10 Οκτωβρίου 2020
Πηγή :freudenberg-pm.com
Συνεχώς ακούμε για e-mobility στους τηλεοπτικούς δέκτες χωρίς να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι. Το e-mobility ενσωματώνει σαν ιδέα την στροφή στην ηλεκτροκίνηση, δηλαδή την χρήση αυτοκινήτων που ως κύριο καύσιμό τους καταναλώνουν ηλεκτρικό ρεύμα. Αν και στην Ελλάδα ο όρος αυτός φαντάζει βγαλμένος από το μέλλον, η ηλεκτροκίνηση κρύβεται σε πολλά από τα ήδη υπάρχοντα Ι.Χ. που χαρακτηρίζονται ως ήπια υβριδικά. Τα τελευταία έχουν έναν μικρό σχετικά ηλεκτροκινητήρα που αντικαθιστά τη μίζα και τον εναλλάκτη των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων. Έτσι, υποβοηθάται ο βενζινοκινητήρας όταν δεν υπάρχει φορτίο σε αυτόν.
Στις κατηφόρες, για παράδειγμα, ή γενικά όταν δεν πατιέται καθόλου το γκάζι ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και αναλαμβάνει να διαχειριστεί τιμόνι-φρένα και λοιπά παρελκόμενα το ηλεκτρικό μοτέρ. Μαζί με το σύστημα start-stop που το συνοδεύει, ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κατεβάζει αρκετά την κατανάλωση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προσεγγίζει τα επίπεδα ενός πλήρους υβριδικού.
Πηγή: batteryworld.vart-automotive.com
Ωστόσο, το τελευταίο βήμα της ηλεκτρικής κίνησης αποτελείται από τα plug-in ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PEVs) που χρησιμοποιούν εξ΄ολοκλήρου την ηλεκτρική ενέργεια μέσω φόρτισης και όχι βενζίνη ή κάποιο άλλο καύσιμο. Η επαναφόρτιση ενός τέτοιου αυτοκινήτου μπορεί να πραγματοποιηθεί σε σταθμούς φόρτισης καθώς και σε κάθε οικιακή ηλεκτρική πρίζα. Ο χρόνος δε φόρτισης ποικίλλει ανάλογα με την ισχύ, την χωρητικότητα της μπαταρίας και τον τύπο φόρτισης.
Ανάμεσα στις δύο αυτές κατηγορίες βρίσκονται τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα όπου ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με το ηλεκτρικό σύστημα. Σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων, η φόρτιση δεν πραγματοποιείται από κάποια πρίζα αλλά με μετατροπή της θερμικής ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα σε ηλεκτρική.
Το κυριότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι δεν παράγουν ρύπους εξάτμισης και δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης και επιτρέπουν μια σχετική δυνατότητα προγραμματισμού εξόδων, καθώς δεν επηρεάζονται από την κατά καιρούς μεγάλη άνοδο των τιμών των καυσίμων, είτε λόγω διεθνών συγκυριών, είτε λόγω αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Έχει υπολογιστεί ότι το μέσο κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανέρχεται στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Ακόμα και ο θόρυβος του κινητήρα απουσιάζει, ωστόσο έχει επιβληθεί στους κατασκευαστές ο εξοπλισμός των αυτοκινήτων με ηχητικά συνθετικά για την προειδοποίηση των υπόλοιπων χρηστών της οδού της άφιξης τους. Ταυτόχρονα, οι μηχανισμοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά απλούστεροι από των βενζινοκίνητων, επειδή υπάρχουν τόσο λιγότερα εξαρτήματα όσο και λιγότερα υγρά για αναπλήρωση.
Το σοβαρό τους μειονέκτημα μέχρι στιγμής είναι οι αρκετά υψηλές τιμές αγοράς τους και η περιορισμένη αυτονομία τους. Η μπαταρία των περισσοτέρων απαιτεί επαναφόρτιση ανά 100 χλμ, ενώ κάποια νέα μοντέλα μπορούν να φτάσουν μέχρι και 420χιλιόμετρα. Ο δε χρόνος της επαναφόρτισης είναι αρκετά μεγάλος και κυμαίνεται από 1 έως και 6 ώρες. «Αδύνατο σημείο» είναι και ο περιορισμένος χρόνος «ζωής» των μπαταριών, που δεν ξεπερνά τα 5 έως και 8 χρόνια.
Τη δεδομένη στιγμή η ηλεκτροκίνηση παρόλο που αποτελεί το αδιαμφισβήτητο μέλλον των μέσων μετακίνησης βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο διάδοσης. Μόλις το 2.2% των αυτοκινήτων παγκοσμίων είναι ηλεκτρικά. Ωστόσο, η αγορά αναμένει μεγάλη αύξηση τα επόμενα χρόνια καθώς οι επιδοτήσεις της Ευρωπαικής Ένωσης, που στοχεύουν στην μείωση των ρύπων (όπως το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα), προσφέρουν ένα ξεχωριστό κίνητρο στους ενδιαφέροντες. Εκτός από κίνητρο καθιστούν ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά καθώς η αρχική τους τιμή είναι αρκετά υψηλή σε σύγκριση με κάποιο αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο.
Τον τελευταίο χρόνο είναι δυνατό να παρατηρήσουμε μοντέλα πολυάριθμων κατασκευαστικών εταιριών, κάποια πλήρως υβριδικά, κάποια plug-in πλήρως ηλεκτρικά. Ωστόσο, οι δηλώσεις και οι κινήσεις του ισχυρού άνδρα της Tesla Elon Musk έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν εντύπωση μιας και στο πρόσωπο του τελευταίου συναντάει κάποιος τις τελευταίες λέξεις της τεχνολογίας.
Η μεγάλη πληγή της ηλεκτροκίνησης έγκειται αρχικά στην υψηλή τιμή των μοντέλων της (θεωρώντας ότι οι εγκαταστάσεις φόρτισης αυτοκινήτων θα υλοποιηθούν με την αύξηση της κίνησης των ηλεκτροκίνητων). Σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής το μέσο κόστος ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου ανέρχεται στις 37 χιλιάδες δολάρια, όταν το αντίστοιχο κόστος ενός ηλεκτροκίνητου στις 56.
Πηγή :BusinessInsider.com
Δεν θα σταθούμε στα αρκετά πολυτελή μοντέλα που κατά καιρούς παρουσίασε η Tesla. Παρόλα αυτά οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η Tesla κατάφερε να κάνει την ηλεκτροκίνηση κάτι παραπάνω από την πραγματικότητα. Κατάφερε να την κάνει προσιτή «με στυλ», συνδυάζοντας τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ένα πρωτοποριακό exterior και interior design (ίσως όχι το CyberTruck βέβαια) και αυξημένες αποδόσεις σε ταχύτητα και επιτάχυνση. Έτσι, οι υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης και των αυτοκινήτων μπορούν να βρουν κάποιο μοντέλο της Tesla ξεκινώντας από τα 38 χιλιάδες δολάρια όπου και κοστολογείται το Model 3. Ωστόσο, το όνειρο δεν έχει σταματήσει εκεί για τον Elon Musk, δηλώνοντας για δεύτερη φορά πως ο στόχος της Tesla είναι η δημιουργία ενός Ι.Χ. των 25 χιλιάδων.
Πηγή: Wikipedia.org
Σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), η Ελλάδα αναδεικνύεται η πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Car Cost Index αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση που αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστους συντήρησης. Μήπως ήρθε η ώρα, λοιπόν, οι κατάλληλες υποδομές να κάνουν την εμφάνιση τους και στην Ελλάδα;
Γράφει ο Γιώργος Γκύζης
Μοιράσου
το:
Dreamonline
Το ταξίδι του DREAM ON-line ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια, όταν ακόμα ήμασταν μαθητές λυκείου.
Πολύ σύντομα, η ομάδα μας μεγάλωσε με νέα μέλη, με όνειρα και με όρεξη να σχολιάζουν την επικαιρότητα. Σύντομα καταφέραμε να προσεγγίσουμε νέους που έχουν ανάγκη από ενημέρωση και ψυχαγωγία. Παλέψαμε για να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο, κάτι που θα περιέχει ένα κομμάτι από όλους μας. Και τα καταφέραμε.
Καθημερινά, η ομάδα μας προσφέρει ενημέρωση και ψυχαγωγία μέσα από τα μάτια νέων από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Η στέγη μας είναι το dreamonline.gr, όπου συνυπάρχουν κατηγορίες ποικίλου ενδιαφέροντος, ενώ το κοινό μας ενημερώνεται καθημερινά και από τα Social Media.
Η πορεία που ακολουθεί το site τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά ανοδική, γεγονός που αποτυπώνεται αφενός στους αριθμούς προβολών των άρθρων στον ιστότοπο και τους ακολούθους στα Social Media και αφετέρου από τον αυξανόμενο αριθμό των μελών στην ομάδα μας.
Πολύ σύντομα η ομάδα μας θα επεκταθεί στον χώρο των Podcast, ενώ υπάρχει ένα πλήρως εξοπλισμένο studio που θα αποτελέσει την «έδρα» μας για τα επόμενα χρόνια, όπου εκεί θα γίνονται συζητήσεις της λέσχης βιβλίου που δημιουργήσαμε (READ ON-line), το ερευνητικό κομμάτι του site, καθώς και οι συνεντεύξεις.
Η ομάδα μας πιστεύει πως ένας καλύτερος κόσμος είναι πάντα εφικτός, και αυτόν τον κόσμο ονειρευόμαστε!
Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας προσφέρουμε την πιο κατάλληλη εμπειρία, καθώς θυμόμαστε τις προτιμήσεις σας και τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σας. Κάνοντας κλικ στην επιλογή "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση ΟΛΩΝ των cookies. Ωστόσο, μπορείτε να επισκεφθείτε τις "Ρυθμίσεις cookie" για να δώσετε μια ελεγχόμενη συγκατάθεση.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας κατά την πλοήγησή σας στον ιστότοπο. Από αυτά, τα cookies που χαρακτηρίζονται ως απαραίτητα αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας, καθώς είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων που μας βοηθούν να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε πώς χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας μόνο με τη συγκατάθεσή σας. Έχετε επίσης τη δυνατότητα να εξαιρεθείτε από αυτά τα cookies. Όμως, η εξαίρεση από ορισμένα από αυτά τα cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία περιήγησής σας.
Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτά τα cookies εξασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και χαρακτηριστικά ασφαλείας του ιστότοπου, ανώνυμα.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από το GDPR Cookie Consent plugin. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συγκατάθεσης του χρήστη για τα cookies της κατηγορίας "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Το cookie ορίζεται από τη συγκατάθεση cookie GDPR για την καταγραφή της συγκατάθεσης του χρήστη για τα cookies της κατηγορίας "Λειτουργικά".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από το GDPR Cookie Consent plugin. Τα cookies χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της συγκατάθεσης του χρήστη για τα cookies της κατηγορίας "Απαραίτητο".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από το GDPR Cookie Consent plugin. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συγκατάθεσης του χρήστη για τα cookies της κατηγορίας "Άλλα".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από το GDPR Cookie Consent plugin. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συγκατάθεσης του χρήστη για τα cookies της κατηγορίας "Απόδοση".
viewed_cookie_policy
11 months
Το cookie ορίζεται από το πρόσθετο GDPR Cookie Consent και χρησιμοποιείται για να αποθηκεύσει εάν ο χρήστης έχει συναινέσει ή όχι στη χρήση των cookies. Δεν αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα.
Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινοποίηση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.
Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών επιδόσεων του ιστότοπου, τα οποία βοηθούν στην παροχή καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.
Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις του αριθμού των επισκεπτών, του ποσοστού αναπήδησης, της πηγής επισκεψιμότητας κ.λπ.
Τα cookies διαφημίσεων χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε όλους τους ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή εξατομικευμένων διαφημίσεων.