9 Οκτωβρίου 2019
Έξαφνα, είδαμε εχθές μια συνέντευξη του Marc Cerny σχεδιαστής συστήματος, και του Jim Ryan, Interactive Entertainment CEO, στο περιοδικό Wired οι οποίοι μας έδωσαν κάποιες σημαντικές πληροφορίες για την επόμενη γενιά κονσόλων της Sony, PS5. Ο Marc Cerny λίγες μέρες πριν την φετινή E3 είχε δώσει ξανά συνέντευξη στο Wired και μας είχε δώσει τις πρώτες πληροφορίες χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες.
Η συνέντευξη ξεκίνησε κατευθείαν με την αποκάλυψη της ημερομηνίας κυκλοφορίας που δεν είναι άλλη παρά την εορταστική περίοδο 2020, δηλαδή η κονσόλα θα έρθει τους τελευταίους μήνες του επομένου έτους. Η αποκάλυψη αυτή δεν ξάφνιασε κανέναν, αφού και η Microsoft είχε κάνει ακριβώς την ίδια δήλωση στην E3.
Η Sony στο PlayStation Blog, μέσω του Wired, επιβεβαίωσε τα λεγόμενα του αρχιτέκτονα της νέας κονσόλας, Marc Cerny, πως το hardware θα υποστηρίζει accelerated ray-tracing απο την GPU. Η προσθήκη του ray-tracing θα κάνει τα παιχνίδια πιο αληθοφανή και θα τους δίνει έναν νέο φωτορεαλισμό.
Η Sony συνέχισε τις δηλώσεις, λέγοντας πως θέλει να δώσει βάση στο immersion. Για να το πετύχει αυτό δημιούργησε ένα νέο χειριστήριο , με 2 νέες καινοτομίες. Η πρώτη βασική νέα λειτουργία του χειριστηρίου θα είναι αυτή της νέας δόνησης: στα νέα χειριστήρια θα ενσωματώνεται ένα σύστημα haptic feedback, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο η αίσθηση θα γίνεγαι αισθητή θα είναι πιο ακριβής, αφού θα υπάρχουν προγραμματιζόμενοι αισθητήρες και στις δυο λαβές των χειριστηρίων!
Η δεύτερη αλλαγή αφορά τις σκανδάλες L2 και R2 . Η καινοτομία ονομάζεται adaptive triggers. Πιο αναλυτικά, οι σκανδάλες θα έχουν προγραμματιζόμενη αντίσταση για να δοθεί η ευκαιρία στους δημιουργούς να πειραματιστούν με διαφορετικούς τρόπους. Για παράδειγμα, ένα machine gun θα έχει διαφορετική αίσθηση από ένα shotgun και το τέντωμα ενός τόξου θα έχει διαφορετική αίσθηση ανάλογα το άνοιγμα του. Ακόμη, αναφέρθηκε πως το ηχείο του χειριστηρίου θα αναβαθμιστεί κάνοντας την εμπειρία συναρπαστικότερη.
Ο Cerny τονίζει πως το PS5 θα έχει SSD, γεγονός που θα μειώσει κατά πολύ τα loading times και η κονσόλα θα ”τρέχει” πιο γρήγορα. Ως παράδειγμα έδωσε το Marvel’s Spider Man, το οποίο ήταν και αυτό που δοκίμασαν και είδαν πως το fast travel είναι τετρακόσιες φορές πιο γρήγορο αποτι είναι τώρα σε έναν hard drive. Ακόμη, δήλωσε πως θα υπάρχει οπτικό μέσο με δυνατότητα 4K Blue Ray, το οποίο χρησιμοποιεί ήδη η Microsoft στο Xbox One X. Η χωρητικότητα του θα αγγίζει τα 100 GB δίνοντας έτσι την δυνατότητα στους Developers να δημιουργούν μεγαλύτερης χωρητικότητας παιχνίδια και να μην χρειαστεί να διασπάσουν τα Blue Ray (όπως συνέβη με το Red Dead Redemption 2 και το The Last of us Part II, τα οποία έχουν 2 Blue Ray Disks)
Επιπλέον, έδωσε έμφαση στον τρόπο που θα «κατεβαίνουν» τα παιχνίδια, υπάρχει η δυνατότητα να «κατέβουν» κομμάτια του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, θα είναι εφικτό να κατεβεί το singleplayer και μετά το multiplayer ενώ θα μπορεί να «τρέχει» στο προσκήνιο το single την ώρα που θα κατεβαίνει το multiplayer καθώς και το αντίστροφο. Επιπροσθέτως, η Sony έχει σχεδιάσει ένα νέο μενού, πιο πολύπλοκο από αυτό που υπάρχει τώρα: δύναται να εμφανίζεται περιεχόμενο του παιχνιδιού πριν το ”τρέξουμε”. Λόγου χάρη, η είσοδος σε multiplayer lobby θα γίνεται από το μενού, ενώ στα singleplayer θα φαίνονται οι αποστολές και διάφορα άλλα για να ολοκληρωθεί το παιχνίδι.
Τέλος γνωστοποιήθηκε πως το χειριστήριο θα φορτίζει με USB-C, το οποίο θα κάνει την φόρτιση πολύ πιο γρήγορη.
Τελειώνοντας, η Bluepoint Games, το studio ανάπτυξης του Shadow of the Colossus και Uncharted The Nathan Drake Collection για το PS4 , ετοιμάζει «κάτι μεγάλο» για το PS5.
Πως σας φάνηκαν οι νέες δηλώσεις;
Εσείς θα αγοράζατε το PS5 με τα σημερινά δεδομένα;
Πείτε μας στα σχόλια!
Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης