Με τον Βασίλη Γάκη δώσαμε ραντεβού στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην Αγίου Μηνά, εκεί όπου με δική του παρέμβαση αναδείχθηκαν οι ιστορικές ράγες του τραμ. Αφού συστηθήκαμε, του κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον το γεγονός ότι κάποιοι από μας σπουδάζουμε δημοσιογραφία, καθώς κι ο ίδιος έχει διδάξει σε φοιτητές που ασχολούνται με το αντικείμενο. Αφού μας μίλησε για την εμπειρία του από τη θέση του Αντιπροέδρου της ΔΕΠΘΕ (2001-2006), περάσαμε στο κυρίως μέρος της συζήτησης, όπου επί τρεις ώρες μιλήσαμε περίπου…για όλα. Μεγαλωμένος στην περιοχή της Ροτόντας, ο Βασίλης Γάκης γνωρίζει το κέντρο και από την καλή… και από την ανάποδη. Παρόλα αυτά, δεν το αλλάζει με τίποτα!
Ταξιδεύοντας μαζί του στην παλιά Θεσσαλονίκη, φτάσαμε μετά από κάμποση ώρα στη Θεσσαλονίκη του σήμερα με τα καλά της και τα (πολλά) στραβά της. Με αφορμή τη θητεία του στη θέση του Προέδρου του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, αφιερώσαμε ένα μεγάλο κεφάλαιο της συζήτησής μας στον πολιτισμό: από την έλλειψη νέων καλλιτεχνών και την απουσία αισθητικού κριτηρίου σε πολλές από τις σύγχρονες παρεμβάσεις μέχρι ακόμα και τον πολύπαθο Χριστουγεννιάτικο στολισμό της πόλης. Έχοντας εντρυφήσει επί δεκαετίες στα αυτοδιοικητικά της πόλης, ο Βασίλης Γάκης μας εξήγησε εν συντομία, γιατί η Θεσσαλονίκη έμεινε πίσω. Δεν παρέλειψε δε να ασκήσει κριτική στη σημερινή διοίκηση, η οποία κατά την άποψή του, “δεν αφουγκράζεται τις ανάγκες των πολιτών”.
Προτού αποχαιρετιστούμε, κάναμε μία μικρή βόλτα στην Τσιμισκή και την Πλατεία Εμπορίου, όπου μέσα σε λίγα λεπτά γίναμε θιασώτες απλών και καθημερινών προβλημάτων: από τους κομμένους κορμούς δέντρων που χρησιμεύουν ως κάδοι απορριμμάτων, μέχρι τα παραμελημένα πεζοδρόμια και τα τραπεζοκαθίσματα που καθιστούν σχεδόν αδύνατη τη διέλευση πεζών και αναπήρων. Αφού μας ανέφερε ότι εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να θέσει υποψηφιότητα για το δημαρχιακό αξίωμα, τον ρωτήσαμε ποια θα είναι η πρώτη του προτεραιότητα σε περίπτωση που εκλεγεί: “η καθημερινότητα“, μας απάντησε μονομιάς. Τον ευχαριστούμε θερμά για τον χρόνο που διέθεσε!
– Κύριε Γάκη, λίγο πριν μπει το νέο έτος παραιτηθήκατε από τη θέση του Προέδρου του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, ώστε να είστε υποψήφιος στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Πως νιώθετε που αποχωρείτε έπειτα από την τριετή θητεία σας;
– Αισθάνομαι πιο “γεμάτος”, με περισσότερες εμπειρίες και σίγουρα με καθαρή συνείδηση αφού, παρόλη τη μεγάλη ατυχία να συμπέσει ένα μέρος της θητείας μου ως Προέδρου του Μεγάρου με την περίοδο της πανδημίας, θεωρώ ότι μπορέσαμε να διαχειριστούμε την κρίση, να συντροφεύσουμε καλλιτεχνικά τους συμπολίτες μας και να κρατήσουμε ψηλά τη σημαία του πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη. Εκμεταλλευτήκαμε τους κλειστούς -λόγω της πανδημίας- χώρους, για την πραγματοποίηση έργων αποκατάστασης και συντήρησης των κτιριακών εγκαταστάσεών μας και έτοιμοι επανήλθαμε στην περίοδο της κανονικότητας, με εξωστρέφεια που είχε ως αποτέλεσμα μία άνευ προηγουμένου προσέλευση κοινού στις εκδηλώσεις μας.
“Από γνωστοί γίναμε φίλοι”
– Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό, τι είναι αυτό που παίρνετε μαζί σας φεύγοντας από το Μέγαρο; Τι σας δίδαξε η θητεία σας;
– Όπως σας είπα και πριν, η διαχείριση ενός εμβληματικού δημόσιου οργανισμού σίγουρα σου αποφέρει μέσα από τις ευθύνες, εμπειρίες και γνώσεις. Αυτό όμως που περισσότερο μετράει προσωπικά είναι η βαθιά ικανοποίηση που αισθάνομαι από τη συνεργασία μου με το στελεχιακό δυναμικό του Μεγάρου, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και φυσικά την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού. Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι με βάση την πολυετή μου εμπειρία θεωρώ ότι το στελεχιακό δυναμικό του Μεγάρου είναι ίσως από τα πιο καταρτισμένα, ακολουθώντας αυστηρά το νομικό πλαίσιο.
Όσον αφορά το Διοικητικό Συμβούλιο που όλοι συμμετέχουμε άμισθα και τιμητικά, η πανδημία δεν στάθηκε εμπόδιο παρόλες τις αποστάσεις στο να γνωριστούμε μεταξύ μας, να γίνουμε μία ισχυρή ομάδα, όπου ο καθένας συμπλήρωνε τον άλλον και όλοι μαζί προχωρούσαμε για τον κοινό στόχο. Σε προσωπικό επίπεδο ήμασταν γνωστοί και γίναμε φίλοι. Όμως μία Διοίκηση δεν κρίνεται μόνο από το τι έκανε, αλλά και από το τι αφήνει για το μέλλον.
Πριν ακόμη ξεσπάσει η ενεργειακή κρίση εκπονήσαμε όλες τις αναγκαίες προμελέτες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιριακών μας εγκαταστάσεων και είμαστε στο στάδιο εκπόνησης της μελέτης εφαρμογής, προκειμένου να ενταχθούμε σε Ευρωπαϊκό χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα. Συμμετέχουμε στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης για τη χρηματοδότησης της αντικατάστασης του ηχητικού και φωτιστικού εξοπλισμού με σύγχρονο ψηφιακό, με τη δημιουργία στούντιο ηχογραφήσεων και βελτίωση της προσβασιμότητας σε άτομα με αναπηρία, ενώ αξιοποιήσαμε το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης για την ψηφιοποίηση του αρχειακού και καλλιτεχνικού υλικού, τη δημιουργία μουσικής ψηφιακής βιβλιοθήκης με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό.
– Έτυχε να είστε πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής την περίοδο της πανδημίας. Πως διαχειριστήκατε αυτή την πρωτοφανή κρίση, που όπως είχατε αναφέρει σε παλαιότερη συνέντευξη σας, δεν κλείσατε και προσπαθήσατε να έχετε μια σημαντική παρουσία;
– Αξιοποιήσαμε διαδικτυακά παλιές μας παραγωγές και το πιο σημαντικό ήταν ότι δημιουργήσαμε πολλές νέες, στοχεύοντας παράλληλα την ψυχαγωγία του κοινού μας στην περίοδο του εγκλεισμού από τη μια, αλλά και τη στήριξη των καλλιτεχνών από την άλλη. Και όπως σας είπα εκμεταλλευτήκαμε την περίοδο των “κλειστών” χώρων για έργα συντήρησης και αποκατάστασης ετοιμάζοντας την επόμενη μέρα.
– Κατά τη θητεία σας, το Μέγαρο Μουσικής ταυτίστηκε με την πολιτιστική εξωστρέφεια, φέρνοντας δυνατά ονόματα από τον χώρο των τεχνών. Πιστεύετε πως η Θεσσαλονίκη, που κατά την ιστορία της έχει αποτελέσει πολιτισμικό σταυροδρόμι, πρέπει να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στην «Πολιτιστική Διπλωματία»;
– Όταν επανήλθαμε στην κανονικότητα αξιοποιήσαμε τη συμμετοχή κορυφαίων μουσικών συνόλων όχι μόνο για την πολιτιστική αυτοβελτίωση του κοινού μας, αλλά πολύ περισσότερο θελήσαμε να δώσουμε μέσα από διαδικτυακές προωθητικές ενέργειες στις Βαλκανικές χώρες το πολιτιστικό στίγμα του Μεγάρου και της πόλης. Ξέρετε, εκτός από την πολιτιστική διπλωματία που ούτως η άλλως εμπεριέχεται στη φύση του πολιτισμού ως γέφυρα λαών, πίστευα και πιστεύω στον πολιτιστικό τουρισμό. Δηλαδή στην προσέλκυση επισκεπτών στην πόλη και στην τουριστική ανάπτυξη με αφορμή καλλιτεχνικές δράσεις.
“Είμαι εραστής της τέχνης”
– Αυτοδιοικητικά, έχετε υπάρξει Aντιδήμαρχος Πολιτισμού και Νεολαίας Θεσσαλονίκης. Πώς νιώθετε που έχετε ασχοληθεί τόσο με τον πολιτισμό της πόλης; Τι οφέλη προσέφερε η ανάμειξη σας με τα πολιτιστικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης;
– Ο Πολιτισμός με έχει διαμορφώσει ως άνθρωπο. Αυτό το οποίο είμαι σήμερα, οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ενασχόλησή μου με αυτόν. Η τέχνη αποτελούσε ανάγκη και όχι υποχρέωση στην καθημερινότητά μου. Η ουσιαστική ενασχόλησή μου με αυτήν ξεκίνησε από τα νεανικά μου χρόνια και η πορεία μου στην πολιτική, μου έδωσε τη δυνατότητα να την υπηρετήσω. Ζωγραφίζω, αλλά δεν είμαι ζωγράφος. Ασχολούμαι με τη μουσική, δεν είμαι μουσικός. Ερμήνευσα θεατρικό ρόλο, δεν είμαι ηθοποιός. Με άλλα λόγια είμαι εραστής της τέχνης.
Στην πραγματικότητα όμως μέσα από τις θέσεις ευθύνης που κατείχα, μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με τη διοίκηση και τη διαχείριση καλλιτεχνικών δράσεων, που πέραν του κοινωφελούς σκοπού τους δεν παύει να είναι ένα οικονομικό προϊόν. Θεωρώ ότι η επιστημονική μου κατάρτιση ως οικονομολόγου ήταν καθοριστική στη διαμόρφωση της αποτύπωσης του ρόλου μου στη συνείδηση των Θεσσαλονικέων.
“Τι είναι το γλυπτό;”
– Ουσιαστικά, έχετε ταυτιστεί από τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης ως άνθρωπος του πολιτισμού. Από πότε ξεκίνησε και ποια είναι η προσωπική σας σχέση με τον πολιτισμό;
– Από παιδί θυμάμαι έναν αρχιφύλακα που μας είχε εξηγήσει με την μορφή παραμυθιού τη Ροτόντα και τη σημασία του μνημείου. Μας είχε χρίσει μάλιστα ιππότες της Ροτόντας! Κάτι άλλο που θυμάμαι είναι με τον παππού μου, όταν ήμουν μικρός που περάσαμε μπροστά από το γλυπτό του Ζογγολόπουλου στην είσοδο της ΔΕΘ, το “Cor-ten”. Όταν το είδα για πρώτη φορά, ρώτησα τον παππού μου τι είναι αυτό με εκείνον να μου απαντάει “γλυπτό” και ακολουθεί ο εξής διάλογος:
-Τι είναι το γλύπτο;
-Είναι κάτι σαν το άγαλμα.
-Σαν αυτό που είδαμε στο μουσείο;
-Ναι.
-Αυτό γιατί δεν έχει πρόσωπο;
-Υπάρχουν και αγάλματα χωρίς πρόσωπο, όπως επίσης και χωρίς χέρια.
-Αυτό όμως τι είναι;
-Αυτό είναι μοντέρνο!
Κάπως έτσι έμαθα τη Θεσσαλονίκη και τον πολιτισμό της: με τη μορφή παραμυθιού από τους παππούδες μου.
– Τι συμβουλή θα δίνατε στη σημερινή πρόεδρο του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης;
– Η Ευγενία Αλεξανδροπούλου είναι αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονία, νομικός και με μεγάλη εμπειρία στη διοίκηση δημόσιων οργανισμών. Δεν χρειάζεται καμία συμβουλή. Για να σας αποκαλύψω και κάτι, για πάρα πολλά θέματα απευθυνόμουν στην νομική της κατάρτιση και εμπειρία. Η μετάβαση των αρμοδιοτήτων έγινε χωρίς κανένα κενό. Είμαι σίγουρος ότι θα αφήσει το δημιουργικό της αποτύπωμα.
Αυτοδιοίκηση
O κ. Γάκης είναι ίσως ο πιο έμπειρος αυτοδιοικητικός στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης με 36 χρόνια παρουσίας. Χωρίς υπερβολή θα λέγαμε πως ο Βασίλης Γάκης έχει αφιερώσει πολύ χρόνο από τη ζωή του προς το καλό της Θεσσαλονίκης και του πολιτισμού της. Στα τόσα χρόνια θητείας του, έχει περάσει από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας, εκλέχθηκε Επικεφαλής της Παράταξης “Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα”, τέθηκε υπεύθυνος για τη διοργάνωση των “Δημητρίων” και διατέλεσε Πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Όταν ήταν υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με τον συνδυασμό του Γιάννη Ιωαννίδη εκλέχτηκε πρώτος σε σταυρούς, ενώ το ίδιο συνέβη και το 2019 με τον συνδυασμό του Νίκου Ταχιάου.
– Ασχολείστε με τα αυτοδιοικητικά από το 1987, όταν εκλεγήκατε για πρώτη φορά σύμβουλος στο Α΄ Δημοτικό Διαμέρισμα της πόλης. Με τις εκλογές του 2023, θα συμπληρώσετε 36 χρόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τι σας δίδαξε αυτή η μακρά πορεία σας;
– Να πω γνώσεις και εμπειρία; Ίσως είναι το αναμενόμενο. Αλλά αυτό που έμαθα περισσότερο, είναι η πόλη μου, η ιστορία της, οι καλές και κακές στιγμές της, οι ανάγκες της και κυρίως οι άνθρωποί της. Για μένα πια, πολλές γωνιές της πόλης, από αναμνήσεις, έχουν μετατραπεί σε στόχους ζωής.
-Το 2019, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης σας τίμησαν, εκλέγοντας σας πρώτο σε ψήφους δημοτικό σύμβουλο, με 3483 ψήφους. Τι αισθήματα σας δημιούργησε αυτή η επιτυχία;
– Ανθρώπινα, το πρώτο συναίσθημα είναι η χαρά και η ικανοποίηση που αισθάνεσαι όχι για αυτήν καθεαυτή την πρωτιά που ούτως η άλλως είχα και σε άλλες εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά η βαθιά ικανοποίηση της εκτίμησης που τρέφουν οι συμπολίτες μου στο έργο και στη συμμετοχή μου στα κοινά. Αυτονόητο είναι το αίσθημα της ευθύνης. Σας θυμίζω ότι η εμπιστοσύνη χτίζεται αργά και σταθερά, αλλά γκρεμίζεται γρήγορα. Αυτός είναι ο οδηγός μου στην αυτοδιοικητική μου συμμετοχή.
“Η σημερινή διοίκηση είναι κωφή”
– Με την παραίτηση του Νίκου Ταχιάου για να αναλάβει τη θέση του Προέδρου της Αττικό Μέτρο Α.Ε., εκλεγήκατε επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα». Σε πολλά πράγματα συμφωνήσατε με τη σημερινή διοίκηση, με ρόλο πάντοτε ελεγκτικό, ενώ σε πολλά ζητήματα ήρθατε σε ρήξη. Ποιες θεωρείτε πως ήταν οι μεγαλύτερες παραλείψεις της σημερινής διοίκησης;
– Δεν είμαι θιασώτης του στεγνού αντιπολιτευτικού λόγου και πιστεύω στη σύνθεση. Δυστυχώς η πρόθεση μου αυτή δεν εκτιμήθηκε από τη διοίκηση και η ανταπόκρισή τους στις παρεμβάσεις μου, μου θυμίζει τη ρήση “στου κωφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα”. Στην πράξη θεωρώ ότι απέτυχαν στην καθημερινότητα.
Δείτε την έλλειψη καθαριότητας, τα κατεστραμμένα πεζοδρόμια, τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα που εμποδίζουν τη διέλευση άλλων οχημάτων και ιδιαίτερα των λεωφορείων για να φτάσουν οι εργαζόμενοι στη δουλειά τους, αλλά και την εμποδισμένη προσβασιμότητα, τους δρόμους γεμάτους λακκούβες, τις κακοτεχνίες, την αυθαίρετη κατάληψη δημόσιου χώρου, που στην ουσία φαντάζουν μικρά, αλλά στο σύνολό τους γίνονται ένα τεράστιο τέρας που καταπίνει την ποιότητα της ζωής μας. Όμως και σε επίπεδο εξαγγελιών μεγάλων έργων, υπάρχουν τόσο μεγάλες καθυστερήσεις που πολύ φοβάμαι ότι οι εξαγγελίες θα έχουν μεγάλο βάθος στον χρόνο.
– Γενικότερα, πώς κρίνετε την σημερινή διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης;
– Κωφή. Δεν αφουγκράζεται τις ανάγκες των πολιτών. Τις ανάγκες της κοινωνίας.
-Έχοντας υπάρξει χρόνια στα αυτοδιοικητικά της πόλης, ποια διοίκηση και ποιος δήμαρχος θεωρείτε ότι «άφησε έργο» στη Θεσσαλονίκη;
– Όλες οι Διοικήσεις άφησαν το στίγμα τους την πόλη. Επειδή όμως το βλέμμα μου είναι στραμμένο στο σήμερα και το αύριο, σας υποβάλω τη ρητορική ερώτηση… “Ποιο είναι το στίγμα που αφήνει πίσω της η διοίκηση Ζέρβα για την πόλη;”
“Μια μοντέρνα Θεσσαλονίκη στη δυτική είσοδο της πόλης”
– Με τις κατά καιρούς παρεμβάσεις σας έχετε καταφέρει να γίνουν μερικά αιτήματα σας δεκτά, όπως για παράδειγμα να αναδειχθούν οι ράγες του τραμ στην Αγίου Μηνά. Πριν έναν χρόνο, σε συνέντευξη σας αναφέρατε τον προβληματισμό σας για τα εμβληματικά κτήρια της πόλης, το ΦΙΞ και τα κτήρια της Αλλατίνη, λέγοντας ότι θα μπορούσαν να μπορούσαν να στεγάσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες. Είστε αισιόδοξος ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει πραγματικότητα;
– Δυστυχώς ο Δήμος Θεσσαλονίκης στον σχεδιασμό της Νέας Θεσσαλονίκης είναι απών. Ενδεικτικά σας θυμίζω την πρωτοβουλία της εταιρείας Alumil με τον διαγωνισμό ιδεών και προτάσεων για την ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλονίκης… περιοχή Φιξ κλπ. Μία πρωτοβουλία που θα έπρεπε να αναληφθεί κατά βάση από τον Δήμο μας.
Πρόσφατα έμαθα ότι η ιδιοκτήτρια εταιρεία του συγκροτήματος Φιξ, αποφάσισε την έναρξη εργασιών για την αποκατάσταση των διατηρητέων κτιρίων και την αξιοποίηση της ιδιοκτησίας της με επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το συγκεκριμένο έργο, θεωρώ ότι θα δώσει νέα ώθηση στην περιοχή και σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα εμπορικά κέντρα και τα ξενοδοχεία που ήδη υπάρχουν, όπως και το κτίριο της Περιφέρειας, θα γίνουν μοχλοί επαναλειτουργίας παλαιότερων δραστηριοτήτων. Όπως ο Μύλος και η Βίλκα και συγχρόνως να αναπτυχθεί η περιοχή. Θεωρώ ότι αυτό το κομμάτι του Δήμου Θεσσαλονίκης, θα μπορέσει να σηματοδοτήσει τη μοντέρνα Θεσσαλονίκη, δίπλα στο ιστορικό κέντρο, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλες τις μεγαλουπόλεις που επισκεπτόμαστε.
Η ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη στην πόλη μπορεί να επέλθει και ανατολικά. Ενδεικτικά, με την αξιοποίηση με ιδιωτική πρωτοβουλία της Κεραμοποιίας Αλλατίνη και την ανάπλαση της περιοχής Ποσειδωνίου, Μεγάρου Μουσικής και Μύλων Αλλατίνη, σύμφωνα με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Παραλιακού Μετώπου που εκπόνησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
– Από το 2019, ήσασταν και Επικεφαλής Παράταξης και Πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Φαντάζομαι ότι είχατε ένα πολύ απαιτητικό πρόγραμμα. Προσωπικό χρόνο είχατε; Ποιο ήταν το καθημερινό σας πρόγραμμα;
– Στην περίοδο του κορωνοϊού το ασφυκτικό μου πρόγραμμα, με βοήθησε να ξεπεράσω τη μοναξιά. Τώρα στην περίοδο της κανονικότητας είναι ασφυκτικό, σε σημείο που δεν προλαβαίνω να σκεφθώ και συχνά μοναχικό. Δεν δυσανασχετώ, είναι επιλογή μου, αλλά και γιατί είναι στη διαδικασία των στόχων μου.
– Έχοντας υπάρχει αντιδήμαρχος νεολαίας, τι θα θέλατε να πείτε στους νέους της πόλης που θα διαβάσουν την συνέντευξη σας;
– Παρόλες τις ασχολίες μου ποτέ μου δεν άφησα τη δουλειά μου. Οικονομολόγος – Εκπαιδευτικός. Κάτι που μου δίνει τη δυνατότητα να συναναστρέφομαι με νέους ανθρώπους σε μία αμφίδρομη επικοινωνία. Εγώ δίνω τη γνώση και αυτοί μου δίνουν την αισιοδοξία και τη σύγχρονη αντίληψη της νιότης. Τους προτείνω λοιπόν, σε προσωπικό επίπεδο να μην εγκαταλείπουν την προσπάθεια να βάζουν στόχους χωρίς να χάνουν την ανθρωπιά τους και να τολμούν να ασχολούνται με την κοινωνία και τα κοινά. Το αύριο, πιστεύω κυριολεκτικά, είναι δικό τους και το αύριο χτίζεται σήμερα. Άρα συμμετοχή τώρα. Μην αφήσουν, άλλους μόνοι τους, να αποφασίσουν για αυτούς χωρίς αυτούς.
“Σύντομα θα ανακοινώσω τις αποφάσεις μου”
– Δεν έχετε ακόμα ανακοινώσει τις προθέσεις σας για τις εκλογές του 2023. Τι σκοπεύετε να κάνετε; Έχετε κάτι ανακοινώσιμο;
Πολλές φορές στη σκέψη μου, όπως και σε πολλών άλλων, περνάει από το μυαλό μας: “αν ήμασταν δήμαρχοι τι θα μπορούσαμε να αλλάξουμε στην πόλη;”. Πόσο μάλλον περισσότερο, όταν έχεις μία μεγάλη αυτοδιοικητική εμπειρία. Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό η σκέψη μου αυτή ωριμάζει όλο και περισσότερο. Όπως ήδη έχω δηλώσει η κατοχή ενός αξιώματος αποτελεί φιλοδοξία, τιμή και ευθύνη. Δεν είναι όμως για μένα αυτοσκοπός εάν δεν μου δίνεται η δυνατότητα μέσα από αυτό να προσφέρω. Η όποια λοιπόν απόφαση θέλει νηφαλιότητα, περισυλλογή και υπευθυνότητα. Πιστεύω ότι σύντομα θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω τις αποφάσεις μου.
Συνέντευξη: Βαγγέλης Λαζαρίδης, Βασίλης Ιατρούδης, Αφροδίτη Κεραμέως και Νίκος Ζαφειρόπουλος.