας)

Γουίλιαμς

Η Γουίλιαμς φέτος ακολούθησε μία διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά στη δημιουργία του μονοθέσιου. Πέρυσι, η υψηλή τελική ταχύτητα τους επέτρεπε να κερδίζουν θέσεις ή να διατηρούνται μπροστά από τους αντιπάλους τους. Φέτος, προσπάθησαν να καλύψουν άλλα ελαττώματα του μονοθέσιου, θυσιάζοντας την τελική ταχύτητα. Εκ του αποτελέσματος του πρώτου αγώνα, δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουν δικαιωθεί από την απόφαση αυτή. Βέβαια, η κάθε πίστα έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά που «βολεύουν» ή όχι ένα μονοθέσιο.

Η ανοδική πορεία που ακολούθησε η Γουίλιαμς τα τελευταία χρόνια δημιούργησε καινούργιες προσδοκίες εντός και εκτός της ομάδας. Η αλλαγή της φιλοσοφίας στην κατασκευή του μονοθέσιου μας δείχνει ότι ακόμα ψάχνεται σαν ομάδα και ότι δεν αρκείται στη σποραδική συγκομιδή βαθμών. 

Αλπίν

Από τις δηλώσεις των ιθυνόντων της ομάδας αλλά και των οδηγών μπορούσαμε να αντιληφθούμε ότι η Αλπίν φέτος δεν θα ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Όμως, η εικόνα της εξέπληξε αρνητικά ακόμα και τον πιο απαισιόδοξο υποστηρικτή της. Στις κατατακτήριες βρέθηκε στις δύο τελευταίες θέσεις του γκριντ για πρώτη φορά μετά το 2016 ενώ και στον αγώνα δεν ήταν ανταγωνιστική.

Με το γαλλικό δίδυμο Οκόν-Γκασλί δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στην τελευταία θέση, συνυπολογίζοντας όχι μόνο το ταλέντο τους αλλά και τις κακές τους σχέσεις. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα στη φιλοσοφία του μονοθέσιου, αν και δεν πιστεύω ότι θα είναι τόσο κακή και στα επόμενα γκραν πρι. Ίσως, είναι και μία ευκαιρία για τους δύο οδηγούς της να τα «βρουν», μετά από μία αρκετά περίεργη χρονιά με αρκετές κόντρες εντός και εκτός της πίστας.

Άλλη μία χρονιά που γνωρίζουμε (πιθανότατα) τον πρωταθλητή. Και μπορεί η μάχη για την πρώτη θέση να είναι κάτι που ο κάθε φίλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού θέλει να βλέπει, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να απολαύσουμε τις μάχες για τη δεύτερη θέση. Και με 3 ομάδες να είναι ικανές να τη διεκδικήσουν, το πρωτάθλημα αναμένεται να είναι αμφίρροπο. Η Φεράρι έχει το πάνω χέρι, αλλά αυτό δεν λέει και πολλά. 

Από τις υπόλοιπες ομάδες, αυτή που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει εκπλήξεις είναι η RB (πρώην Άλφα Τάουρι), καθώς μοιάζει ικανή να διεκδικεί πόντους σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο. 

Μοιράσου το:

Φίλιππος Κορνάρος

Φίλιππος Κορνάρος

Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσα στην Πάτρα. Τον ελεύθερο χρόνο μου τον περνάω διαβάζοντας βιβλία, παρακολουθώντας αθλητικά δρώμενα και βλέποντας ταινίες και σειρές. Tο DREAM ON-line είναι μία πλατφόρμα που μου δίνει την ευκαιρία να αναδείξω ορισμένους από τους προβληματισμούς μου. Η πλειοψηφία των κείμενων που γράφω απευθύνονται σε ένα αθλητικό κοινό, αλλά ανά περιόδους ακουμπώ και άλλους τομείς της καθημερινότητας.

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα