Ένα νέο ξεκίνημα με διαφορετικούς πρωταγωνιστές

10 Ιουλίου 2020

Ύστερα από μία αναμονή που διήρκησε πάνω από μισό χρόνο και περίπου 3 μήνες παραπάνω από το προβλεπόμενο, η F1 επέστρεψε την περασμένη Κυριακή. Οι οδηγοί φάνηκαν να μην είναι επηρεασμένοι από την πολύμηνη αποχή τους και ο αγώνας ακολούθησε μία περίεργη τροπή. Ο Bottas είναι αυτός που κατάφερε να κερδίσει με τους Leclerc και Norris να συμπληρώνουν το βάθρο σε μία αρκετά αναπάντεχη εξέλιξη.

Αυτό που θα θυμούνται οι περισσότεροι είναι οι αναγκαστικές εγκαταλείψεις. Αυτές ξεκίνησαν πολύ νωρίς, μόλις στον 14ο γύρο όταν διαπιστώθηκε ηλεκτρολογικό πρόβλημα στο μονοθέσιο του Verstappen. Στον 18ο γύρο ήταν η σειρά του Ricciardo να εγκαταλείψει αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με τη θερμοκρασία του μονοθέσιού του. Επόμενος στη λίστα είναι ο Stroll ο οποίος εγκατέλειψε στον 21ο γύρο μην μπορώντας να ανταπεξέλθει στην μείωση της δύναμης του κινητήρα του. Ο Magnussen και ο ομόσταβλός του Grosjean εγκατέλειψαν στον 25ο και 50ο γύρο αντίστοιχα με προβλήματα στα φρένα. Στον 50ο γύρο είχαμε και την εγκατάλειψη του Russell, ο οποίος έχασε την πίεση στα καύσιμα. Στον 54ο γύρο το μπροστά αριστερό ελαστικό του Raikkonen έφυγε από το μονοθέσιό του αλλά ευτυχώς δεν χτύπησε κανέναν άλλο οδηγό. Ηλεκτρολογικό πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Albon που είχε δει τον αγώνα του να καταστρέφεται ξανά από τον Hamilton, όπως και στον περσινό αγώνα της Βραζιλίας, με τον Ταϊλανδό να εγκαταλείπει στον 68ο γύρο. Το χορό των αποχωρήσεων έκλεισε ο Kvyat στον 69ο γύρο με πρόβλημα στην ανάρτηση.

Πηγή: reddit.com

Μετά λοιπόν από 3 αυτοκίνητα ασφαλείας, πάνω από 15 γύρους υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας και 2 ποινές 5 δευτερολέπτων σε Hamilton και Perez ο Bottas σκαρφάλωσε στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου, με τον Leclerc και τον Norris να τον ακολουθούν. Η τρίτη θέση του Norris, που εκμεταλλεύτηκε την ποινή του Hamilton, τον έκανε τον τρίτο νεαρότερο πιλότο που ανεβαίνει στο βάθρο μετά τους Max Verstappen και Lance Stroll.

Πηγή: reddit.com

Οι εκπλήξεις ήταν πολλές μετά από τις εγκαταλείψεις μερικών από των κορυφαίων πιλότων. Πέρα από τον Norris, ο Giovinazzi μπήκε και αυτός στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αφήνοντας μάλιστα πίσω του τον 4 φορές πρωταθλητή Vettel. Ο Vettel έκανε και αυτός την έκπληξη όχι με τον τρόπο που θα επιθυμούσε. Ήδη από τις κατατακτήριες δοκιμές και στην 11η θέση φαίνονταν οι δυσκολίες της Ferrari. Στον αγώνα αντί να διεκδικεί μία θέση στο βάθρο με τις εγκαταλείψεις και τις ποινές που μοιράστηκαν, ένα λάθος του (μπορεί να χαρακτηριστεί και παιδαριώδες για την εμπειρία του) τον περιόρισε στη 10η θέση μακριά από ένα καλό πλασάρισμα.

Τι φάνηκε στο πρώτο τριήμερο για κάθε ομάδα;

Mercedes

 Για άλλη μία χρονιά φαίνεται ότι είναι το απόλυτο αφεντικό. Έκανε ένα εύκολο 1-2 στις κατατακτήριες και ήλεγχαν το ρυθμό του αγώνα κινούμενη σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από τους αντιπάλους της. Τα πολλά αυτοκίνητα ασφαλείας δεν της επέτρεψαν να διατηρήσουν ή να ξαναχτίσουν τη διαφορά τους με τα υπόλοιπα μονοθέσια με αποτέλεσμα ο Hamilton να δεχθεί πίεση και να υποπέσει σε λάθος που του κόστισε 5 δευτερόλεπτα και την 2η θέση. Μοναδικό μελανό σημείο είναι τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι κινητήρες της στον αγώνα καθώς 2 από αυτούς που εγκατέλειψαν αντιμετώπισαν με προβλήματα στο κινητήρα χρησιμοποιούσαν κινητήρα Mercedes. Το μέγεθος του προβλήματος φαίνεται να είναι μεγάλο αφού δόθηκε εντολή και στους δύο πιλότους της να μην πατάνε στα κερμπ. Πάντως, παρουσίασε ένα μονοθέσιο ταχύτερο σε σχέση με το 2019, όταν και τότε ήταν το ταχύτερο από όλα τα υπόλοιπα.

Ferrari

 Αμφίσημα είναι τα συναισθήματα της Ferrari μετά το πέρας του αγώνα. Ο Leclerc εκκινώντας από την 6η θέση κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο υψηλότερο σκαλί του βάθρου δείχνοντας τις μεγάλες οδηγικές του ικανότητες. Από την άλλη πλευρά υπάρχει και ο Vettel. Ο Γερμανός βίωσε ένα αρκετά κακό σαββατοκύριακο με τον πρώτο αγώνα να εξελίσσεται σε εφιάλτη με εκκίνηση από τη 11η θέση και τερματισμό στη 10η. Τα μονοθέσια μπροστά του ήταν στα μέτρα του και αρκετοί περίμεναν να ανέβει αρκετά ψηλά, μετά και τις τόσες εγκαταλείψεις. Μία λάθος εκτίμηση, όμως, στάθηκε εμπόδιο στα σχέδια του και σίγουρα είναι ένας αγώνας που θα θέλει σίγουρα να ξεχάσει. Το μεγαλύτερο ζήτημα για τη Ferrari είναι το πώς θα υπερκεράσουν το χαμένο δευτερόλεπτο σε σχέση με το 2019. Γιατί αυτή η πτώση δεν είναι φυσιολογική και προβληματίζει τον Binnoto σε μία χρονιά που στόχος του είναι η κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών.

McLaren-Renault

 Η ευχάριστη έκπληξη αυτού του πρώτου αγώνα έχοντας και τους 2 της οδηγούς μέσα στη πρώτη πεντάδα. Ονειρικό ξεκίνημα για την McLaren με τον Norris να γίνεται ο τρίτος νεαρότερος πιλότος που ανεβαίνει σε βάθρο και τον Sainz να τερματίζει στην 5η θέση. Άψογη στρατηγική και κρίσιμες προσπεράσεις από τους οδηγούς της της έδωσαν αυτούς τους υπερπολύτιμους βαθμούς. Στόχος της είναι η 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και με τους 26 βαθμούς που συγκέντρωσε έχει σίγουρα το πρώτο λόγο. Η βελτίωσή της σε σχέση με το 2019 είναι περίπου 0,5 δευτερόλεπτα και το 2021 με τον Ricciardo πλέον στη θέση του Sainz , ίσως δούμε την McLaren σε ένα πιο πρωταγωνιστικό ρόλο.

Racing Point-BWT Mercedes

 Μία 6η θέση και μία εγκατάλειψη μέτρησε η Racing Point στο πρώτο αγώνα για το 2020. Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα και στη Racing Point καθώς είδαν στις κατατακτήριες και τα δύο μονοθέσιά τους να τερματίζουν στην πρώτη δεκάδα και στον αγώνα τον Perez να τερματίζει στην 6η θέση. Πέρα από τα παραπάνω θετικά, χαμόγελα προκαλεί και η θεαματική βελτίωσή τους στις αποδόσεις τους σε αντιδιαστολή με το 2019, μία βελτίωση που άγγιξε σχεδόν το 1 δευτερόλεπτο. Από την άλλη είδα τον Stroll να αποχωρεί με πρόβλημα στο κινητήρα και τον βασικό της αντίπαλο, την McLaren να ξεκινάει εντυπωσιακά με δύο οδηγούς στο top5. Η χρονιά είναι μεγάλη και οι οδηγοί της είναι ικανοί να ανατρέψουν της εις βάρος της κατάσταση.

Alpha Tauri

 Η θυγατρική ομάδα της Red Bull ξεκίνησε με βαθμούς την νέα σεζόν, με τον Gasly να καταλαμβάνει την 7η θέση. Στον αντίποδα ο Kvyat εγκατέλειψε λίγους γύρους πριν το τέλος. Μην έχοντας μονοθέσιο στη πρώτη δεκάδα τα πράγματα δεν έδειχναν καλά για την Alpha Tauri αλλά ευνοήθηκε από τις πολλές εγκαταλείψεις για να πάρει κάποιους βαθμούς. Υπάρχουν ελπίδες για ένα καλό πλασάρισμα στο φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών διότι και οι δύο οδηγοί έχουν δείξει θετικά στοιχεία, έχουν ανέβει στο βάθρο αλλά έχουν περάσει και για κάποιο διάστημα από τη Red Bull.

Renault

 Η Renault συνεχίζει τις χαμηλές πτήσεις της παρ΄ όλο που οι άνθρωποι της προσπαθούν να βελτιώσουν το μονοθέσιο. Και πράγματι το κατάφεραν διότι κινήθηκε ταχύτερα από πέρσι κατά 0,5 δευτερόλεπτα περίπου. Με τον Ricciardo να μην έχει κάνει το βήμα παρά πέρα και τη κακοδαιμονία να του χτυπάει τη πόρτα για άλλη έναν πρώτο αγώνα της σεζόν και τον Ocon να είναι ακόμα νέος για να αναλάβει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο, η Renault θα παραμείνει μία μέτρια ομάδα. Ο Ocon τερμάτισε 8ος ανεβαίνοντας 6 θέσεις αλλά ο αγώνας δεν είχε θετικό πρόσημο για την ομάδα.

Alfa Romeo Racing-Ferrari

 Απογοητευτικά ξεκίνησε η σεζον για την Alfa Romeo που είδε τους οδηγούς να περιορίζονται στη 18η και 19η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές κινούμενοι μάλιστα 1 δευτερόλεπτο πιο αργά σε σχέση με τις περσινές επιδόσεις τους. Στον αγώνα είδαν όλες τις εγκαταλείψεις και τις εκμεταλλεύτηκαν με τον Giovinazzi να ανεβαίνει 9 θέσεις και να παίρνει 2 βαθμούς για την ομάδα. Η εγκατάλειψη του Raikkonen οφείλεται καθαρά σε λάθος του μηχανικού που δεν είχε ασφαλίσει το μπροστά δεξιό ελαστικό με αποτέλεσμα να χαλαρώσει και να φύγει 4 γύρους πριν από το τέλος. Έχει αρκετό δρόμο μπροστά της η Alfa Romeo για να γίνει ομάδα που διεκδικεί επί ίσοις όροις το τίτλο των κατασκευαστών και αυτή η χρονιά φαίνεται να έκανε ένα βήμα προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Williams-Mercedes

 Η περσινή σεζόν ήταν απλά τραγική για τη Williams που συγκέντρωσε μόλις ένα βαθμό τερματίζοντας στη τελευταία θέση του πίνακα των κατασκευαστών. Τα προβλήματα στη διοίκηση και το χαμηλό budget της ομάδας εξηγούν την κατάσταση. Φέτος εμφανίστηκε βελτιωμένη κατά 0,7 δευτερόλεπτα αλλά και πάλι η διαφορά τους από τις υπόλοιπες μεσαίες ομάδες δεν μειώθηκε αισθητά. Ο Latifi ήταν αρκετά κοντά στο να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα αλλά δεν τα κατάφερε. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να διατηρηθεί η ομάδα στην F1 και οι οδηγοί της είναι ανερχόμενα ταλέντα που όμως δεν έχουν την εμπειρία ή το μονοθέσιο για να διεκδικήσουν κάτι παραπάνω από τις τελευταίες θέσεις.

Red Bull Racing-Honda

 Ονειρικό διήμερο, καταστροφικός αγώνας. Αυτές οι λέξεις περιγράφουν στον απόλυτο βαθμό το πώς κύλησε το πρώτο τριήμερο για την Red Bull. Εκκίνηση από τη πρώτη και τη δεύτερη σειρά με υψηλές προσδοκίες αλλά μία εγκατάλειψη στον 14ο γύρο και ένα τρακάρισμα και τελικά εγκατάλειψη στον 67ο γύρο ήταν το κλείσιμο μίας φρικτής Κυριακής. Ο ρυθμός της ήταν εφάμιλλος με τον περσινό και με τη ταυτόχρονη πτώση της Ferrari η διεκδίκηση της δεύτερης ή ακόμα και της πρώτης θέσης είναι μέσα στα πλάνα της. Οι 0 βαθμοί που συγκέντρωσε είναι πιθανό να της κοστίσουν, ιδιαίτερα εάν οι αγώνες είναι 8, δηλαδή όσοι έχουν προβλεφθεί μέχρι τώρα. Περιμένουν από τον Verstappen να είναι διεκδικητής του τίτλου και τον Albon σταθερά μέσα στη πρώτη εξάδα, κάτι που δεν συνέβη στον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Haas-Ferrari

Μεγάλη πτώση παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια η Haas. Ενώ το 2017 είχε ανέβει στη 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, το 2020 μοιάζει να είναι μία από τις πιο αργές ομάδες της F1. Έχασε 0,6 δευτερόλεπτα σε σχέση με το 2019 και οι δύο εγκαταλείψεις έφεραν στο προσκήνιο για μία ακόμα φορά την αχίλλειο πτέρνα τους, τα φρένα. Από το 2018 υφίσταται αυτό το ζήτημα και λύση δεν έχει βρεθεί. Διαθέτουν πιλότους που με ικανά μονοθέσια μπορούν να βρίσκονται στη δεκάδα σε κάθε αγώνα σχεδόν, αλλά η Haas δεν μπορεί να τους το δώσει. Και οι δύο οδηγοί εγκατέλειψαν με πρόβλημα στα φρένα.

Πηγή; facebook.com/espn-f1

Ο πρώτος αγώνας ήταν αρκετά καλός και ανέδειξε καινούριους πρωταγωνιστές. Είναι στην ευχέρειά τους να πατήσουν πάνω σε αυτές τις επιδόσεις τους για να πάρουν αυτοπεποίθηση για τη συνέχεια των αγώνων. Από την άλλη αρκετοί πρωτοκλασάτοι οδηγοί καλούνται να ανατρέψουν την εις βάρος τους κατάσταση και να αποδείξουν την αξία τους. Ας ελπίσουμε ότι και οι επόμενοι αγώνες θα είναι το ίδιο ενδιαφέροντες με μοναδική διαφορά να είναι ο αριθμός ο εγκαταλείψεων.

Μοιράσου το:

Φίλιππος Κορνάρος

Φίλιππος Κορνάρος

Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσα στην Πάτρα. Βρίσκομαι στο τελευταίο έτος της Δημοσιογραφίας στο ΑΠΘ και ανυπομονώ για την ολοκλήρωση των φοιτητικών μου υποχρεώσεων. Τον περιορισμένο ελεύθερό μου χρόνο τον περνάω διαβάζοντας βιβλία, βλέποντας ξένες σειρές και βλέποντας αθλητικά δρώμενα. Tο DREAM ON-line είναι μία ιστοσελίδα που μου δίνει την ευκαιρία να αναδείξω ορισμένους από τους προβληματισμούς μου. Η πλειοψηφία των κείμενων που γράφω απευθύνονται σε ένα αθλητικό κοινό, αλλά ανά περιόδους ακουμπώ και άλλους τομείς της καθημερινότητας.

 

Πρόσφατα

Διαβάστε Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

info@atwa.gr